voorstellen

donnadj

New Member
Heeey,
ik ben Donna ik ben 20 jaar en ben een jaar in australie geweest op een WHV. na dit jaar had ik nog steeds geen zin om naar huis te gaan en deed dit dan ook met veel tegenzin, maar ik dacht ik kom nog wel terug. nu sinds ik thuis ben ben ik lichtelijk depressief en is het enige wat ik wil teruggaan naar australie, nu hoorde ik iets over het krijgen van een PR door middel van studeren in asutralie 2 jaar fulltime. ik heb het gegoogled maar kom er nou niet precies uit wat de belangrijke voorwaarden zijn?
heb een begroting gemaakt en als het goed is kom ik net uit als ik maximaal leen bij DUO, alleen eindig ik na 3 jaar (3 jarige bachelor aan APM zat ik naar te kijken, deze is 51,500 dollars) wel met een schuld van 50.000 euro, wat neer gaat komen op 300 euro afbetalen per maand, 15 jaar lang... nou weet ik dat dit heel veel geld is, maar ik heb het er persoonlijk voor over, maar wil gewoon graag de voorwaarden van het krijgen van een PR op een rijtje hebben, dat ik niet dit geld verspil om erachter te komen dat ik deze PR helemaal niet kan krijgen...

oke dit is een heel lang verhaal gewordne, sorry weet iemand eventueel een linkje naar het goede topic? ik kon er geen vinden..

Welkom!

Ik heb dat nog niet eerder gehoord over het studeren en zo je PR krijgen... Misschien als je iets studeert wat hard nodig is zoals verpleegkunde oid, maar dan nog...

Al op www.immi.gov.au gekeken naar de studievisa en je opties via de Visa Wizard?

Succes ermee!

Hoi Donna,

Op zich zit je wel goed hoor denk ik (met je topic) Mocht je echt een visum procedure in willen gaan kun je een Laatste stand van Zaken topic strten.

Je PR halen met studeren ken ik niet. Maar zoals gezegd www.immi.gov.au/visawizard dan kom je meestal met een paar klikjes wel op het juiste visum uit. Al loopt Australia voor mijn gevoel soms wat achter met internet (vooral aansluitingen en dergelijk) moet ik zeggen dat de government sites vaak erg veel info verschaffen op een zo goed mogelijke manier (het blijft ingewikkelde materie) Let op; dit is onze mening. Wellicht dat andere mensen dit anders voelen ;)

Oh, en welkom natuurlijk!

Welkom op het forum!
Misschien is het handig om een emigratiebureau te raadplegen, zodat je zeker weet dat je het juiste visum aanvraagt.
Heb je op dit moment al een bepaald diploma?

Hey, bedankt voor jullie reacties!
wat gek dat jullie niet snappen wat ik bedoel haha
een canadees vriendinnetje vertelde mij dit en die gaat nu dus wel studeren in australie, na googlen kwam ik op sites als deze
http://www.beyderwellen.com/immigra...a-rule-for-foreign-students-in-australia.html
maar ik vind het dus nog steeds erg vaag, maar misshcien was mijn canadese vriendin gewoon fout hoor, volgens mij moet het wel op die lijst zijn met wat voor beroepen ze daar nog nodig hebben. (Skilled Occupation List)

Hi Donna! Welkom op het forum!
Ik ken dit visum ook niet. Ooit was er wel een visum waarbij dit kon (subclass 885), maar deze bestaat niet meer. regels veranderen snel mbt tot immigratie. Afterbang heeft hierboven de visawizard geplaatst, kijk ook even rond op de website van de immigratiedienst, hier kun je alles vinden. Je kan ook een bureau benaderen natuurlijk, zij kunnen je ook informeren.
Natuurlijk kun je altijd studeren in Australië, als je maar genoeg dollars hebt! Collegegeld voor een overseas student is erg hoog en daarnaast heb je natuurlijk ook geld nodig voor je huur, vaste lasten, eten etc.
Wat doe je in Nederland voor beroep of ga je nog studeren? We snappen allemaal dat je het liefst nu meteen weer terug wilt, maar misschien kun je wat op langere termijn schuiven en misschien iets studeren waar genoeg vraag naar is (en wat je ook leuk vindt natuurlijk!) in Australië. Maar let wel, regels veranderen snel, wat dit jaar de regel is, geldt misschien over 2 jaar niet meer.
Succes!

