Voorstellen

Deblin

New Member
Hoi allemaal,
Ik ben Debbie en 34 jaar oud. Samen met mijn man (sous chef en 35 jaar oud) en dochter van 5 zijn wij ons aan het oriënteren voor een emigratie naar Australië.

Begin dit jaar ben ik er voor de 3de keer geweest (man 2de keer en dochter 1ste keer) en daarna hebben we contact gehad mer visa4you. Ze gaven ons een positieve reactie maar helaas wilde mijn man toen uiteindelijk niet.
Mijn droom viel in duigen maar vorige week vertelde mijn man dat hij het wel wil, het kwartje is eindelijk gevallen 😂😂

Maar jeetje wat is het dan opeens echt em beangstigend en overwhelming🙈 zo is het iets wat nooit gaat gebeuren en waar ik af en toe nog aan dacht en zo is het iets echts en zit er een kans in dat we daar over een paar jaar zijn en helemaal opnieuw beginnen met z'n 3en.

Nu is het nog even afwachten of we nog steeds genoeg punten kunnen behalen en hoop ik aankomende week meer te horen van visa4you.

Maar wat is dit forum fijn en ik zal binnenkort mijn lijstje met vragen plaatsen in het desbetreffende gedeelte.

Liefs Deb
 
Hoi Debbie, welkom op het forum.

Hier kom je mensen tegen die het gevoel kennen. Ook zit het hier barstensvol met allerlei ervaringen.
Succes met je plannen, welcome to the rollercoaster!
 
Succes met de emo-gratie. Het is een heel surrealistisch is. Ook jaren na dato als je terug blikt, dan is het eigenlijk bizar hoe je leven omgegooid is. En tegelijkertijd blijft er veel hetzelfde.
 
Welkom op het forum en je zal merken dat dit een leuke, positieve club mensen is die graag ervaringen delen.
Hebben jullie al enig idee waar jullie naar toe willen, en op welk visum?
 
Bedankt allemaal!!! Zo spannend dit!! We hebben 5 oktober een gesprek bij visa4you.

FritsC we hebben nog geen idee voor welk visum we gaan
 
We weten wel welke states/territories mogelijk zijn

NSW (Far South coast, Murray en Northern Inland)
· Northern Territory
· South Australia
· Tasmanië
· Victoria (Niet in Melbourne)

eigenlijk geen idee waar we heen zouden willen.
 
Welkom! Vragen krijg je straks genoeg maar genoeg ervaringsdeskundigen die ze zullen proberen te beantwoorden.
Maar geniet van de rit😀
 
We weten wel welke states/territories mogelijk zijn

NSW (Far South coast, Murray en Northern Inland)
· Northern Territory
· South Australia
· Tasmanië
· Victoria (Niet in Melbourne)

eigenlijk geen idee waar we heen zouden willen.

South coast NSW is schitterend! Maar werk technisch wellicht challenging.
 
South coast NSW is schitterend! Maar werk technisch wellicht challenging.

We vinden het erg lastig . Werk technisch willen we het niet nog moeilijker maken dan het al is.
Daar komt nog bij dat we de afgelopen 2x vooral in Wa zijn geweest en mijn man nog nooit in Sa/Vic is geweest en we ook nog nooit in Nt zijn geweest.
Dat maakt de keuze er niet makkelijker op.
 
Alle areas die je noemt zijn challenging gok ik.

Ben op de meeste plekken geweest en ach, het is overal mooi ;) Ligt ook een beetje aan waar je van houd qua klimaat en omgeving.

Denk toch even kijken waar je denkt succesvol te kunnen worden. Wij zijn ‘noodgedwongen’ in Canberra terecht gekomen (ook vanwege visum) en wisten ook niet of dat het zou zijn voor ons. Maar we zijn er gek op!

En als je voor een regional Sponsored gaat, na twee jaar kun je volgens mij nog weer verhuizen?
 
Ik denk dat onze voorkeur voor nu uit gaat naar Adelaide en omgeving. Al zou ik stiekem darwin ook wel willen maar dat voelt nog verder van de rest af.
Alleen mijn twijfel over adelaide is dat ik op het forum las dat veel Nederlanders/belgen weer terug zijn gegaan naar Nl/België omdat ze er geen werk konden vinden...

Wat super dat jullie toch goed terecht zijn gekomen .. hoelang wonen jullie er nu?

Ja we mogen dan na 2 jaar zelf kiezen waar we heen willen, en ik denk dat het dan wa wordt.
 
Beide steden met een beetje 'ver weg' gevoel al is Adelaide nog wel echt een grote stad in een mooie setting. Darwin is niet alleen ver weg. Het is 'at the end of the road'.

Klimaat technisch liggen ze natuurlijk ver uit elkaar. Adelaide warm in zomer (heet) en relatief koel in winter. Darwin vet tropisch. Weet niet of je wel eens in de tropen (Indonesia of Singapore of iets dergelijks geweest bent?) maar dat dus.

