Voorstel ronde

drzeus

Banned
Hi everybody,
Zo waar zal ik eens is gaan beginnen met mijn verhaal…gewoon bij het begin waarschijnlijk.

Al enige jaren loop ik al rond om te gaan emigreren naar het buitenland. Ik had verschillende opties en ideeën waaronder de volgende landen: USA, Noorwegen, China, new Zeeland en Australië. Ik heb ook alle opties nagelopen waar ik nu echt zou willen verblijven…USA viel heel snel weg om verschillende redenen, Noorwegen is nog steeds prachtig maar is aantrekkelijker voor mij als vakantiegebied dan als permanente vestiging. Voor China had ik een berg info bijeen geraapt en uiteindelijk besloten dat ik daar ook niet zou willen blijven, hooguit voor een jaar.

De keuze is uiteindelijk op Australië gevallen aangezien de vakantie daar van 6 weken enorm goed was bevallen, de mentaliteit, openhartigheid, het weer, etc. De meeste redenen die iedereen in dit land terug vindt.

Nu is uiteindelijk het moment aangekomen om hier dieper op in te gaan aangezien mijn huidige werkgever (Defensie) mijn contract niet meer zal gaan voortzetten en ik binnen een klein jaar geen baan meer zal hebben. (Dat na Bosnië, Irak, Afghanistan meerdere malen)

Wat nu…doordat er bij defensie een verplichte functieduur van max. 2 jaar geldt per stoel heb ik al enige werkervaring op verschillende gebieden.
- > 5 jaar ervaring in verschillende radio/ crypto apparatuur zowel onderhoud als gebruik. Incl. de diverse opleiding certificaten van defensie
- > 3 jaar ervaring in de Logistiek (van uitvoerend tot leidinggevend niveau) incl. diploma’s van defensie
- > 5 jaar ervaring in diverse ICT projecten. Van project leider tot medewerker. Geen certificaten van defensie, ben op dit moment namelijk aan het afstuderen voor HBO Business, IT and Management. (int. Erkend diploma) Medio Juni 2013 heb ik mijn diploma.

Hier zit dan ook de catch voor mij in, aangezien mijn interesse en de laatste jaren van ervaring daar ook in zit. Alleen deze functie is nooit officieel toebedeeld aan mij, aangezien er geen officiële functiestoel hiervoor was. De projecten heb ik toegewezen omdat mijn opleiding daarop aansluit en ik er meer werkervaring hiermee wilde opdoen. Hiervoor zijn wel beloningspapieren uitgedeeld voor het werk wat ik heb afgeleverd.

Dus ja…ik zal binnenkort weer is contact gaan opnemen met een emigratiebureau en kijken wat hiervan gemaakt kan worden om alsnog in aanmerking te kunnen komen voor een immigratie. De online tests zeggen namelijk dat ik geen kans maak.
Zucht nu is het moment er voor mij om verder te gaan in het leven, maar heb er toch geen goed gevoel erover of er wel een kans is voor mij.
Nou voorlopig is dit wel genoeg getikt en is het goed genoeg om als voorstel ronde te dienen.

Groeten Zeus

Welkom op het forum! :up:

Veel succes met het visumtraject! Het inwinnen van informatie bij een goed emigratiebureau is voor jouw situatie denk ik een goed idee. Doe wel goed je huiswerk voordat je met een emigratiebureau in zee gaat.

Hoi DrZeus!

Welkom hier op het forum.
Gezien je jaren werkervaring gok ik dat je al (net) over de 30 bent... Als dat zo is, is dat jammer, anders had je nog op een whv kunnen gaan en daar mss een werkgever kunnen zoeken.

Welkom DrZeus! Hopelijk vind je een weg naar een visum.

Bij ICT kan werkervaring bruikbaar zijn, als je het aan kan tonen, bv met een referentie van je werkgever. Ook als je functie niet precies zo heet. Tenminste, bij mijn skill assessment kwamen ze uit op Business Analyst terwijl mijn officiele functietitel project manager was. Rob heeft mij destijds daarbij geholpen.

