Voorstellen: Zullen wel?

Melissa

New Member
Hallo allemaal,

Ook ik wil me even voorstellen zodat ik misschien de komende tijd wat vragen hier kan stellen. Mijn naam is Melissa (31) en samen met mijn man (34) en twee kids (8 maand en 2 jaar) zouden we graag naar Australie gaan. We hebben nu besloten te gaan onderzoeken. Maar mijn god wat een vragen krijg je meteen, van waar beginnen we voor een visum tot hoeveel gaat er eigenlijk in een m3 (maw wat kunnen we meenemen) en vooral hoe vinden we werk. Is het handig om dat al vanuit nederland te doen of moeten we wachten tot we daar zijn. Klein beetje hoop hebben we dat de werkgever van mijn man voor een tijdelijke uitzending of een bemiddeling met kantoren daar.

We willen in ieder geval in maart naar de emigratiebeurs gaan. Is dit nuttig?

Groetjes!
Melissa

Zeker als je nog zo in de beginschoenen staat als jullie is het zeker nuttig.
Verder moet je veel lezen en nog meer lezen.
Begin bij de Booklets van DIMA http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/booklets.htm
Daarna staat er nog veel meer wetenswaardigs op www.immi.gov

Verder staat bijna alles al beschreven op dit forum, kijk maar onder de search button.

Succes, Mariette

Hoi Melissa

Welkom op het forum

Op de meeste vragen zal je wel een antwoord kunnen vinden op het forum (search functie), en mocht dat niet zo zijn stel gerust je vraag, er zijn altijd wel mensen die je vraag kunnen beantwoorden.

Veel succes

Cheers Sander :cool:

Hoi Melissa!

:hi:  Je kunt hier idd ontzettend veel info vinden en als je iets niet vind, vraag je het gewoon.. Bovendien is het supergezellig om met "lotgenoten" te ouwe..ren (voor je het weet ben je verslaafd  :roll: )

groetjes,
Cathelijn en John

Hi Melissa,

Leuk en spannend! Ik ga met mijn vrouw in ieder geval naar die immigratiebeurs. Goed voor de beeldvorming.
Wij wille dit jaar te besluiten of we naar Aus. gaan emigreren en de aanvraagprocedure in werking te zetten.
Die beurs kan voor ons het laatste zetje betekenen.

Veel succes,

Greetings Eric :lol:

Hoe wil je gaan emigreren , ik bedoel. (spouse)
Heb je familie daar of heb je een gevraagd beroep. (skilled)

Veel plezier op dit forum,

Jack :evil:

Als we gaan zullen we het via het beroep van mijn man moeten doen. Hij is programmeur en heeft onder andere ervaring met JAVA, Dit is nog in demand ook. Echter hij heeft 3 jaar hbo en 1 jaar universiteit gedaan. Nooit een diploma gehaald dus. Nu zag ik op het booklet staan dat dat in sommige gevallen niet nodig is. Maar ja wat zijn die gevallen. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb wel een HBO diploma, maar mijn bedroep is nou weer niet om over naar huis te schrijven.

Groet,
Melissa

Back