Voorstellen: Mathijs

Mathaioes

New Member
Even voorstellen: ik ben Mathijs, 26 jaar en sinds augustus afgestudeerd als logistiek engineer.

Nadat ik 1 jaar terug stage heb gelopen in Auckland, NZ voor Toll Holdings, een zeer groot Australisch bedrijf, heb ik besloten om, na mijn studie, te kijken of er mogelijkheden waren om te starten in Australië. Na 1 email werd me verteld dat ik een perfecte timing had: ze zochten namelijk per januari 2015 iemand met een starters profiel voor de komende 2 jaar in Sydney: en precies de functie die ik wil. Goh wat vervelend! Na wat meer emailen en bellen werd al vrij snel besloten, dat op basis van mijn eerdere stage, ze me graag wilden hebben. Ondertussen ben ik druk bezig met mijn migration agent om alles in orde te maken en wacht ik op mijn IELTS resultaat. Daarna wordt duidelijk of ik midden Februari of begin Maart kan starten in Sydney.

Wat mij betreft start ik volgende week maar ik hoef iedereen hier niet te vertellen hoe lastig het is om een visa te krijgen. Ik ben dan ook in mijn nopjes met het feit dat ik zo een buitenkans krijg aangeboden en dat vanaf het begin duidelijk was dat ze me graag wilden hebben.

Dat wordt aftellen de komende weken, hopen dat die visa doorkomt en klaar maken voor Sydney!

Welkom! Dat klinkt als de perfecte manier om naar Australië te emigreren. Het zal allemaal wel goed komen met dat (457?) visum. Succes met de papieren en het wachten.

Zoals Janneke al zegt, een uitstekende (en snelle) route bewandelt zo! Veel plezier en succes.

That is the way to go mate! Haha ja fijn voor je dat je het aan deze kant van de aardbol zo goed bevallen is, je bent ook al in Oz geweest? Nou de werkmentaliteit is je al bekend :rolleyes: dus daar zul je geen problemen mee hebben.
Dus zij gaan jou sponsoren? Dan kunnen we elkaar de hand schudden en neem van mij aan het kan HEEL snel gaan soms. Enjoy the rollercoaster ride!

Yes, inderdaad een 457 visa. Als ik andere verhalen op dit forum lees besef ik dat ik veel geluk heb gehad met deze mogelijkheid.

Het land Australië zelf nog niet gezien, ben alleen op Sydney International overgestapt op het vliegtuig naar Auckland, dus dat telt niet. Maar NZ was een geweldige ervaring en iedereen zegt dat er dezelfde werkmentaliteit is als Australië dus dat komt wel goed. Al dat gestress en gehaast in NL kan wel wachten tot later ;). Wat ik me vooral herinner is dat al die "lullige" regeltjes en formulieren die we hier in NL hebben, dat die daar niet aan de orde zijn. Alles kon ik snel en gemakkelijk regelen (bank zaken, OV kaart, huur & accomodatie) in tegenstelling tot NL. En tja, Sydney heeft natuurlijk wel iets meer outdoor te bieden als NL, kan niet wachten om weer te gaan duiken/hiken/mountainbiken. Laat die Blue Mountains maar komen :)

Regeltjes zijn ze in OZ ook heeeeel goed in. Maar je kunt niet alles hebben hé ;)
Voor buitensport is het wel ff beter ja!

Het lijkt wel nu wij weg zijn uit Sydney, iedereen opeens naar Sydney gaat...;) Succes met inpakken, afscheid nemen en de eerste weken in Oz!
Ja Janneke, je zou er bijna wat van gaan denken...

He Matthijs, van harte welkom straks hier. Gaat lekker soepel met zo'n werkgever! Maar eh: duiken in de Blue Mountains is niet veilig :)

Dank iedereen voor de fijne berichtjes. Het is idd erg snel gegaan, maar gelukkig kan ik deze stap gaan maken. Toll heeft idd wel wat slagkracht en dat maakt het allemaal wel makkelijker, de komende 2 - 4 jaar ben ik nog wel zoet in Sydney. Daarna eens kijken welk continent ik dan ga aandoen ;)

Maar eh: duiken in de Blue Mountains is niet veilig :)

Zodra ik mn cashflow onder controle krijg, duik in met mijn mountainbike van de bergen naar beneden! Alleen daarna moet je ook weer naar boven....

Kent iemand die dutch meet-up bij de Erskine Bar in Sydney de laatste vrijdag vd maand? Daar ga ik iig even een kijkje nemen ;)

Back