voor je visum uit reizen?

clara

New Member
ben eigenlijk heel erg benieuwd of er mensen al eerder zijn gegaan dan dat zij het visum hadden. is dat eigenlijk mogelijk? wij kunnen nl. a la minute weg als dat zou moeten (lees:kunnen :cool:).

Volgens mij kan het wel, alleen mag je dan nog niet werken. Je kunt natuurlijk op een toeristenvisum naar Australie. Dan moet je wel even het land uit om je visum uiteindelijk op te halen (kan in nieuw zeeland). Het ligt aan welk visum je gaat aanvragen, bedenk wel dat bijvoporbeeld een skilled independent visum ongeveer een jaar duurt eer je die hebt, mocht het tegen zitten kan dit ook langer gaan duren.

dat is inderdaad wat ik ook gedaan heb, ik wou gewoon weg, en ben hier 5 maanden aan het rond hangen geweest, daarna 2 weken in Nieuw zeeland geweest om het visum te gaan halen.

:lol: :grin: :)

hein

Dag naamgenoot!(mijn officiele naam is Clara)

Wij zijn ook zoiets van plan;eerst op een toeristenvisum van 6 mnd daarna studentenvisum,die mag evt "onshore"aangevraagt worden.

Clair.(roepnaam dus)

Hallo

Wij gaan ook onze visum aanvraag naar Nieuw Zeeland sturen. En in de tussentijd op een toeristen visum naar Australie.

We willen namelijk in september weg en hebben op dit moment nog niet alles geregeld voor ons skills assesment, we zijn allebei fysiotherapeut en moeten nog praktijk examen doen in Oz. en gaan dus 2 feb. vor 4 weken stage en examen naar Brisbane!!
Pas als we daar de uitslag van hebben kunnen we ons visum gaan aanvragen en dan lukt het waarschijnlijk niet om dat visum voor september binnen te hebben.

Ik heb hierover op het forum al meer verhalen gelezen en volgens mij overwegend positieve. Het maakt in prinipe ook niet uit waar je het aanvraagt toch? Als je maar zorgt dat er op een zeker moment een sticker in je paspoort komt en dan hoef je ''alleen nog maar'' de grens over. :smile: en daarna heel snel alle papier ellende om het visum te krijgen vergeten!!!!!

groeten
Anne

Hoi,

Ons skilled visum was ook in de maak en kon afgelopen september 2006 binnenkomen. Vervolgens toeristenvisum geregeld en halverwege september grant letter binnen. Aangezien we een paar dagen Singapore zouden doen heeft onze immigratieagent, Ray Brown, geregeld dat we visum in Singapore op konden halen. Dit is prima gelukt

groeten Wim

bedankt voor jullie reakties zover.... het punt is dat we liever gisteren dan morgen richting Oz gaan. waar we nu wonen (sorry, wil nog een beetje anoniem blijven tot we weten wat voor visumkansen we maken) voelt iedere euro die we uitgeven als "down the drain". het punt is dat we dus gewoon super snel weg willen en kunnen en dus benieuwd zijn naar de kansberekening: in welke fase van de procedure kan je zeggen "nou kan er eigenlijk niets meer fout gaan".

Ik weet hoe je je voelt,Clara.Ik was liever gisteren vertrokken dan vandaag.Ik woon in Almere en vind het een verschrikking hier,ben echt al aan het aftellen. :plane:

Back