Hoi Donna,
Welkom op het forum. Wat Cappuccino al zei is zeker waar, dat studeren hier erg duur is voor een overseas student. Internationale studenten zijn hier echt een melkkoe. Weet je zeker dat het bedrag van 51,500 AUD voor de hele opleiding, dus voor drie jaar, is? Wij waren dat bedrag kwijt aan een jaar collegegeld aan de University of Sydney. Kijk nog maar even goed voordat je voor ongename verrassingen komt te staan.

Misschien heb je de mogelijkheid om een tweede WHV aan te vragen en te gaan werken in een regionaal gebied en een Regional Spnsored Migration Scheme (subclass 187) aanvragen met de werkgever. Als dan het visum granted is ga je part time studeren waarop de baas vaak betaald.

Moet je natuurlijk wel een starter job vinden in het sector waar je in wilt gaan studeren en alles wordt voor je betaald en geregeld. Uiteraard moet de starter job wel genomineerd kunnen worden, maar die informatie staat allemaal op de website http://www.immi.gov.au/skills/skillselect/index/visas/subclass-187/

Het is een mogelijkheid maar dan moet je wel net allemaal de juiste plus punten hebben. Anders in NL lekker gratis studeren en dan met je diploma naar Australia vertrekken!

Het kan ook zijn dat je vriendin uit Canada een visum kan krijgen die jij niet kan krijgen als Nederlander zijnde. Zo zijn er bv landen die wel een WHV kunnen krijgen en landen die dit niet kunnen krijgen (Oostenrijk volgens mij bv). Misschien dat ze met studentenvia's ook speciale afspraken hebben met bepaalde landen..

Anders in NL lekker gratis studeren en dan met je diploma naar Australia vertrekken!
jeetje zijn er nog steeds mensen die denken dat je in Nl gratis kunt studeren?

collegegeld is 1835 (of als het je tweede studie is tussen de 14.000 en 18.000 per jaar! )
doe er nog een beetje bij voor boeken en excursies en dat soort verborgen kosten, nog eens 800-1000 euro. Kamerhuur, eten en drinken, verzekeringen, kom je minimaal uit op rond de 11.000 euro per jaar (voor een eerste studie)
je kunt fantastisch veel krijgen aan studiefinanciering, maar vergis je niet, dat is niet genoeg om die 11.000 te dekken. Als ik het goed heb 'krijg' je zo'n 3000 en de rest kun je lenen maar die betaal je terug. En als je om de 1 of andere reden te veel studieachterstand oploopt, dan moet je die 3000 ook terug betalen

tuurlijk, het is vele malen goedkoper dan hier in oz (zeker als internationale student) maar ook in Nl is het niet gratis.

Last edited:
jeetje zijn er nog steeds mensen die denken dat je in Nl gratis kunt studeren?

collegegeld is 1835 (of als het je tweede studie is tussen de 14.000 en 18.000 per jaar! )
doe er nog een beetje bij voor boeken en excursies en dat soort verborgen kosten, nog eens 800-1000 euro. Kamerhuur, eten en drinken, verzekeringen, kom je minimaal uit op rond de 11.000 euro per jaar (voor een eerste studie)
je kunt fantastisch veel krijgen aan studiefinanciering, maar vergis je niet, dat is niet genoeg om die 11.000 te dekken. Als ik het goed heb 'krijg' je zo'n 3000 en de rest kun je lenen maar die betaal je terug. En als je om de 1 of andere reden te veel studieachterstand oploopt, dan moet je die 3000 ook terug betalen

tuurlijk, het is vele malen goedkoper dan hier in oz (zeker als internationale student) maar ook in Nl is het niet gratis.

Gratis moet je ook niet te zwart op wit nemen, want in Nederland ben je 1-2% van de werkelijke kosten kwijt, dat is voor mij gratis. Betaalde zelf alles maandelijkse aan de instelling en zo merkte ik er amper wat van.

Ik heb dus het zelfde gedaan en in 2011 mijn graad behaald. Naast mijn werktuigbouwkundige studie heb ik full time gewerkt en het voor elkaar gekregen om het in 4 jaar (3.5 jaar alle vakken) af te ronden. Ik heb alles zelf betaald en daarom de zelfde week ontslag kunnen nemen zonder schulden te hebben.
En ik had nog vrij duren hobbies, zoals zomer en winter vakantie, snowboarden en 500 PK pro touring camaro....

In Australie had ik dit zeker niet kunnen doen op die leeftijd...

Dus ik ben er nog steeds voor om in NL je diploma te halen, daarna naar OZ. Of een pak geld mee nemen en dan is het hier ook geen probleem.

Last edited:
Back