(enne Gwen: hij is 33. Staat in z'n profiel... ;) )

Bedankt iedereen voor de warme welkomsgroeten.

Volg dit forum al een kleine 3 jaren en had me ooit in een verleden al eens is voorgesteld/ aangemeld, maar geen idee meer onder welke naam of wanneer...

@Gwen Idd 33 jaar waardoor ik al een beetje aan een grens gevalletje zit te denken.

@Lamarck je hebt een mail terug.

Binnenkort zal ik weer wat meer posten over mijzelf.

Groeten

oh ja en binnenkort zal ik eens is contact opnemen met de mensen van M2A op aanraden van Lamarck. Eens is zien of ze van mijn profiel wat kunnen bakken en zien of er nog een mogelijkheid is voor de overstap.

Waar valt mijn oog nu opeens op....ik dacht laat ik weer is de site van het recruitment centre for defence Australia bekijken...zie onderstaand stuk tekst:

The Australian Defence Force looks to overseas candidates to fill gaps in our Services, which can't currently be satisfied by standard recruitment.
Who we are looking for

We are looking for serving or ex-serving foreign military personnel, who can directly transfer their job and life skills to whichever Service they join, with limited training and preparation.

http://www.defencejobs.gov.au/recruitmentCentre/canIJoin/overseasApplicants/Default.aspx

Zometeen maar eens is verder gaan lezen.

Ziet er veelbelovend uit. Kan nooit kwaad om contact te leggen.

Je schreef: 'grensgevalletje'. Wat bedoel je daarmee? Er zijn voor zover ik het helder heb maar 2 consequenties aan boven de 30 zijn: 1. Je kunt geen WHV meer aanvragen 2. Je krijgt minder punten voor leeftijd (naarmate je ouder wordt).

@hardcore
Bedoelde idd met grensgevalletje dat er minder punten gescoord worden..waardoor ik misschien net niet genoeg punten binnen kan halen om geschikt te zijn.

Ondertussen contact gehad met The Australian Defence Force waar ik als reply kreeg dat ik via de genoemde link meer informatie kon verkrijgen. Nou daar haalde ik niet genoeg info vandaan anders had ik haar niet gemaild. Vervolgens een mail retour gehad dat ik maar gewoon moest klikken op Apply job voor een bepaalde functie waar ze overseas kandidaten voor zoeken.

Netjes vul ik alles in, krijg ik verschillende foutmeldingen dat ik niet geschikt zou zijn omdat ik geen Australische resident zou zijn en dat het hiermee klaar is. Zucht...

Dus vervolgens maar weer een mail gestuurd richting The Australian Defence Force en vragen of ze me verder kunnen helpen met de aanvragen.

ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Wacht uit...

Zal wel meevallen. Als je een afgeronde en erkende HBO opleiding hebt, 33 bent, uitstekend Engels beheerst en ook nog eens in aanmerking komt voor een beroep waar veel vraag naar is, zou het prima moeten kunnen.

Uiteraard zul je bovengenoemde kwaliteiten wel moeten bewijzen.

Leuke foto trouwens :)

Zal wel meevallen. Als je een afgeronde en erkende HBO opleiding hebt, 33 bent, uitstekend Engels beheerst en ook nog eens in aanmerking komt voor een beroep waar veel vraag naar is, zou het prima moeten kunnen.

Uiteraard zul je bovengenoemde kwaliteiten wel moeten bewijzen.

Leuke foto trouwens :)

Uiteraard moeten er bewijzen op tafel worden weergelegd, dat zal dan ook geen probleem zijn.

De foto is van een Abrahams tank just 2 let u know.

Dit is meer mijn soort van speelgoed...
barrettaussf6test.jpg

Nice one!
En geen 'speelkwartier', aan de lege hulzen te zien!:)
Kun je daar nog een beetje zuiver mee schieten op afstand?

Jup....ik kon "voor een leek" aardig wat treffers boeken op de aangeboden targets in het veld..(stilstaande) verroestte voertuigen en een olievat. Dit laatste was een uitdaging omdat ze niet verwacht hadden dat het mij lukte:)

Dit was tijdens mijn laatste missie in Afghanistan 2010.

Back