voorstellen en een vraag

tobytv

New Member
Hallo

Ik ben van plan om samen met m`n gezin voor een jaar naar australie te gaan.Een jaar om te kijken of dit wat voor ons, dan de balans opmaken.
We zijn beide z-verpleegkundige, maar ik ben me aan het omscholen tot editor.
Weet iemand er in australie veel vraag naar editors is?

(editor monteert filmateriaal.
maar het kan ook zijn dat ik bijvoorbeeld zelf film en dat materiaal monteer. bijv bruiloften, feesten, promotie films.
maar het liefste zou ik bij een tv station werken)

alvast bedankt

Niels
 
Ha Niels,

Welkom op het forum!
Ik weet niet of er veel vraag is naar editors...
Er schijnt trouwens wel veel vraag te zijn naar verpleegkundigen...dus dat is in elk geval gunstig!
 
hallo sander,
tja das nu het probleem. Ik heb meom moeten scholen voor iets anders vanwege blijvend knieletsel . Was nl altijd in de zorg werkzaam

Misschien hebben andere nog adresjes voor editors?
 
Hi Niels

Ben gewoon even nieuwsgierig...Als jullie eerst een jaartje komen proberen/orienteren, is het dan niet makkelijker om eerst in je 'oude' vakgebied (eventueel part-time) aan de bak te komen? Vanuit die positie lijkt het me makkelijker om je dan te richten op 'Editing'. Als je dus bijvoorbeeld part-time werkt dan kun je misschien je diensten als editior(tijdelijk) vrijwillig aanbieden? Ze zijn hier dol op "volunteers' en het wordt als positief ervaren op C.V.'s/Resume's.

Groetjes
Syl (tussen Brisbane & Gold Coast)
 
Hallo Syl

Ik ben Z-verpleegkundige en dit wordt dus niet erkend in Oz. Alleen HBO wordt erkend en daar zit het probleem dus. Mijn vrouw is ook Z- verpleegkundige,en het gaat dus heel erg moeilijk worden .

Maar toch bedankt voor het meedenken

gr Niels
 
Aha, nee dat werkt dan niet. Kunnen jullie dan misschien een "working holiday" visum aanvragen (als dat nog bestaat)?? Ik weet wel dat er in het verleden een Maximum leeftijd aan vast zat, geen idee hoe dat nu is want wij zijn inmiddels alweer een jaar of 8 hier.

Succes in ieder geval, mocht ik nog een "brainwave" krijgen dan hoor je het wel.

Groetjes
Syl
 
Syl said:
Aha, nee dat werkt dan niet. Kunnen jullie dan misschien een "working holiday" visum aanvragen (als dat nog bestaat)?? Ik weet wel dat er in het verleden een Maximum leeftijd aan vast zat, geen idee hoe dat nu is want wij zijn inmiddels alweer een jaar of 8 hier.

WHV bestaat nog steeds, en voor zover ik weet is de maximum leeftijd 30 jaar.
 
Back
Top