Voorstellen!!! :-)

Daantje28

New Member
Hallo Australie liefhebbers,

Ik (daantje), mijn man en twee schatten van kinderen zijn nu serieus aan het overwegen naar Australie te gaan. In eerste instantie voor een jaar of drie en indien het ons bevalt.....wie weet voor altijd!

Ik durf nog niet te hopen dat we een permanent visum kunnen gaan aanvragen aangezien we nu nog met de kansbeoordeling (move2australia) bezig zijn. We zitten allebei in de HR branche. (niet direct een richtig waar ze om zitten te springen...alhoewel we behoorlijk wat ervaring hebben, ook op het gebied van coaching, development en training). We zullen zien. Wie weet strand ons avontuur binnen nu en enkele weken, zo niet dan zijn we in jubelstemming en dan gaan we er natuurlijk voor!

Het is nu of nooit!!! Tenminste dat gevoel hebben we. Ik ben net een half jaartje 40...(zou je niet zeggen..hihi) en mijn man zal in maart de respectabele leeftijd van 43 bereiken. Onze zoon is 8 en onze dochter is 6. Het schijnt dat je, indien je 4o wordt, een aantal zaken op een rijtje gaat zetten. Wat wil ik eigenlijk met mijn leven...etc. Alle cliches zijn waar!

Alvast heel hartelijk dank voor alle leuke, zinvolle en fijne tips die ik heb gelezen. Ik zal jullie op de hoogte houden!

Groetjes
Daantje

Hey Daantje, welkom!
Zijn jullie al eerder in Australië geweest?

Groetjes, Margriet

Hoi Margriet,

Ik wel! Mijn man en kids niet. We hebben een aantal verre reizen gemaakt de afgelopen jaren maar vanwege een aantal zaken(schoolvakanties, de duur van de vlucht en de kosten) zijn we nog niet met z'n allen naar Australie geweest. Stond natuurlijk wel op de planning! Maar ja, zo met z'n viertjes op vakantie naar Aussieland...dan ben je al snel zo'n 10.000 euro kwijt vrees ik.

Door de reizen heb ik wel de flexibiliteit van de kinderen mogen ervaren. Ze passen zich zo snel aan. Echt leuk om te zien. Onze omgeving vond het vaak zielig onder andere vanwege de lange vlucht...terwijl de kleintje het geweldig vonden.

Dank voor je reactie.
Groetjes
Daantje

Welkom welkom!

Met de entertainment systemen die ze tegenwoordig op lange vluchten hebben word je als kind toch alleen maar blij?!

Welkom welkom!

Met de entertainment systemen die ze tegenwoordig op lange vluchten hebben word je als kind toch alleen maar blij?!

Thanks!
Sorry drukte eerst persongeluk op de unlike button. Gelijk weer recht getrokken.

Ja precies! Dat entertainment system is een absolute must! Emirates heeft een geweldig systeem. Het was 1 groot feest voor ze. Thuis mogen ze maar een half uurtje op de Nintendo...als je dan uren achter elkaar films mag kijken, spelletjes mag doen.

Groetjes

Welkom Margriet,
ook wij hebben ons net aangemeld op dit forum. Wij zitten net als jullie in een verkennende fase. Ook wij in dezelfde leeftijd als jullie en de kids bijna even oud...Ik deel het gevoel dat als het nu niet is, dan nooit meer...of; is dit het nu?? haha ... Voor ons is het ook te duur om t moment om samen met de kids te gaan, vandaar dat wij ws najaar een week met zn tweeën willen gaan om te kijken wat de mogelijkheden voor werk en scholen kids zijn. Ondertussen bezig om te kijken wat allemaal voor een emigratie nodig is..en dat is nogal wat vind ik..
Veel plezier op dit forum, er is veel te lezen!

Welkom Margriet,
ook wij hebben ons net aangemeld op dit forum. Wij zitten net als jullie in een verkennende fase. Ook wij in dezelfde leeftijd als jullie en de kids bijna even oud...Ik deel het gevoel dat als het nu niet is, dan nooit meer...of; is dit het nu?? haha ... Voor ons is het ook te duur om t moment om samen met de kids te gaan, vandaar dat wij ws najaar een week met zn tweeën willen gaan om te kijken wat de mogelijkheden voor werk en scholen kids zijn. Ondertussen bezig om te kijken wat allemaal voor een emigratie nodig is..en dat is nogal wat vind ik..
Veel plezier op dit forum, er is veel te lezen!

Jullie ook veel plezier. en welkom op dit forum. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in het najaar.
Zijn jullie er allebei nog niet geweest of 1 van jullie wel? Ik heb mijn man er wel al veel over verteld en ook al wat fimpjes en foto's laten zien. Ik denk hem te kennen :) en hij gaat het zeker geweldig vinden.

Succes in het voortraject en wie weet spreken we elkaar nog.

Groetjes Daantje (ik heet niet Margriet trouwens..hihi)

Ik verbaas me er ook wel eens over hoe goed kinderen zich gedragen in het vliegtuig. 24 uur reizen lijkt me namelijk heel ongrijpbaar en niet te overzien voor kleine kinderen en toch lijkt het vaak goed te gaan. En inderdaad in flight entertainment zal ook wel een feestje zijn :)

Welkom op het forum!!
Spannend, zo'n orienterende fase. Maak zeker een lastavaza (laatste stand van zaken) aan om ons op de hoogte te houden ;)

Welkom op het forum!!
Spannend, zo'n orienterende fase. Maak zeker een lastavaza (laatste stand van zaken) aan om ons op de hoogte te houden ;)
Zal ik doen!
Wat een heerlijk gevoel. 4 april...woehoeeeee! Geniet er maar optimaal van.

Back