Voorstellen

Hoi Suzie,

Welkom op het forum!!
Kun je nog wat meer over jullie vertellen? Bijv beroep, leeftijd man, waarom Australië, waar in Australië wil je heen, etc :)
Dat helpt om je vragen beter te beantwoorden straks.

Groetjes Gwen
 
welkom,
en als je de dingen post die gwen zei, dan maakt het wat makkelijker om help/antwoorden krijgen op evt vragen
 
Hoi,
Bedankt allemaal :).
Mijn man is 37 en zijn beroep staat op de SOL lijst.
Ivm herkenbaarheid wil ik er liever niet teveel over uitweiden maar het is een redelijk specifieke functie.
Ik zelf doe momenteel vrijwilligerswerk en mijn normale beroep staat niet op de lijst.

Waarom Australië? Omdat wij Nederland al een behoorlijke tijd zat zijn. Niet alleen het klimaat, maar ook de mensen, het rare politieke beleid, de verzorgingsstaat die afgebroken wordt. Daarvoor hoeven we dus niet te blijven. Al langere tijd denken wij aan emigreren, deze plannen waren altijd binnen Europa. Nu het erop lijkt dat Europa toch naar de knoppen gaat kunnen we net zo goed ergens anders overnieuw beginnen. Het liefst ergens waar de lucht schoner is, mijn man vrij kan ademhalen (lichte vorm van astma) en waar het goede kwaliteit van leven is. We hoeven niet rijk te zijn maar wel een normaal fijn leven kunnen hebben. Ik heb al begrepen dat alles in Australië duurder is.
 
Politiek is in OZ helemaal een zooitje ;) (vandaag is het weer echt bal)
Verzorgingsstaat NL en OZ gaan steeds meer op elkaar lijken. Dus daar hoef je niet voor te gaan, maar ook niet te blijven ;)

De punten qua lucht, licht en ruimte klinken valide ;)
Dat je even 'anoniem' wilt blijven is geen probleem hoor!

Al een keer in OZ geweest? Geloof het niet? Is wel leuk hoor om een keer te gaan snuffelen, Australia is een groot land en soms erg anders per locatie.
Al is een bezoekje wel kostbaar :(
 
Er zijn meerdere forumleden die emigreren zonder er ooit geweest te zijn :)

Heb je al een idee waar ergens jullie willen gaan zitten? Australië is giga en elke staat is weer compleet anders.
 
Nope daar ben ik mij nu over aan het inlezen.
Er is echt zoveel keuze!
Qua weer het liefst iets waar je met astma goed kunt ademhalen (In Europa is dat bijvoorbeeld Griekenland dan is de inhalator niet nodig).
Niet te nat, niet te warm. Ik ben wel een stadsmens (denk aan een provinciestadje, geen Amsterdam) Dus wil wel in een stad / omgeving van een stad wonen.

Heb ook al op klimaatinfo zitten kijken :). Er is geen regio waar het klimaat het hele jaar hetzelfde is dat vind ik ergens wel weer jammer.
En natuurlijk ook afhankelijk van werkaanbod voor manlief.
 
Hoi,
Bedankt allemaal :).

Waarom Australië? Omdat wij Nederland al een behoorlijke tijd zat zijn. Niet alleen het klimaat, maar ook de mensen, het rare politieke beleid, de verzorgingsstaat die afgebroken wordt. Daarvoor hoeven we dus niet te blijven. Al langere tijd denken wij aan emigreren, deze plannen waren altijd binnen Europa. Nu het erop lijkt dat Europa toch naar de knoppen gaat kunnen we net zo goed ergens anders overnieuw beginnen. Het liefst ergens waar de lucht schoner is, mijn man vrij kan ademhalen (lichte vorm van astma) en waar het goede kwaliteit van leven is. We hoeven niet rijk te zijn maar wel een normaal fijn leven kunnen hebben. Ik heb al begrepen dat alles in Australië duurder is.

Hoi suzie,
Ik zit er nog niet, maar heb me al wel heel veel ingelezen over de verzorgingsstaat in australie... En daarvoor kan je volgens mij toch echt beter in Nederland zitten. Wat veel ervaren emigranten schrijven zijn de medische vergoedingen erg karig, hoge eigen risico's. En de sociale zekerheid is toch ook echt niet zo goed als in nl. BV. 10 dagen ziekte doorbetaling, daarna voor eigen rekening. Gemiddeld 4 weken vakantieverlof per jaar. En ze hebben wel iets dergelijks als een uitkering in geval van nood, maar dat kan ook niet tippen aan nl voor zover ik begrijp. Moeilijk huis te koop vanwege de hoge eigen inleg..
Ik ga dan ook voor de mentaliteit, het avontuur en klimaat, maar de rest is eerder een nadeel....
 
De algemene opmerking hier is dat je niet ziek moet worden, want dan kom je in de penarie; zeker als je van een pensioentje moet leven. En als je alles verzekerd wilt hebben, dan betaal je je blauw.....dus eigenlijk verandert er niet zo veel ;)
 
Back
Top