Voorstellen Marieke (en Nick)

koets

Member
Hallo,

ook maar even voorstellen. In 2005 ging ik studeren in Sydney, daar ontmoette in Nick. Na een half jaar weer terug en contacten gehouden. Nick kwam naar Europa in 2007 en toen hebben we het weer opgepakt. Hij woonde tot begin 2009 in Londen dus was het om de twee weken heen en weer vliegen.
Sinds april 2009 wonen we samen in Rotterdam, maar nu gaan we voor een paar jaar terug naar Sydney. Erg spannend allemaal.
Ik ben inmidels bezig met mn 309/100 visa. Case officer mailde me gister voor een VOG en annvullende informatie dat we ook al in april 2009 samen waren, zodat ik direct in aanmerking komt voor de sub class 100 visa. Ik hoop werkelijk dat dit snel kan gaan. in de week van 19 september heb ik nog een verplichting hier en de 25e september is mn kleine nichtje Lieve jarig, dus daar blijf ik nog voor. Daarna hopen we te gaan.
Ik vind het op tijden best moeilijk, want ik vind Nederland nog steeds een geweldig land en ben dol op mn vrienden en familie hier. Maar ik kijk altijd liever terug op dingen die ik wél heb gedaan dan te balen van de dingen die ik niet heb gedaan.
Maar goed, voorlopig ben ik bezig met het uitzoeken van verhuis mogenlijkheden en de dingen voor mn visum. Zodra ik mn visum heb kan ik opzoek naar een baan en kunnen we ook gaan kijken voor woonruimte e.d.
Ik heb al veel uit dit forum gehaald en het zal me vast nog meer helpen.

groeten, Marieke

Bedankt allemaal voor t warme welkom. @Gwen; Ja Nick is Australier.
Hoe krijg ik trouwens zo'n disclaimer onder mn bericht? Weet niet hoe ik dat moet doen, maar wuil het wel doen, dat ik ook mijn laatste stand van zaken eronder kan zetten.

groeten, Marieke

Hi Marieke,

Leuk! Ik ben ook net nieuw op het forum. Net als jij woon ik met mijn Australische vriend in Rotterdam.
Wij hopen zo snel mogelijk naar Adelaide te kunnen verhuizen. Ik vind het op zich prima hier, maar mijn vriend mist Australie ontzettend. Daarnaast begint hij in februari aan een nieuwe opleiding in Adelaide. Zelf vind ik het onzettend spannend allemaal. Ik ben al wel in Australie geweest, maar emigreren is toch een ander verhaal. Ik kijk er overigens wel heel erg naar uit.

Groetjes,
Frouk

Hi Marieke,

Leuk! Ik ben ook net nieuw op het forum. Net als jij woon ik met mijn Australische vriend in Rotterdam.
Wij hopen zo snel mogelijk naar Adelaide te kunnen verhuizen. Ik vind het op zich prima hier, maar mijn vriend mist Australie ontzettend. Daarnaast begint hij in februari aan een nieuwe opleiding in Adelaide. Zelf vind ik het onzettend spannend allemaal. Ik ben al wel in Australie geweest, maar emigreren is toch een ander verhaal. Ik kijk er overigens wel heel erg naar uit.

Groetjes,
Frouk

Hai Frouk,

ja spannend he. Nick mist Australie soms wel, maar vindt het hier ook ok. Hij heeft zn eigen bedrijf en dat gaat erg goed. maar t weer is niet alles en contact leggen met anderen daar heeft hij moeite mee.Jullie zijn er dus sowieso in feb. hoever ben je met je visum e.d.?
groetjes, Marieke

Hi Marieke,

Ik weet niet of het mij gaat lukken om op tijd m'n visum te krijgen. Hangt er helemaal vanaf hoe lang het duurt voor het visum wordt toegewezen (ik hoop snel). Mijn vriend moet in februari in ieder geval terug zijn.

Voor hem was het overigens best wel lastig om hier werk te vinden. Hij reist nu iedere dag op en neer naar Amsterdam wat niet ideaal is. Daarnaast is hij ook niet weg van het weer en vindt hij het net als Nick lastig om hier contacten te leggen.

Groetjes,
Froukje

Huh? Hij zit boven onder je eigen naam verstopt in het menu? Als jij daar geen rechten toe hebt moet je Lost ff PM-en denk ik?

Back