Voorstellen: Ge en Je

GeJe

Member
Hallo allemaal,

Graag stellen wij ons voor. Wij zijn begin dertig en hebben twee prachtige dochters van 6 en 2.

Na lang twijfelen (5 jaar) hebben we uiteindelijk de knoop doorgehakt. We gaan/willen naar Oz. Augustus 2008 hebben we de visumaanvraag (176 Medical Engineer) via M2A ingediend.

Tot vorige week woensdag was de verwachting dat we halverwege 2009 het visum in handen zouden hebben. Maar met de invoering van de CSL op 01-01-2009 zijn we daar niet meer zo zeker van :oops:.

Desalniettemin hopen we eind 2009 begin 2010 te verhuizen naar het wonderschone Oz.

Groetjes,
GeJe

Welkom op het forum.
Enig idee waar jullie willen gaan wonen?
Gr,
Fam Munnichs (met twee prachtige zonen van 3 en 6) :wink:

[quote author=loecky link=topic=9563.msg129631#msg129631 date=1230484467]
Welkom op het forum.
Enig idee waar jullie willen gaan wonen?
Gr,
Fam Munnichs (met twee prachtige zonen van 3 en 6) :wink:
[/quote]
Onze voorkeur gaat uit naar Tasmanië, maar we houden alle opties open.
Zodra we een visum hebben kijken we waar werk is voor een Biomedical Engineer.

Hoe ervaart jullie oudste het vertrek naar de andere kant van de wereld? Onze dochter beseft maar al te goed dat ze vriendinnen en familie achterlaat.

groetjes,
GeJe

Welkom op het forum!

Ook wij hopen ergens begin dit jaar te vertrekken met 2 dochters (2 en 5). Onze oudste vind het alleen maar allemaal geweldig. Ondanks dat ze al 2 keer in Australie is geweest en dus weet dat het lang vliegen is, heeft zij nog het idee dat vriendinnetjes straks gewoon ook nog even langs kunnen komen om te spelen en dat oma ook gewoon nog vaak zal komen. We hebben haar wel al uitgelegd dat dit straks niet meer zo makkelijk zal gaan, maar hebben niet het idee dat deze boodschap al geland is in dat kleine koppie.

Veel succes met alles.

Sacha

Jip, onze zoon van 6 jaar beseft het ook heel erg goed. Hij vraagt ook vaak wanneer we nu eindelijk eens gaan. Heel soms is hij een beetje droevig omdat hij weet dat hij zijn vriendjes en oma/opa niet zo vaak meer kan zien.
Verder is hij heel erg enthausiast over Australië. Hij is bezig met een cursus engels (Hooked on English) en gaat vaker helemaal vanuit zichzelf hiermee aan de slag. Ook weet hij Australië precies te vinden op d elandkaart en weet hij al veel wetenswaardigheden van zijn nieuwe thuisbasis.

De jongste (net 3) heeft het ook wel eens over autalie :grin: maar dan op een geheel ander ervaringsvlak.

Tasmanie is mooi, erg mooi maar wel ontzettend nat!

Cheers,
Loek

He Loeky,

Heb je al een keer dat boekje gevonden van de disney club over een avontuur in Australie?? Ik heb er nog een van kangaroe kees van disney club. een zoek tocht op marktplaats  heeft mij deze twee leerzame boekjes op geleverd. En Steve weet nu door deze boekjes ook iets
over Sydney en de outback. En als die een landkaart ziet is dat altijd Australie!! Och, hij weet best al veel voor een net drie jarige.
Dus misschien ook leuk voor jouw jongste, is dat een meisje?? Of jongentje??
Gr. Ingrd

P.S. laatst jullie reisverslag gelezen van de fietsvakantie toen Jip nog een jaar was. Een hele onderneming met zo een kleine. Zo zijn jullie
op het idee gekomen om te gaan emigreren???/

Ik heb de cursus engels (hooked on English) even bekeken, dat lijkt me een mooie cursus.
Onze dochter van zes is inderdaad ook wel eens verdrietig als ze er aan denkt dat ze vriendinnen en familie een hele poos niet gaat zien, aan de andere kant heeft ze er ook wel zin in.
Ik denk dat als de oversteek eenmaal gemaakt is dat de kinderen het snelst gewend zijn aan hun nieuwe omgeving.

Groetjes,
Gerard

wij kochten de cursus enkele maanden gelden bij Toys r us in Roermond voor 149euro (leeftijd 4+ en in totaal 9 delen).
Enkele weken geleden kwamen we dezelfde cursus tegen voor slechts 50euro in de uitverkoop. Ik weet niet meer waar maar wel ergens in een speelgoedwinkel. Goed uitkijken dus bij een eventuele aankoop 

Welkom op het forum!
Hopelijk krijg je over niet al te lange tijd bericht.

Wij gaan in februari ons visum valideren, en dan eind van het jaar voor het echt...
Onze zoons van 8 en 6 vinden het vooralsnog ook fantastisch, hopelijk blijft
dat zo als we er daadwerkelijk zijn!  :up:

Het is leuk om alvast Engels met ze te leren, ik zal eens op zoek gaan naar de Engelse
cursus waar jullie het over hebben. Bij de jongens op school krijgen ze ook Engels,
en ze vinden het leuk om BBC te kijken.
Ook hebben we Engelse oefeningetjes voor ze, zo spelenderwijs pikken ze aardig wat op.

succes hoor!
groetjes,

Marja

Back