Voorstellen Fam Tol

sab79

New Member
Goedenavond allen.

Wij zijn al een poos bezig met nadenken en uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om te emigreren naar australie.
Nu eindelijk de knoop doorgehakt en we gaan ervoor.

Ons gezin bestaat uit 5 personen.

We hebben een gesprek gehad met iemand van het Migration Bureau en die doen de eerste check of we überhaupt kunnen gaan, maar gezien we eigenlijk best schrokken van alle negatieve berichten over dit bureau hebben we ook nog even doorgezocht .. Voor zover we hadden gezien komen onze beroepen op de lijst voor dus maar afwachten.

We gaan vast nog een hoop vragen stellen hier :) maar voor nu lezen we alles graag door op het forum..
Heel fijn dat er zoveel informatie beschikbaar is.

Groetjes Sabrina

Welkom! Wat een oerwoud aan info om door te spitten inderdaad, maar zo te lezen hebben jullie al de eerste stappen kunnen ontdekken. Hopelijk vinden jullie snel een passend bureau in jullie weg naar Oz!
Succes!

Dank je wel. ja we zijn al wat jaartjes bezig geweest in onze zoektocht :) ..

Is er ook een forum voor kinderen die emigreren of zijn geemigreerd? We hebben namelijk een dochter van 11 jaar die graag zou willen lezen of in contact willen komen met haar zodat ze de verhalen kan lezen e.d. ze is namelijk erg onzeker momenteel ..
We hebben geprobeerd uit te leggen dat ze niet de enige is die zich zo voelt als kind zijnde maar ze vind het dood eng.

op dit forum is ook de kids corner, echter geen idee of daar kids zelf ook actief zijn...

Ja super zeg! ik ga haar morgen laten lezen en misschien wil ze daar wel even haar verhaal kwijt.. wat een geweldig forum is dit.. en dan ben ik waarschijnlijk nog niet eens op de helft met lezen ;-)

Hoi Sabrina,
Welkom op het forum, de komende tijd zal een achtbaan worden ;) , maar wel een hele leuke!
Zij jullie al eerder in Australië geweest? Waar zouden jullie willen gaan wonen?
Succes met alles!
Groetjes Linda

Hoi Sabine, ik heb twee dochters van 7 en 10 , de jongste kan zich het hele emigratieverhaal niet goed voorstellen, we zijn er toch al enige tijd mee bezig en pas onlangs besefte ze dat we ons huis in belgie moeten verkopen als we willen verhuizen. Onze dochter van 10 staat op dit ogenblik zeer positief tegenover de verhuis maar dat was ooit anders. Dat gaat een beetje in fasen, de ene keer geen zin de andere keer kan ze niet wachten. Ze zit ook ook op facebook mocht je dochter zin hebben om contact op te nemen , geen probleem laat maar iets weten ! Wij zitten nu momenteel in de laatste fase , medicals en police checks.

Hallo,

De planning is om richting Adelaide of Melbourne die kant op te gaan. Ligt eraan waar het meeste werk is.
Nee we zijn nog niet geweest, weel heel goed ons huiswerk gedaan en de planning is om begin volgend jaar daarheen te gaan.

Onze redenatie is "alles beter dan hier in NL" Ik wil al jaren, vanaf mn 12e al weg uit dit land en het was ook bijna gebeurd na mijn uitzending in 2001 als ik mijn man toen niet was tegengekomen ;-).

Manlief wilde eerst niet, heeft jaren geduurd voor hij ook besloot om te gaan..
Dus nu sinds begin dit jaar daadwerkelijk samen de knoop doorgehakt :)

Hoi Sabine, ik heb twee dochters van 7 en 10 , de jongste kan zich het hele emigratieverhaal niet goed voorstellen, we zijn er toch al enige tijd mee bezig en pas onlangs besefte ze dat we ons huis in belgie moeten verkopen als we willen verhuizen. Onze dochter van 10 staat op dit ogenblik zeer positief tegenover de verhuis maar dat was ooit anders. Dat gaat een beetje in fasen, de ene keer geen zin de andere keer kan ze niet wachten. Ze zit ook ook op facebook mocht je dochter zin hebben om contact op te nemen , geen probleem laat maar iets weten ! Wij zitten nu momenteel in de laatste fase , medicals en police checks.

Hoi hoi, dat zou ze heel erg leuk vinden! Dank je wel.
Als je me in een pb mailtje de naam van je facebook wil geven dan voeg ik je toe.

Zal ze onwijs leuk vinden :).

