Voorstellen

M Bosma

New Member
Hallo iedereen,

Ik ben Marcel, 30 jaar oud, allround-timmerman & parketteur van beroep, aantal jaar zzp'er geweest, hiermee gestopt, op het moment in dienst bij een werkgever,

Ik zou ontzettend graag naar australie vertrekken om daar mijn geluk te gaan beproeven, nu heb ik een topic hier op het forum gelezen over een soortgelijk 'geval' van een 23 jarige zzp'er :)

Ik ben nu 30 en zoals ik mijn verloop nu uitgestippeld heb (nog informatie aan het verzamelen) ben ik 31 eer ik zou kunnen vertrekken naar australie, een WHV geld tot je 30e, is er ook een soort visum voor als je 31 en ouder bent en waar kan ik hier de informatie voor vinden ? en zitten hier eventueel nog nadelen aan

Alvast bedankt voor jullie reactie

Groetjes Marcel

Als je voor je 31e een WHV aanvraagt dan kun je die daarna ook nog gebruiken. Maw je moet 30 zijn op het moment dat je het aanvraagt. Volgens mij mag je er nog tot een jaar na aanvraag het land mee in? Dus deze manier kan nog net om te oriënteren of het iets voor je is en waar je eventueel zou willen werken en wonen. Je mag op een WHV wel maximaal een half jaar bij dezelfde werkgever werken, maar dat is misschien niet zo'n probleem als je toch wat meer rond wilt kijken.

Hoi Marcel, welkom.

Klopt voor zover ik weet. Gewoon dat WHV aanvragen en gaan. Het is een unieke kans en je zult later wellicht spijt hebben als je hem nu niet grijpt.

Met jouw beroep zou het niet moeilijk moeten zijn een vaster visum te krijgen, maar dat kan op een aantal punten vastlopen. Het belangrijkste is je papieren. Heb je een goed diploma dat door de TRA (instantie die je vaardigheden moet beoordelen) wordt erkend? Dan heb je een goede troef. Kun je goed Engels spreken, luisteren, lezen, schrijven? Nog een troef. Werkervaring telt ook mee, maar daar heb ik geen ervaring mee, behalve bij de VETASSESS, die voor andere beroepen de vaardigheden beoordeelt. Deze club schijnt wat strenger te zijn, waar wij ook op stuk gelopen zijn.

Met een WHV moet je een TFN (sofi-nummer) aanvragen en dan kun je gewoon werken binnen de restricties. Zoek een gebied dat je leuk lijkt, ga erheen, vind een werkgever en als de klik er is, kun je proberen je te laten sponsoren of iets dergelijks.

Succes!
Houd ons op de hoogte!

p.s.
Deze hoort eigenlijk in "even voorstellen"

Welkom, Marcel!

Ik hoop dat je wat antwoorden op je vragen vindt, maar je bent al goed op weg geholpen zie ik!

Veel succes!

Welkom op het forum! Inderdaad snel dat WHV aanvragen voor je 31e verjaardag.

Back