Voorstellen: Helemaal vergeten....!

Marika

XPdite Sponsor
Hi :grin:

Eigenlijk ben ik zomaar vragen gaan droppen en heb ons nog helemaal niet voorgesteld :shock:
Anyway: Wij hebben al een paar jaar het idee om te emigreren, eerst hadden we Afrika in gedachten, mijn man komt daar vandaan, maar vonden dat toch niet zo´n goed idee o.a. i.v.m. onze kinderen: opleiding, stabiliteit van het land, ziektes etc. Toen kwam mijn oude droom weer naar boven: Australie..
En laat het nu net zo zijn dat mijn man´s vak een ´job-in-demand´ is!
Dus helemaal ´meant to be´ (hoop ik).

Wij gaan nu voor een skilled visum of misschien via een baan die we vanaf hier kunnen vinden..
Zijn er trouwens mensen met ervaring met een baan vanuit hier (Nederland)? Dan heb ik het over´Trades´/ technische vakken. Maakt dat het makkelijker, wat zijn de voordelen/nadelen?

O.K zijn we in ieder geval geintroduceerd of iets dergelijks..... :smile:

Marika, Cheikh
Gora en Maissa (kids)

Dan maar alsnog een  :hi: op het forum.
Veel succes met het uizoeken van alle zaken.

Groetjes Jidske  :cool:

Hi Marika,

heb net al geantwoord op je berichtje bij mijn eigen 'voorstellen', maar toen bedacht ik me ineens dat ik vanmorgen jouw verhaal ook gelezen had en ik overeenkomsten zag.

Mijn man komt uit Zuid-Afrika en wij hebben ook altijd plannen gehad om niet lang in Nederland te blijven. Terug naar Zuid-Afrika stond altijd bovenaan ons lijstje, maar nu we inmiddels 2 meiden hebben, zien we dat niet meer zitten. Niet echt een toekomst voor hun daar.

Nu is Australia dus in onze schoot geworpen en aangezien dat altijd mijn droom was, weer terug naar Australia, gaan we ervoor. We zijn ook wel eens bezig geweest met Nieuw-Zeeland, maar daar kwamen we gewoon niet 'binnen'. Een aanbod voor Dubai hebben we ook al eens afgeslagen, misschien was dat wel leuk geweest voor een paar jaar, maar met kinderen kan je niet van hot naar her reizen en moet je toch gaan settelen.

Een baan vanaf hier zoeken is denk ik het makkelijkste. Mijn man is nu met een baan bezig en als die door gaat betalen ze bijna alles, tickets, verhuizing, maand huur en ze regelen natuurlijk het visum. Wat, als ik het hier zo lees, nog een flinke job is om zelf te regelen.

Maarre...succes met de plannen.

Sabine

Hi Marika,

Alsnog welkom op het forum :hi:

Hi Sabine,

Als ik vragen mag, had hij die baan al in Nederland en wordt hij nu uitgezonden, of heeft hij hiervandaan gesolliciteerd bij een bedrijf in Australie?

Mariette

Hi Mariette,

Hij word niet uitgezonden, maar hij is zelf benaderd voor een baan in Oz. Hij werkt in de IT en houdt de banen iedere dag in de gaten over de hele wereld. Vorig jaar had ie ook wel eens gereageerd op een baan Down Under, maar dat is toen niets geworden en nu heeft datzelfde agency kontakt met hem opgenomen. Mooier kan het eigenlijk niet, hopelijk weten we eind volgende week of ie de baan heeft!?! Spannend!!

Sabine

Hi,

Tja, beetje laat, ´k was vorig jaar ook al even aan het kijken op het forum en na lange tijd nu weer.
Maar was meteen enthousiast aan het vragen geslagen en heb die rubriek over voorstellen over het hoofd gezien.

Maarre.. bedankt.

Sabine,

Leuk dat er zoveel raakvlakken zijn!

Wij willen ook graag een baan vanuit hier regelen, hopelijk zal het voor ons dan ook zo gaan, dat alles betaald wordt en geregeld. Al vraag ik me af of dat dan niet de voordelen zijn als je echt gevraagd wordt. Of gaat dat standaard zo als een werkgever je graag wil hebben?
En zit je dan eigenlijk voor lange tijd (hoelang?) ´vast´aan zo´n werkgever?

Groetjes en succes..

Marieke

He Marieke,

van wat ik van mijn man begrepen heb, zit je voor 2 jaar vast aan die baan, totdat je zelf je verblijfsvergunning of paspoort( heb me daar nog niet zo in verdiept) kan regelen. Maar goed, het is een vaste baan dus ook meer zekerheid, want hij werkt hier al 8 jaar op basis van kontrakten en een stukje zekerheid zou best welkom zijn.

Waar in Australia zouden jullie naar toe willen?

Hey Sabine,

Het klinkt misschien raar maar wij zijn er nog nooit geweest. Mijn voorkeur gaat uit, door wat ik zo hier en daar gehoord/ gezien, heb naar Queensland. Waarvan Cairns een tijdje de plek was en nu richt ik me alweer een tijdje op Brisbane en omgeving maar het kan ook heel goed een plek daar tussenin worden of misschien wel heel ergens anders!

Groetjes,

Marieke

Back