Voorstellen

albertjan

New Member
Hallo,
Mijn naam is Albert Jan de Rooij. Ik heb me zojuist aangemeld bij Xpdite, omdat mijn gezin en ik vanaf december 2010 één jaar in Australië zullen doorbrengen. Daarvan verblijven we een maand of 5 in Perth, de rest wordt besteed aan een rondreis. Mocht iemand nog tips hebben voor huisvesting in Perth (huur, gemeubileerd, maximaal 400 AUD per week) en voor basisscholen (we willen onze kinderen van dan 6 en 10 enkele maanden Australisch onderwijs laten genieten), dan houden wij ons van harte aanbevolen.

Verder zijn we zodra we aankomen op zoek naar een geschikte auto voor ons doel: hoogstwaarschijnlijk een Toyota Landcruiser. Mocht iemand nog garages willen aanbevelen of er toevallig nog één in de schuur hebben staan, ook daarvoor houden wij ons aanbevolen.

Ten slotte: we zouden het niet erg vinden om ná dat jaar in Oz te blijven. Emigreren vanaf hier is gezien onze leeftijd (45 en 47) al weer een stuk lastiger. Maar als je er eenmaal bent, wellicht niet. Als iemand nog werk weet voor een manager ruimtelijk beleid (overheid) of een internetredacteur (weliswaar NL, maar toch), dan horen wij dat graag. Wel in Perth, btw!

Dit was het in a nutshell.

groet,

Albert Jan

Welkom op het forum! En voor straks alvast welkom in Perth!

Voor tips voor tijdelijke woonruimte: Western Australia Accomodation kan je misschien eens rond kijken.

Voor scholen: Voor je oudste zal het geen probleem zijn. Wanneer je in een bepaalde wijk woont, val je in de catchment area van een bepaalde school. Ze zijn dan verplicht je kind te accepteren. Voor die van 6 kan het lastiger worden, die regel geldt nl. niet voor pre-primary en daar valt hij/zij dan nog onder. Daarnaast moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet zeker weet hoe dat geregeld is voor kinderen waar van de ouders geen visum hebben. Maar misschien dat andere mensen daar weer iets over kunnen zeggen.

Voor een auto: Ten noorden van het CBD zit een wijk Wangara (aan Wanneroo Road) daar zit een grote verzameling dealers bij elkaar en daar hebben wij onze auto's gekocht. Mocht je uiteindelijk aan de zuid kant van Perth belanden, is dit echter niet handig, maar daar weet ik zo even geen groep dealers bij elkaar te zitten.

Gelukkig zit er hier op het forum een grote actieve groep van mensen die in Perth wonen, dus samen kunnen we je denk ik een heel eind op weg helpen.

Veel plezier met voorbereiden!

Sacha

Welkom op het forum! En voor straks alvast welkom in Perth!

Voor tips voor tijdelijke woonruimte: Western Australia Accomodation kan je misschien eens rond kijken.

Voor scholen: Voor je oudste zal het geen probleem zijn. Wanneer je in een bepaalde wijk woont, val je in de catchment area van een bepaalde school. Ze zijn dan verplicht je kind te accepteren. Voor die van 6 kan het lastiger worden, die regel geldt nl. niet voor pre-primary en daar valt hij/zij dan nog onder. Daarnaast moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet zeker weet hoe dat geregeld is voor kinderen waar van de ouders geen visum hebben. Maar misschien dat andere mensen daar weer iets over kunnen zeggen.

Voor een auto: Ten noorden van het CBD zit een wijk Wangara (aan Wanneroo Road) daar zit een grote verzameling dealers bij elkaar en daar hebben wij onze auto's gekocht. Mocht je uiteindelijk aan de zuid kant van Perth belanden, is dit echter niet handig, maar daar weet ik zo even geen groep dealers bij elkaar te zitten.

Gelukkig zit er hier op het forum een grote actieve groep van mensen die in Perth wonen, dus samen kunnen we je denk ik een heel eind op weg helpen.

Veel plezier met voorbereiden!

