Voorstellen: Kim & Laura

kimhoo

Member
Hoi!

Nou, enthousiasme is niet meer te stoppen na de emigratiebeurs van gisteren. Komen er wel achter dat het visa-proces zo'n 18 tot 24 maanden duurt, dus deze week maar meteen hard aan de slag met alle voorbereidingen.

Groet,

Kim

Niet zozeer de beurs die de doorslag gaf, echter doorlooptijd visa-procedure des te meer. Idee was eerst vakantie van 3 maanden in oktober en dan visum regelen en 2 maanden na terugkomst emigreren. Nu blijkt dat we de procedure al moeten starten, willen we nog enigszins aan die planning kunnen vasthouden. En starten met de procedure maakt het veel meer concreet en daarom ineens meer enthousiast!

Welkom! En veel succes met alles! Hebben jullie een bureau wat je helpt of ga je het zelf doen?

Groet,
Annemarie

Welkom op het forum!! Op welk visum willen jullie naar OZ gaan? Heel veel succes met alles!

We gaan op skilled independent. En ik vond dat 'migration office (ofzo, nog even nakijken) een goed verhaal hebben. Erg scherp, accuraat en bondig.

Thanks! Inmiddels heb ik al aardig wat verhalen gelezen van forumleden en hun moeizame visa-trajecten. Lijkt me slopend en ben heel benieuwd waar wij allemaal tegenaan gaan lopen :)

Welkom op het forum!

Zou ze even goed googlen voor je met Migration-office in zee gaat! Jammer dat je niet met visa4you in gesprek bent gekomen, of miss wel
smiley.gif
.
Heb daar zelf goede ervaringen mee en heeft ons destijds goed en netjes te woord gestaan.

Kijk nog even goed rond wil ik daar mee zeggen
afro.gif

Groeten Steven

Visa4you was er wel, maar die hadden een zaal met veel lawaai en verhaal overlapte de sessie ervoor. Ze gingen bijvoorbeeld ook niet in op nieuwe wetgeving per 1 juli en dat wekte bij mij de suggestie dat ze wellicht minder voorbereid zijn dan die andere toko.

Nu begint de twijfel wel toe te slaan, want ik zou ook even niet weten waarom ik de aanvraag niet zelf zou kunnen doen. Volgens mij scoren we maximale punten en kunnen we alleen de mist ingaan door vormfouten. Op die manier kan het misschien sneller en goedkoper. Zijn er mensen die hier succes mee gehad hebben? Of is zelf aanvragen echt een drama?

Welkom op het forum!

Zelf aanvragen hoeft geen drama te zijn. Het is helemaal afhankelijk van wat er allemaal geregeld moet worden. WIj hadden voor de beoepserkenning van mijn man via de ACS een RPL (Recognition of Prior Learning) nodig. Ons bureau heeft mijn man daar werkelijk enorm mee geholpen, dat hadden wij nooit alleen gekund. Mijn man is nl. geen schrijver... maar een echte IT-er :) Was het een kwestie geweeest van alleen papieren opsturen voor de erkenning en daarna de aanvraag indienen, hadden we het prima zelf kunnen doen. Ik denk dat het dus een kwestie is van wat er allemaal moet gebeuren en hoeveel tijd/moeite je daarin wilt/kunt stoppen.

Thanks Sacha,

Ok, positief verhaal. Ik ben zelf senior software engineer (IT), maar kan tegelijk ook een aardig stukje schrijven. Daarnaast ben ik in staat en gemotiveerd om weken achter elkaar te focussen en die aanvraag er zo goed als mogelijk doorheen te rossen. Zou moeten kunnen passen op hetgeen je omschrijft. :)

En hoe is het met de IT in Perth trouwens? We overwegen voor een tijdje freelancen een wat grotere stad als Sydney of Brisbane, waarna we wat landelijker, maar wel aan zee en warm :D willen settelen. Perth ben ik zelf nog nooit geweest, dus ken het in geen enkel opzicht.

De goede IT-ers zijn hier niet aan te slepen!!!! Mocht je deze kant op willen komen, zal je niet teleurgesteld worden :) Mijn wederhelft heeft hier nog niet zonder werk gezeten...

Poeh, had het erg druk, maar besef me op zulke momenten dat het kritieke pad loopt te wachten op mij. Inmiddels al stukken naar DUO gestuurd ter legalisatie, diploma's en certificaten aan het scannen, IELTS-examen aan het regelen, enzovoorts. Hele mindmap gemaakt van de aanvraag 175 en verwijzingen naar verschillende relevante websites ter verduidelijking. Is wel even genoeg voor een dag lijkt me zo. Morgen bellen of Groningen zaterdag nog plaats heeft voor de IELTS.

Iemand enig idee of die Academic afdoende is? Ik zie daarover namelijk nergens iets staan.

Normaal gesproken heb je aan General voldoende. Academic is enkel wel eens nodig voor het erkennen van bepaalde opleidingen/beroepen, niet voor de aanvraag zelf.

Ga zo door, lekker bezig!

Welkom op het forum!

Morgen bellen of Groningen zaterdag nog plaats heeft voor de IELTS.

Iemand enig idee of die Academic afdoende is? Ik zie daarover namelijk nergens iets staan.

Groningen? Volgens mij kan je alleen een IELTS in Utrecht en Amsterdam doen.
Zoals Sascha al zei:
Of je een Academic nodig hebt hangt af van je Skills assessment en niet van je visum aanvraag zelf.Zie link

Chantal

Bedoelde inderdaad Amsterdam! Had net gelezen over Hanzehogeschool die ook examens mag afnemen, maar dat doen ze niet regulier geloof ik.

Back