voor je zelf werk in Oz

Paht3

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,
Wij hebben een paar vragen en we hopen dat er iemand is die ons kan helpen.
We willen graag voor ons zelf beginnen in Oz. Namelijk een jachthaven en werf. Boten verhuren en als wat er mee te maken heb.

Vraag: welke papieren heb je precies nodig als je voor je zelf wil werken? Is dan een AOV/MKB en jachtmakelaar genoeg?

vraag: Het verkrijgen van een lening betreft het opstarten van een bedrijf gaat dat makelijk of moeilijk in Oz. Nu hebben we wel geld maar toch niet genoeg om de plannen uit te voeren.

vraag: Welke visum is het beste om voor te gaan?

Gr Patrick en Helena

Wat betreft het visum kan ik je zeggen dat een skilled independent visum voor alle omstandigheden het beste is, je mag dan je eigen bedrijf beginnen maar je mag ook voor een werkgever aan het werk. Voor zover ik weet zijn er ook visa te verkrijgen waarbij je alleen een bedrijf op kan starten. Als je leeftijd een probleem is kan je het beste voor zoiets gaan. Toen ik op het migration bureau was en dit vroeg legden ze mij uit dat je een bedrijf kon beginnen maar dat je dan ook de verplichting hebt om (australisch) personeel aan te nemen.

Wat dit laatste betreft kan je wellicht mensen aannemen die op dit forum zijn en naar Australie toe moeten gaan of er zijn en wellicht voor je willen werken. Wie weet.

Wat betreft papieren? Daar kan ik je helaas niet echt mee helpen. Hopenlijk kan je met de nederlandse papieren ook in Australie terecht maar er zijn nog wel wat verschillen wat dit betreft. Maar wellicht is er dan de mogenlijkheid om een cursus te volgen / examen te doen terwijl je in de tussentijd voor een werkgever gaat werken op een skilled independent visum. Het mooiste visum wat er is  :up:

En dan de lening? Ja, het is natuurlijk zo dat in elk land een bank of wat voor instelling dan ook zekerheid wil. Helaas is de rente vrij hoog, zo'n 7% voor een lening. Als je goed zoekt kan je denk ik een lagere rente ergens vinden. Deze is, misschien heb je dat wel gelezen hebt hier, helaas niet aftrekbaar. Dat maakt het wellicht wat moeilijker.

Deze is, misschien heb je dat wel gelezen hebt hier, helaas niet aftrekbaar. Dat maakt het wellicht wat moeilijker.

De rente voor de eigen woning is niet aftrekbaar. Maar rente die je leent voor zakelijke doeleinden is wel degelijk gewoon als bedrijfs last aftrekbaar - net als in NL. Overigens ligt het debet rente niveau momenteel al dichter bij 8.5% dan bij 7%.

hm, okee. Dat was mij niet bekend.

Edit: wat betreft leningen valt me op dat Personal loans een nogal hoge rente hebben. Als dit echter voor bedrijfsdoeleinden is kan ik me daar wel iets bij voorstellen aangezien dit aftrekbaar is. Voor Home loans: http://moneymanager.com.au/index.html en andere financiele zaken is dit een goede link.

Ik heb nog even opgezocht bij de ATO:
You can claim a deduction for most revenue expenses necessary for the everyday running of your business, in the same income year in which you incur the expenses. The following list shows some expenses that are generally deductible.

* ...
* interest on money borrowed for income tax, employer superannuation contributions, late payment or lodgment of tax, to produce assessable income or purchase income producing assets
* ...

(vet gemaakt waar het precies om gaat).

zie: http://www.ato.gov.au/businesses/content.asp?doc=/content/45586.htm&page=8#P46_5401

Mijn dank is erg groot, jullie maken er werk van zeg! dat is echt toppie.
vraag het aan hawk of henk? en je antwoord krijg je duidelijk en meteen. echt super!!!!!!
gr Patrick

er is mijn nog 1 ding niet helemaal duidelijk hoe het is met de nederlandse papieren? diploma's en gevolgde curcessen? Als iemand dat weet? vertel het me, bvd

Heb je booklet 6 al gelezen? Zo niet start hier mee je zult dan veel antwoorden vinden, maar nieuwe vragen/onduidelijkheden zullen er ook wel komen.

Succes Chantal

Chantal, waar kan ik nou ook alweer booklet6 vinden? die link had ik van de week al van iemand gehad maar kan hem niet meer vinden, heb jij hem misschien? alvast bedankt Patrick

Tuurlijk heb ik deze:
http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/books6.htm

Veel lees plezier, Chantal

Back