Sacha

Volgens mij hebben we een tweede promoter voor Perth? :grin:

Zal wel moeten, want sinds onze vaste promotor weer een gewone baan heeft, heeft hij geen tijd meer om zieltjes te winnen :grin: Denk er nu dus ook over om een andere naam aan te nemen.. bijvoorbeeld Petra en dan wordt dat PerthPetra... Hoe klinkt dat? :lol:

:grin: Ik denk dat Perth zichzelf ook wel verkoopt. Moeten mensen er alleen natuurlijk wel eerst heengaan :|
Zieltjes winnen is dus toch wel een goed idee... Mocht ik er komen te wonen (ooit in een verre toekomst) doe ik wel mee! Tenminste als het me dan nog bevalt :grin:

Maaruh, welkom op het forum en veel succes met zoeken!!!!

Hallo iedereen die gereageerd heeft (en de andere lezers),

Bedankt voor het welkom heten. Ik zal af en toe het forum bezoeken om te zien hoe de discussies verlopen en of er nog nuttige info staat voor onze plannen.

Sacha, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zal de info zeker nalopen op bruikbaarheid!!
Waar woon je zelf (ongeveer hoor)? En hoe lang en tot wanneer, of permanent? En bevalt het? Werk?

Als iemand mij wat wil vragen, go ahead. Ik licht onze plannen graag toe.

groet, albert jan

Hoi Albert Jan,

Wij wonen in Butler, de meeste noordelijke suburb van Perth. Dirk doet er 45 minuten over om naar zijn werk te komen, maar dat is dan wel op de motor dus geen last van de files (want die hebben we hier wel een heel klein beetje..) En tot wanneer we hier blijven wonen? Ach... tot we een ander huis hebben gevonden, maar we hebben daar helemala geen haast mee, want de straat waar wij wonen is veel te leuk. Jammer dat het een huurhuis is :)

Lees anders eens op onze website, daar staat het hele verhaal over werk en alles wat we hier hebben meegemaakt en doen.

Kom maar op met alle verdere vragen, want we zitten hier tenslotte om te helpen :)

Hoi Sacha,
Ik heb jullie website bekeken. Leuk! Zal het nog eens doen, maar dan wat uitgebreider.
Verder heb ik de site bekeken die je suggereerde voor woonruimte. Wat ze daar aanbieden, is wel meer gericht op vakantiewoningen dan 'normale' woningen. Dus als je voor het laatste nog iets weet, dan graag. Zelf kijken we wel eens rond op realestate.com.au. Daar staan best wel geschikte woningen op.

Je man rijdt motor? Wat voor één? Ik rijd zelf ook (nu: Aprilia Pegaso 650), dus wie weet, kunnen we in 2011 nog eens een ritje maken! Tijdens mijn bezoeken aan Australië heb ik trouwens niet veel motoren gezien. De enige die ik zag (of eigenlijk níet zag) was die Moto Guzzi die ik, achteruitrijdend met onze camper, omver reed.......
grin.gif
. Dat was in Fremantle, 2004. Wat een kabaal gaf dat, zeg!

Anyway, onze voorbereidingen zijn nog niet zodanig dat daar veel over te vertellen valt. We moeten eerdaags wel aan de slag, bijvoorbeeld met de leerplicht hier, een school ter plekke (maar ja, waar en welke?), de verhuur van ons huis (weet iemand nog iemand voor een huis in Utrecht voor 2011?) en ga zo maar door.

In januari maak ik een website met het oog op de reis, ik zal daar t.z.t. de url van doorgeven.

Voor nu, tot de volgende keer!

groet, albertjan

Lees anders eens op onze website, daar staat het hele verhaal over werk en alles wat we hier hebben meegemaakt en doen.

Kom maar op met alle verdere vragen, want we zitten hier tenslotte om te helpen :)

Ow daar ga ik ook eens een kijkje nemen. Schandalig dat ik dat niet eerder heb gedaan. Blijf me ook maar orienteren op Perth...

