voorstellen

jennie

New Member
Veeeeel infromatie te vinden hier.
We zijn van plan visum aan te vragen voor Australie, we wonen nu al 8 jaar in Canada.
Ik ga op zoek naar bruikbare tips!!

tja, wij hebben een melkveehouderij, emigreerden naar Canada, 8 jaar geleden, en wonenhier toch met veel plezier , ondertussen emigreerde mijn zus naar Australie, en na daar te zijn geweest vorig jaar, blijft het steeds nog aan ons knagen, dat het daar toch ook wel mooi is......en natuurlijk mooi weer. Dat neemt niet weg dat het hier natuurlijk ook prachtig is, en onze plannen nog maar in een heeel vroeg stadium zijn, en dat het misschien ook nog wel helemaal niet doorgaat...........

Maar het kan geen kwaad om zoveel mogelijk informatie te verzamelen. En daar ben ik nu mee bezig.....want ja we hebben 3 kids, die nu 15 12 en6 zijn dus zomaar even van land veranderen is niet mis......

Welkom op het forum :up:

Was het dan ook de bedoeling om in Australie een melkveehouderij te beginnen?

Groetjes Wilbert

ja zoals de ideen nu zijn wel, maar goed, we moeten nog veel informatie inwinnen en onderzoeken, en zeker nog een paar keer kijken daar.

Hai Jennie!

Het schiet me zomaar even te binnen hoor, maar erg zijn er veel problemen met droogte in sommige gebieden. Dat kan ik me bij Canada niet voorstellen :) Klopt dat?

Irene

jazeker  zijn die gebieden er, maar van wat ik begrepen heb, en gezien, zijn er in Victoria ook gebieden genoeg waar voldoende regen valt voor farming!!!

Maar dat gaan we
ook allemaal nog uitzoeken.

Welkom op het forum!

Van Canada naar Australie, je bent wel de eerste hier op het forum! Ben zelf jaren in Canada geweest, Ontario en Alberta. Mijn broer is daar naar toe geemigreerd in 93. Heb er een jaartje gewoond ook. Vond en vind het een geweldig land! Jarenlang was ik ervan overtuigd daar te gaan wonen. Tot we in Australie zijn geweest 5 jaar geleden.

Heel veel succes met het maken van een keuze en het zoeken naar de juiste info. Naar mijn mening ruil je het ene fantastische land in met het andere fantastische land :up:

Ben eigenlijk wel benieuwd of het voor jullie anders zal zijn het emigratieproces omdat jullie al in het British Commonwelth wonen.

Groetjes Lin

Ps: waar wonen jullie precies in CA?

wij wonen in het mooie Alberta, en ja het is hier echt prachtig.
Wat een min puntje is dat de winter zo lag duurt hier, dit jaar hadden we mazzel enweinig sneeuw en al vroeg  lenteachtig weer.
Maar als het tegen zit heb je van eind oct to half april sneeuw op de grond........
Ik heb geen hekel aan de winter, maar het duurt alleen wat lang.
Omdat er zoveel gereld meot worden hebben we al contact gezocht met een emigratie bemiddelaar, die vertlede ons dat het ongeveer 8 maanden zal duren voor dat we het visum hebben, en dan moet alles mee zitten
Maar wat ik begrijp uit de verhalen hier, duurt het bij de meesten veeeel langer??!

Alberta is idd prachtig, mijn broer woont in Jasper  :)

8 maanden zou toch geweldig zijn!

Waar woon je ongeveer als ik vragen mag? Mijn broer heeft ook nog een tijd in Canmore gewoond. Werkte in Chateau Lake Louise.

Die 8 maanden heeft het voor ons ook geduurd maar dat was vanaf de aanvraag van het visum tot deze week. Maar met de TRA meegerekend dus alles bij elkaar, toch wel een dikke anderhalf jaar.

Veel dairy farms in de omgeving van Mossvale en Shell harbour in NSW. Lijkt daar net Engeland.

Good luck met beslissen, zal niet meevallen.

Groet,
Kathleen

Back