Voor het eerst op de site !

dagmar

New Member
Hallo, wij denken er ook over om de grote stap te maken!
Wij zijn 10 jr gelden in Austr. geweest en sindsdien zijn we eigenlijk verkocht aan het land.
Inmiddels zijn we 3 kinderen rijker en zijn nog steeds bezig met zullen we wel of niet......
Maar met het feit dat mijn partner 43 jr is geworden is het "nu of nooit".
We zijn bezig met uitzoeken wat onze kansen zijn en gaan de knoop doorhakken. Weet iemand waarneer de leeftijd van 45 gaat spelen. Is het nu zo als je maar aanvraagd voor je 45 ste of met je goedkeuring mag je geen 45 zijn?

Groetjes :wink:

Toen wij onze aanvraag startten (ook bij ons gold dat we de40 grens gepasseerd waren, nu al weer een jaar of 4 geleden) was de regel dat je nog geen 45 mocht zijn op het moment dat de aanvraag bij Dimia (nu DIAC) binnenkomt. Zeker als je een uitgebreider traject door zou moeten (bv RPL bij de ACS zoals wij en een aantal anderen op de site hier) is het zeker verstandig om z.s.m. te beginnen.

En welkom natuurlijk :)

Bedankt voor je reactie!
Hoe lang zijn jullie met de procedure bezig geweest?
Wonen jullie nu in Perth?

Welkom, spannend is het om die knoop door te hakken!
Ik heb gelezen bij de test dat vanaf 30 jaar er per 5 jaar 5 punten af gaan. Je moet meen ik 120 punten hebben, bij ons gingen er 10 punten af (Richard is bijna 40). Maar die punten zijn niet zaligmakend, er speelt nog veel meer maar wat allemaal weet ik ook niet precies, wij zijn ook nog maar net begonnen.
Succes met alles.

[quote author=dagmar link=topic=8616.msg114301#msg114301 date=1206191621]
Bedankt voor je reactie!
Hoe lang zijn jullie met de procedure bezig geweest?
Wonen jullie nu in Perth?
[/quote]

Graag gedaan ;-)
Het heeft ons ruim 1.5 jaar gekost:
January 2004 contract getekend met Buysse (emigratie consultant)
November 2004 de RPL (eindelijk) af en opgestuurd
December 2004 de ACS goedkeuring.
January 2005 de aanvraag verstuurd naar Dimia (nu Diac)
Juni 2005 verzoek om medicals en Assurer acceptatie (door Centrelink)
September 2005 de Grantletter ontvangen.

April 2006 aangekomen in Perth (waar we nu dus naar volle tevredenheid wonen).

Over de RPL valt nog te zeggen dat dat vast een heel stuk sneller kan als je er de energie in kan stoppen (elk vrij weekend eraan werken en zo). En over het vergaren van de Centrelink acceptatie: als ik het goed heb begrepen hoeft dat tegenwoordig niet meer...

Affijn, onze tijdlijn zegt natuurlijk niet zo veel over wat die van jullie zal worden. Dat hangt heel erg af van jullie eigen omstandigheden... Speur vooral goed rond op het forum ('search' veel)...!

:lol:
Hai Dagmar met Nora !!! :evil:
Goh dus jullie willen naar Australie ??? :shock:
Die plannen hadden wij eens ook ! :cool:
Lees mijn verslag maar...maaruh ga vooral en veel succes !! :|
xxxxNora :grin:

Back