Ow maar de website doet het bij mij ook ff niet... :|

Hoi Albert Jan,

Er zijn hier heeel veeel motoren in deze regio. Afgelopen weekend is toevallig de Toyrun geweest. Dit is een toerrit waarvan de opbrengsten naar The Salvation Army gaan. Ongeveer 7500 motoren die gezellig door Perth rijden... een enorme ervaring! De meeste mensen gebruiken hun motor hier meer voor weekend ritjes. Dirk gebruikt 'm ook voor woon-werk verkeer en dat zie je hier minder dan in Nederland. Motoren zijn hier ook in verhouding duurder dan auto's en lastiger te vinden. Nog altijd wel goedkoper dan in Europa, maar schaarser. Wanneer jullie hier zijn, zullen we gezellig een ritje met de straat organiseren. De mannen uit deze straat gaan regelmatig op zondag met z'n allen op stap en een leuke rit maken opzoek naar leuke BBQ plekken (dan gaan we nl. meestal de andere lekkere zondag met vrouwen, kinderen en picknick spullen in de auto mee opstap :) )

Ik zal nog eens verder kijken naar gemeubileerde huurhuizen, maar het meeste wat via realestate.com.au gaat is huur voor de langere termijn. Alles gaat hier nl. via een makelaar en nu de huizenmarkt zo lekker aantrekt, zal een eigenaar liever iemand hebben die het voor een jaar huurt, dan iemand voor 5 tot 6 maanden. De kans dat je dan het huis toegewezen krijgt is dan gewoon erg klein. Misschien is het handig om met wat makelaars direct contact op te nemen en misschien dat er dan wel iets te regelen valt.

Zal mijn oogjes in elk geval open houden!

En mocht je weer met een camper rond gaan rijden, zorg dan altijd dat er iemand aan de achter kant van de camper kijkt of daar niet per ongeluk een gifgroene Kawasaki ZX9R staat :grin: Want die is van Dirk !!!

Groetjes,

Sacha

Afgelopen weekend is toevallig de Toyrun geweest. Dit is een toerrit waarvan de opbrengsten naar The Salvation Army gaan. Ongeveer 7500 motoren die gezellig door Perth rijden... een enorme ervaring!

Inderdaad .. een hele happening. We reden net de snelweg op richting de dansschool toen we de hele stoet aan zagen (eerst hoorden;-)) komen. OP alle bruggen over de snelweg hele mensen massa's aan het zwaaien en zo... (nou ja, massa's.. eerder een paar tientallen).

Gelukkig waren we de stoet net gepasseerd toen we de snelweg weer af moesten, want het was dezelfde afrit die zijn ook namen... !!

Oh ja, enneh Sacha is inderdaad momenteel de meer actieve Perth promotor.. Zoals ze al aangaf, sinds ik weer werk (na 9 maanden paradijselijk thuis !!!) is er niet veel tijd meer over .. (en als ik eerlijk ben, is dat niet alleen werk, maar ook ons dansen en vlak daarna het pokeren ..)

Maar een absoluut goede keuze hoor, Perth!!!

Sacha vind het niet erg om het stokje over te nemen, maar wil wel graag nog af en toe bij de grote baas zelf aankloppen :smile: Ben tenslotte nog een PerthPromotor in training :rolleyes: We wonen hier net 6 maanden.

Hoi Sacha,
Het wordt deze keer geen camper, wat niet wegneemt dat ik mijn ogen open zal houden bij het achteruitrijden.
cheesy.gif

Als we in Perth zijn, dan houd ik me zeker aanbevolen voor een motorritje, als ik er één kan huren, tenminste. En de aansluitende BarBie lijkt me ook wel wat!

Opbrengst motorrit voor het Leger des Heils? Ze hadden jaren geleden zo'n prachtige slogan in Australië voor het Leger: 'Thank God for the Salvo's'. Nog steeds? Goed dat de WA-motorrijders zich daarvoor inzetten!

Over de huizen; wellicht heb je gelijk dat men niet staat te springen om kortetermijnhuurders. Maar je weet het nooit. Op termijn rechtstreeks met makelaars schakelen is misschien niet zo'n slecht idee. En als er via via iets te regelen valt - bijvoorbeeld via dit forum - dan kan dat ook nog een mogelijkheid zijn. Anyway, als iemand iets weet tzt, dan hoor ik dat graag!

Voor nu, tot mails.
groet, albertjan

Back