Adelaide heeft het moeilijk (gehad?) de laatste jaren omdat de auto industrie en alles daaromheen verdwenen is. Dus ondanks dat het fraai ligt zou ik goed uitzoeken hoeveel werk er te krijgen is (Adleaideans hier die er wat over willen vertellen?) Seek.com.au is een startpunt. Deze zoekmachine geeft wel vaak een te positief beeld van het aantal vacatures omdat 1 vacature vaak via meerdere bureaus geplaatst wordt en het dus lijkt of er meer banen zijn dan dat er echt zijn (mijn ervaring in Canberra)

Darwin ben ik laaaaang geleden geweest. Australiers om me heen zeggen dat het soms leuke kansen biedt omdat 'niemand' er wilt wonen. Dus met wat geluk kaap je dan een baan weg omdat er geen andere OZ is om het te doen ;)

Maar even een wedervraag:
Wat voor werk doen jullie? (wellicht heb ik het gemist ergens)


Antwoord op je vraag: Wij wonen in Canberra/Australia sinds Januari 2017. En we komen niet meer terug naar NL :D
 
Dank je wel voor je uitleg!
Mijn man is kok/sous chef en ik werk in de kinderopvang

Dat klinkt helemaal heerlijk om niet meer terug te hoeven naar Nederland.
 
Dank je wel voor je uitleg!
Mijn man is kok/sous chef en ik werk in de kinderopvang

Dat klinkt helemaal heerlijk om niet meer terug te hoeven naar Nederland.

Ah, nou dat is in ieder geval lekker 'makkelijk' zoeken met twee duidelijke job descriptions. Zoals gezegd, kijk eens op Seek.com.au waar je de meeste jobs ziet.

In far NSW south coast heb je wel aardig wat toeristische plaatsjes (voor je kok). Weet niet precies waar de grens getrokken wordt?
Darwin en Adelaide hebben waarschijnlijk wel wat meer opties ;)


En grappig genoeg: Ik ga met enige regelmaat terug naar NL voor mijn werk. Maar ik vlieg altijd met heeeeel veel plezier weer terug naar Australia :D
 
Seek heeft het bezwaar dat de helft van de vacatures niet echt is (advertentieverplichting maar wordt intern ingevuld). Ik heb meer positieve reacties gekregen op ethicaljobs.com.au, waar ze daadwerkelijk mensen zoeken voor zowel volunteer jobs (mooie start naar een echte baan) als banen bij private stichtingen en government.
 
Ah, nou dat is in ieder geval lekker 'makkelijk' zoeken met twee duidelijke job descriptions. Zoals gezegd, kijk eens op Seek.com.au waar je de meeste jobs ziet.

In far NSW south coast heb je wel aardig wat toeristische plaatsjes (voor je kok). Weet niet precies waar de grens getrokken wordt?
Darwin en Adelaide hebben waarschijnlijk wel wat meer opties ;)


En grappig genoeg: Ik ga met enige regelmaat terug naar NL voor mijn werk. Maar ik vlieg altijd met heeeeel veel plezier weer terug naar Australia :D


Ik kreeg vandaag deze kaart van het bureau. Vanaf Nowra tot aan de Victoria grens is NSW south coast
 

Attachments

  • Far South Coast - Map-1.jpg
    Far South Coast - Map-1.jpg
    46.6 KB · Views: 3
Ik denk dat je niet moet focussen waar je wilt wonen. Je zou bijvoorbeeld wel kunnen uitsluiten waar je echt niet wilt wonen. De regels voor het krijgen van een visa worden steeds strenger en voor iedere staat gelden weer andere regels om voor nominatie in aanmerking te komen. De ene staat hecht er waarde aan dat je zoveel jaar werkervaring moet hebben en de ander wil dat je minimaal een 7 score op alle onderdelen van engels. Belangrijkste is krijg helder voor welke visa je kunt gaan en welke voorwaardens de staat voor de nominatie hebben.
 
Yep, zoals JP2017 zegt. Maar ik begrijp dat een beetje dagdromen er ook bij hoort ;)

Op je kaartje staan alle toeristische plaatsjes. Batemans Bay is een soort Canberra aan zee ;) Dat is elk weekend druk met Canberrans.

Alle andere plaatsen zijn ook in meer of mindere mate toeristisch, let wel, het zijn vaak maar dorpjes. Dus niet elk dorp heeft 10 restaurants. Maar er zijn in de regio zeer zeker wel restaurants te vinden. Google (Maps) is your friend!

Hier plaatjes van het achterland:
https://xpdite.net/forum/threads/merry-go-round-to-oz.11553/page-77#post-224123

En de kust net boven Batemans Bay:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156436063831358&set=pcb.10156436086241358&type=3&theater
 


OFX
Back
Top