Voorstellen

Timmothy83

New Member
Hallo allen,

Ik ben Tim, 28 jaar en woon in Ierland momenteel. Heb de NL nationaliteit en daar ligt mijn vraag cq "probleem" ook ben ik bang. Ik heb sinds een tijd een relatie met een Australische.
Zoals wel meerdere (gelukkig) wil ik dol graag haar achterna en verder gaan in Australie. Vraag is echter hoe.

Als eerst zou ik niet weten gezien mijn situatie, waar ik terecht zou moeten? Is dat de Nederlandse ambassade in Dublin? Is het de Ierse overheid zelf? En wat zijn de vereisten? Welke vorm van Visa kan ik het beste aanvragen?

Veel vragen waar ik nog geen antwoord op heb? Wie zou mij in de juiste righting kunnen duwen om hier een heldere start te maken?

Mij mailen mag uiteraard, graag zelfs: lr_de_groot@hotmail.com

Alvast bedankt!

Groet,

Tim

Dag Tim

welkom op het forum!
zelf weet ik niet zo veel van een partnervisum, maar er zijn hier genoeg mensen die dat wel weten, dus er komen vast wel wat antwoorden.

je kunt evt eens kijken op http://www.immi.gov.au/, en meer specifiek op http://www.immi.gov.au/visawizard/

succes!

Hoi Tim, welkom. Welke visum hangt af van welke het makkelijkst gaat worden. VOor een partner visum moet je vaak aantonen dat je al 2 jaar in relatie hebt. Dat zou het makkelijkste zijn, maar als dat niet het geval is, kan je kijken naar een skills visum. Of als je nog geen 30 bent, kan je voor een jaartje op een working holiday visum, die zijn makkelijk te krijgen en heb je een jaar om dingen uit te zoeken. Wat betreft ambassade, je moet naar de Australische ambassade. De ierse of Nederlandse hebben verder niets te maken met de Australische visa. Veel succes.
Jo

Hi Tim, een kleine correctie op het vorige bericht, "officeel" moet je 1 jaar samengewoond hebben voor een partner visum, maar als je kan aantonen dat je een serieuze relatie heb, is er veel mogelijk.
Het is normaal een snel visum, alleen de eerste 2 jaar krijg je een tijdelijk visum, die na 2 jaar omgezet wordt naar een permanent visum als je relatie nog gaande is.
Een whv is inderdaad een goed idee.

Succes Johan (op partnervisum hier gekomen)

Back