Palmtrees
Member
Hoi! Ik lees bijna dagelijks mee op het forum, regelmatig gefascineerd door de verhalen (goed en slecht) die iedereen hier deelt. Mijn vriend en ik zijn in 2017/2018 zo'n 8 maanden in Australië (Perth en Sydney) geweest op een WHV visum, tijdens een prachtige wereldreis die we gemaakt hebben. We zijn nu ruim een jaar terug en merken dat we niet kunnen wennen aan het 'normale' Nederlandse leven. We missen avontuur, weg zijn met zijn tweeën, het klimaat, de taal, financiële vrijheid, de 'lifestyle' (waar iedereen het van te voren over had, maar die je naar mijn mening moet ervaren om te weten wat men daarmee bedoelt). Kortom, voor altijd of voor een paar jaar, we willen terug!
Dus: langzaam vormt zich een plan om de stap te maken! We beginnen uiteraard met sparen, véél sparen! Maar de komende maanden zullen we vast vragen hebben over ... Ja, waarover niet eigenlijk? Anyways, ik dacht ik stel ons alvast voor en dan zien we wel weer verder.
Kort over ons:
Groetjes uit NL!
Dus: langzaam vormt zich een plan om de stap te maken! We beginnen uiteraard met sparen, véél sparen! Maar de komende maanden zullen we vast vragen hebben over ... Ja, waarover niet eigenlijk? Anyways, ik dacht ik stel ons alvast voor en dan zien we wel weer verder.
Kort over ons:
- Jonkies: we zijn allebei net 26
- Werk: mijn vriend is fysiotherapeut met nu een jaar ervaring, daarnaast heeft hij als PT gewerkt (opleiding HBO Fysiotherpie Versneld). Ik werk in de sportsector als eventplanner; daarnaast veel horeca ervaring (6+ jaar), ook als leidinggevende (opleiding HBO Sport, Management & Ondernemen).
- Engels: goed! Natuurlijk hebben we alle verhalen gehoord over zowel IELTS als PTE, dus we houden ons hart vast!
- Typevisum: mijn vriend zal hoofdaanvrager zijn, dat lijkt met zijn achtergrond de meest logische keuze. We zouden voor 189 willen gaan, 190 is eventueel ook een optie.
Groetjes uit NL!
Last edited: