Voor stellen

Blackbird

New Member
Hallo allemaal

Ik wil ons even voorstellen ik en mijn vrouw zijn er over aan het na denken om te gaan emigreren Naar Perth
Met onze 3 kinderen. en is niet makkelijk om deze keuze te maken. maar ik denk niet dat ik dit hoef uit te leggen voor de mensen die met kinderen zijn (of willen) ge emigrereerd nu Hebben wij veel vragen in ons hooft zitten. En we willen niet over 1 nacht ijs gaan. Het is niet zomaar wat als je een goede familieband hebt.
Om dan de beslissing te nemen voor je zelf maar ook voor je kinderen. Ik ga vanavond even er voor zitten welke vragen we hebben. maar bij deze heb ik ons alvast even voor gesteld. ik heb hier al veel gelesen en het ziet er wel als een heel groot avontuur uit.

Excuses voor de taal fouten ik ben dyslexies

Groetjes van ons
P.s. We zijn er nog over aan het na denken dus niemand weet nog van onze ideeen daar om geen namen

Welkom. Maak je geen zorgen over de namen. Er zijn er hier velen die gedurende het traject liever niet bekend worden vanwege familie en werk.

Succes met het nadenken. Dat is de eerste stap ;)

welkom, waarom Perth? zijn jullie er al geweest? hebben jullie de mogelijkheden voor een visum al opgezocht?

Je zit hier aan de juiste adres, er zijn veel mensen dat je vragen zullen kunnen beantwoorden of je in de juiste richting sturen ;)

Hi!

Even wat beter voorstellen.
Wij P & S zijn 37 & 30 jaar oud. We zijn trotse ouders van drie kids van 6, 4 & 1.
We hebben in 2008/2009 een jaar gereisd waarvan 11 maanden OZ en 1 maand NZ.
Australië is onze grote liefde maar tot nu was S. altijd heel duidelijk in P. zijn wens om te emigreren. NEE. Totdat S. het een paar weken geleden zelf uit het niets opperde... En daar ging P. uiteraard graag op in. Nu dus in de fase van 'willen we dit écht?' Waarom wel, waarom niet. Wat geven we op, wat krijgen we ervoor terug? Is dit goed voor onze kids? Doen we dit onze familie aan?... Het ene moment is het antwoord volop JA, het andere moment twijfels en waarom denken we hier überhaupt over na?... Spannende fase voor ons zelf maar ook best intensief. Dus... :) visum zijn we in gedoken, gaan ook naar een bijeenkomst van visa4you op 10 september maar willen dat in principe zelf gaan doen maar qua info fijn om heen te gaan. En waarom Perth, tsja, deze stad en omgeving en klimaat vonden we zelf erg prettig. Maar zo ook Darwin, alsook Cairns. Dus wie weet wordt het wel ...? Wie zal het zeggen.

Groetjes!

Welkom! Heel herkenbaar, dat wikken en wegen en van volmondig ja naar grote twijfels te ga en weer terug naar JA! :)

Welkom Blackbird! Namen hebben we niet nodig om lief en leed te delen! En voor het wikken en wegen en alle bijbehorende twijfels hebben we hier op het forum ook een woord: emogreren. Het is ook niet niets om huis en haard achter te laten en aan de andere kant van de wereld overnieuw te beginnen. Waar jullie niemand/bijna niemand kennen maar zij jou ook niet. Je zult dus weer moeten bouwen aan je nieuwe identiteit in Australia, elke status in welke vorm dan ook en alles wat vertrouwd is laat je achter. Dat is soms grappig, soms spannend of onhandig, maar in het begin ook vermoeiend, zoals je bv. geen idee hebt in het begin hoe je bij de supermarkt komt, welke verzekeraar een beetje betrouwbaar is of welke dingen (on)gebruikelijk zijn. Wij zijn hier nu ruim 2 jaar, maar het leven gaat in een enorme stroomversnelling (and we love it!). Maar een beetje aanpassingsvermogen komt wel van pas! Hoewel Australia gewoon een westers land is, is het toch echt anders dan Nederland/Belgie.

Hoewel Australia gewoon een westers land is, is het toch echt anders dan Nederland/Belgie.
We kunnen stellen dat het in een aantal opzichten nog wel een derde-wereld land is. Ik heb nog geen zaken gezien waarbij ik denk 'he, Australia loopt voor op Nederland'.

We kunnen stellen dat het in een aantal opzichten nog wel een derde-wereld land is. Ik heb nog geen zaken gezien waarbij ik denk 'he, Australia loopt voor op Nederland'.
Ik denk wel dat we hier voorop lopen met betalen: pay wave is hier veel meer ingeburgerd dan in Nederland en heeft veel minder beperkingen. En probeer in Nederland maar eens met een credit kaart te betalen bij een supermarkt of bouwmarkt....

Je bent al weer te lang weg @Red dust :p

Contactloos betalen doe ik nu zelfs al bij ons kneuterige dorps supermarktje. Dus ja, het even geduurd maar we zijn er nu toch aan begonnen.

Yo!

De kogel is door de kerk... Na vele letterlijke slapeloze nachten, veeeeeeeeel praten, uitzoeken, onderzoeken, afwegen hebben wij besloten.... (Tromgeroffel...!) dat wij ervoor gaan! Yeah!!!! En lekker dat we slapen nu :) Geeft een hoop rust. Alhoewel, nu verder met uitzoeken op welke van de twee beroepen van ons we gaan, laatste vragen beantwoordt zien te krijgen (alhoewel, laatste, er zullen ongetwijfeld veel nieuwe vragen op ons pad komen.) etc, etc. Voorlopig is nog maar één iemand op de hoogte maar daar zal op wat voor termijn dan ook verandering in komen. See ya later!

Welkom merel (Blackbird)
Gefeliciteerd met de beslissing en geniet maar van de nachtrust. Er staan nu grote stappen te wachten. Waar ga je naartoe? Hoe kom je daar legaal? Wat ga je daar doen? Hoe ga je het een succes maken?

Er is hier veel te lezen. Verhalen van succes, verhalen van falen, verhalen van doorzetters en van afhakers. Als je goed leest, zie je het menselijke aspect. Twijfel is er altijd. Relaties zijn belangrijk, je komt er pas later achter welke banden er sterk genoeg zijn om de afstand aan te kunnen. Verspil geen energie met weerstand van anderen, anticipeer erop en zorg ervoor dat je je plannen voor jezelf helder hebt en dat je die kort en bondig uit kunt leggen.

Succes ermee!
Keep us posted

Back