Voorstellen

samulder

New Member
Ik heb nog niet de tijd gehad om door de verschillende topics heen te gaan, maar hoop hier een boel goede tips te vinden...

Ik ga met vrouw en kind (2 1/2) per  1 December naar Sydney verhuizen en ben o.a. benieuwd naar tips over buurten om te wonen, kinderdagverblijven etc.

Groeten,

Steven

Welkom en alvast een goeie reis ;)
Ik weet weinig van Sydney af, maar misschien kun je bij het Vic-topic wel het een en ander vinden :)
Sucses!!

Welkom op het forum en succes in Sidney.  :up:

Meer info over het wonen ed vind je terug in de diverse topics, dus veel lees plezier.

Welkom op het forum :up:

@Annemiek: Sorry, maar voor zover ik weet ligt Sydney nog steeds in NSW en niet in VIC :wink:

Hi Steven,

:hi: op het forum :up:.

[quote author=Wilbert67 link=topic=3087.msg35229#msg35229 date=1131379276]
@Annemiek: Sorry, maar voor zover ik weet ligt Sydney nog steeds in NSW en niet in VIC :wink:
[/quote]

:-D Detail joh. Eén pot nat die oostkust :p (grapje :wink:)

@ Steven
Ook van ons een hartelijk welkom en sux6 met al je plannen.

Rene
Ps. Hoe heet je vrouw en kind?

Pps
[quote author=Bawurra link=topic=3087.msg35232#msg35232 date=1131382408]
[quote author=Wilbert67 link=topic=3087.msg35229#msg35229 date=1131379276]
[/quote]

:-D Detail joh. Eén pot nat die oostkust :p (grapje :wink:)
[/quote]

Oostkust?? Ik dacht dat Vic in het zuiden lag en NSW aan de oostkust. Of ben ik nu helemaal abuis??

[quote author=Rene-L link=topic=3087.msg35298#msg35298 date=1131434594]

Oostkust?? Ik dacht dat Vic in het zuiden lag en NSW aan de oostkust. Of ben ik nu helemaal abuis??

[/quote]

Klopt Rene! Een geluk dat we jou nog hebben!  :wink:

Sara

[quote author=samulder link=topic=3087.msg35218#msg35218 date=1131375861]
Ik heb nog niet de tijd gehad om door de verschillende topics heen te gaan, maar hoop hier een boel goede tips te vinden...

Ik ga met vrouw en kind (2 1/2) per  1 December naar Sydney verhuizen en ben o.a. benieuwd naar tips over buurten om te wonen, kinderdagverblijven etc.
[/quote]

Harrtelijk welkom, Steven.
Je zult hier ongetwijfeld erg veel informatie gaan vinden.
Hier heb je trouwens even een link over wonen in Sydney (is helaas al wel een beetje gedateerd trouwens, maar wel erg nuttig); www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2899.0

Dank allemaal.

Met name het topic over nederlandstalig onderwijs is interessant voor ons, aangezien mijn vrouw de Indiaase nationaliteit heeft en mijn zoontje (Ethan, Nederlandse en Amerikaanse nationaliteit) nu tweetalig wordt opgevoed.

Vanaf welke leeftijd gaan kinderen in Australie overigens naar pre-school?

Groeten,

Steven

[quote author=samulder link=topic=3087.msg35351#msg35351 date=1131444358]

Vanaf welke leeftijd gaan kinderen in Australie overigens naar pre-school?

Groeten,

Steven
[/quote]

Dat kan al van 2 -2 en een half oud.
Dat zijn wel private scholen,en zijn niet zo goed koop.
Maar de mogelijkheid is er wel.
De naam er voor is pre- prep school.

Gr Ineke

Back