voorstellen dennes&Lianne

DennesLianne

New Member
Hoi,

Wij zijn Dennes en Liannebezig met een skilled visa(permanent) als meubelmaker. Inmiddels alle papieren voor de beroepserkenning klaar om vertaald e.d. te worden.

Als je vragen heb stel ze!

Thanx!

Nou dat is het leuke we weten het nog niet, maar sunshine coast, goldcoast en banana coast zijn goede kanshebbers. sterker nog we zijn nog nooit in Australie geweest, een avontuur dus!! als we het visum ron hebben gaan we gelijk.

Gr Dennes&Lianne

Welkom op het forum!

Denk ook eens aan Perth.... ook heel mooi, niet zo'n last van krokodillen e.d.  :smile:

Groetjes,

Sacha

[quote author=Sacha link=topic=9723.msg131742#msg131742 date=1234202542]
Welkom op het forum!

Denk ook eens aan Perth.... ook heel mooi, niet zo'n last van krokodillen e.d.  :smile:

Groetjes,

Sacha
[/quote]
Nee, in Perth heb je alleen maar last van al die Hollanders :grin:

Bart

@ Sacha: Waar heb je dan last van krokodillen aan de kust?  Ik heb nog nooit een krokodil gezien..........

Denk ook aan om in Brisbane zelf te gaan wonen, mooie stad, alles bij de hand en het strand is slechts 45 mins rijden. Er is waarschijnlijk meer kans op werk in de directe omgeving van Brisbane.

Maar sowieso is Queensland de beste keuze  :)

Wij worden nu dagelijks bestookt met vragen van belangstellenden (klanten e.d.) die denken dat wij in een gebied gaan wonen waar bosbranden worden afgewisseld met overstromingen en de daarbij horende krokodillen in de straten  :? ....

Zo blijkt maar weer eens hoe goed de kennis van de gemiddelde Nederlander is over de topografie van Australië  :grin:

Als je dan uitlegt dat wij hebben gekozen voor de westkust, kijken ze je heel vragend aan. Nee geen krokodillen, wel weer meer kans op haaien en ook kans op een bosbrand. Maar hier in Nederland hebben we ook moeten leren leven met de kan op een dijkdoorbraak  :wink:

WA of Queensland, gelukkig heeft ieder zij eigen voorkeur!

Sacha

[quote author=Sacha link=topic=9723.msg131754#msg131754 date=1234212571]
Wij worden nu dagelijks bestookt met vragen van belangstellenden (klanten e.d.) die denken dat wij in een gebied gaan wonen waar bosbranden worden afgewisseld met overstromingen en de daarbij horende krokodillen in de straten  :? ....

Zo blijkt maar weer eens hoe goed de kennis van de gemiddelde Nederlander is over de topografie van Australië  :grin:
[/quote]

Inderdaad .. een van de manieren om te proberen het duidelijk te maken is vragen of zij ook last hadden van die brand in Turkije (dat is zo'n beetje de afstand Perth-Melbourne) ;-)

Oh enne back on topic:
Welkom Dennis & Lianne

[size=6pt](ppssss: Perth is echt de beste locatie hoor!)[/size]

[quote author=Sacha link=topic=9723.msg131754#msg131754 date=1234212571]
[/quote]

HELLLUP....Er zwemt een brandende krokodil door de straat :D

Maar idd....on topic..welkom beiden.

Planning is om eerst een tijdje rond te reizen voordat we ergens neerploffen dus alle opties staan nog open, ik heb al in Amerika gewoond en daar hebben ze ook slangen, krokodillen e.d. en ook zelfs branden. dus daar ga ik sowieso niet op selecteren, wat ik erg belangrijk vind is mooi weer, natuur, en surfmogelijkheden (o ja en werk natuurlijk) :oops:

Ook een  :hi: van ons.
Meubelmaker he, die hadden we volgens mij nog niet op dit forum.
Wij zijn net als jullie op de goedkeuring van TRA aant wachten ( tegelzetter) en gaan waarschijnlijk richting Brissie/ Sunshine Coast.

Succes met alles!

Ingrid en Rimko

Welkom op dit forum,

Zoals je ziet wordt er al aan jullie getrokken om je ergens te vestigen. :wink:

Ik doe daar niet aan mee, t'is je eigen keus maar ik wil wel aangeven dat wij de enige echte goede keus hebben gemaakt. :evil:

Wij wonen zo meteen in
[size=10pt]SYDNEY[/size]

Hallo Dennis
hebben jullie denk ik goed gedaan om Rob in arm te nemen!
maar heeft hij ook gezegd hoelang evt kan duren?
gemiddeld 12 tot 18 maanden?

met andere woorde jullie kunnen in die tijd nog wel even kijken daar waar je wilt wonen

succes
groet
Jaap    
                 jaapdunselman@alice.nl

PS
een aangetrouwde neef is ook meubelmaker, maar is voorlopig nu timmerman[ sneller een baan]  in Melbourne

ad ad!

Klopt die wachttijd weten we van, ook heeft de regering bepaald dat de wachttijd verkort moet voor beroepen op de critical skils list, en daar staat meubelmaker op! dus hopen dat dit veel gaat uitmaken. Overigens ben ik docent bouwtechniek(timmeren en meubelmaken) met achtergrond meubelmaken, dus kan ik voor werk vele kanten op denk ik.

Gr Dennes&Lianne

Back