Hoelang zijn jullie al bezig?
Welke kant willen jullie op?

klopt, we zitten met onze kids van 7 en 8 in Adelaide... we hebben wel eens vaker geskyped met andere kinderen, dus als je dat zou willen dan hoor ik het wel! :)

klopt, we zitten met onze kids van 7 en 8 in Adelaide... we hebben wel eens vaker geskyped met andere kinderen, dus als je dat zou willen dan hoor ik het wel! :)

Wouw, heel lief...dank jullie wel. Zal ze zeker erg fijn vinden dat ze haar vragen kwijt kan.

voel me best schuldig tegenover mijn oudste maar dat gevoel zullen jullie vast kennen.. de jongste die beseft het niet of is er nog niet echt mee bezig..

Dank je wel. ja we zijn al wat jaartjes bezig geweest in onze zoektocht :) ..

Is er ook een forum voor kinderen die emigreren of zijn geemigreerd? We hebben namelijk een dochter van 11 jaar die graag zou willen lezen of in contact willen komen met haar zodat ze de verhalen kan lezen e.d. ze is namelijk erg onzeker momenteel ..
We hebben geprobeerd uit te leggen dat ze niet de enige is die zich zo voelt als kind zijnde maar ze vind het dood eng.

Hallo Sabrina, welkom en veel plezier op dit (verslavende) forum.

Wij zijn in Januari geëmigreerd en hebben 2 dochters van 11 (bijna 12) en 14. Het gaat ze heel erg goed en wij hebben met eigen ogen mogen zien hoe snel ze zich hebben weten aan te passen en de taal eigen aan het maken zijn.
Op school zijn ze helemaal ingeburgerd. Ze missen de mensen in NL maar zeker op een gezonde manier.

Mijn meiden zijn geen skypertjes (daar worden ze heel verlegen van en weten niet veel meer te zeggen), maar als je dochter zou willen mailen, stuur me dan gerust een berichtje.

Onze oudste dochter heeft via het forum ook contact gekregen met een meisje in Queensland en ze hebben nog regelmatig contact met elkaar.

Veel succes met alle voorbereidingen. Het is een proces van jaren, maar je groeit er gewoon in mee. Op het forum vindt je vast veel antwoorden, tips en adviezen.
Have fun!

Welkom en succes met het 1e deel van de tocht :)

Je hebt de link waarschijnlijk al gelezen?

Welk emigratiebureau te kiezen??

Hoi hoi,

ja heb het gelezen.. denk dat we alleen die skills assessment bij hen doen..dit is al opgestuurd vandaar.
Had al tegenstrijdige gevoelens toen ik die man gesproken had en was ook van plan te googlen op zijn naam ..toen al die negatieve berichten..schrok me rot..
Ik heb ook gemaild met M2A, maar die reageren niet.. tja..waarschijnlijk zijn ze druk ofzo..

We hebben ons even lichtelijk verdiept in de papieren enzo, denk dat we het grootste gedeelte gewoon zelf doen en kunnen. CV aanpassen zijn we mee bezig, visa aanvragen kunnen we ook wel zelf ( als de skills assessment goed terugkomt ) Denk het haast wel maar ja je weet nooit..Onze beroepen worden veel gevraagd zag ik dus we hopen maar op het beste..

Mijn man heeft al een paar keer gesolliciteerd ;-) in het kader van oefenen he..ja ja hij heeft de smaak te pakken :)

Enige waar ik niet echt uit kom is hoe ik eventueel die IELTS test en medical aan kan vragen..

Beste Sabrina,

Wij hebben verbaasd jouw opmerking gelezen dat Move2Australia niet reageert.
Je hebt op onze website kunnen lezen dat wij vanwege de grote vraag naar onze diensten tot medio augustus geen nieuwe kansbeoordelingsaanvragen in behandeling nemen om de kwaliteit van onze dienstverlening aan onze klanten kunnen blijven garanderen. Je stuurt gisteren, op woensdagavond 19.20 uur een email naar ons en schrijft op donderdag al “Ik heb ook gemaild met M2A, maar die reageren niet”, terwijl je ons de kans hier niet eens voor geeft want de eerste dag is nog niet eens voorbij.

Wij reizen op dit moment door België en Nederland en ontmoeten op verscheidene plaatsen onze nieuwste klanten voor kennismakingsgesprekken, terwijl wij gewoon doorwerken voor onze klanten. Dat wil dus zeggen dat wij bovenop ons gewone werk nog eens de reistijd en de ontmoetingstijd erbij hebben, dus dat het druk is kun je je vast wel voorstellen. En dat het werk voor onze klanten voorgaat op het werk voor nieuwkomers lijkt toch ook een duidelijke zaak.

Je hebt inmiddels een reactie van ons ontvangen dus, zoals de meesten van ons gewend zijn, op de eerste dag na ontvangst van de email.

Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof

Back