Voorstellen

Marieke_v

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben Marieke en ik woon nu sinds september 2008 in Brisbane met mijn Australische partner die ik heb leren kennen via een online computerspel. Mijn partner heeft eerst 3,5 jaar bij mij in Nederland gewoond en hij kreeg erg veel heimwee. We hebben besloten om samen naar Brisbane te gaan om daar samen ons leven op te bouwen en ik ben hierheen gekomen doormiddel van een spousal visa. Het was ontzettend veel werk en moeite nog steeds ondanks dat ik met een Australiër terug ging, maar na een paar maanden is het eindelijk gelukt.

Inmiddels ben ik hier nu een paar maanden en Brisbane is ongelooflijk mooi, de mensen zijn aardig, ik heb een fulltime baan en alles lijkt geweldig. Ik mis alleen Nederland heel erg en heb na een beetje zoeken dit forum gevonden. Ik hoop op deze manier wat van mijn herinneringen en overeenkomsten te kunnen delen met anderen. Ik was vandaag juist wat recepten aan het opzoeken voor speculaas zodat ik mijn collega's eens kan laten proeven wat echte koekjes zijn! haha

Anyways, ik vind dit forum een geweldig alternatief :)

Marieke

:hi: op het forum Marieke.

Online computerspel he.... apart!

Mocht je Nederlands geklets missen, elke maand komen ge-emigreerde NL-ers en Belgen samen in een of andere Belgisch cafe in Brisbane.Het is er blijkbaar erg gezellig  :blahblah: :cheers:
Ik weet niet precies de details maar als je de "zoek" functie gebruikt kun je er genoeg over vinden.
Over een jaar of 2 zullen wij ook richting Brissie komen.

Groetjes Ingrid en Rimko

Owww, Belgisch café in Brisbane? Dan weet ik precies welke je bedoeld. Schandalig hoeveel geld je hier betaald voor een heerlijk Belgisch pintje, maar goed. Het is het waard. Dank je voor de welkoms groet :) Je gaat Brisbane geweldig vinden!

heey marieke!

welkom op het forum! fijn dat het je allemaal gelukt is met je spousal visa. Ik ben er nu mee bezig en is idd een heleboel werk, maar goed, je moet er wat voor over hebben :)
ik hoop over een kleine 2 maandjes ook richting qld te komen, maar dan naar mackay. kan me voorstellen dat je het een beetje moeilijk hebt met dingetjes die je mist uit nederland...  ik kijk er nu al tegenop om afscheid te nemen van mn familie en vrienden hier.... nederland op zich ga ik niet zo erg missen, maar vind het vreselijk om iedereen hier "in de steek te laten".

wat doe je voor werk in brisbane?
succes met alles!
groetjes nicole

Ik begrijp hoe je je voelt. Mijn familie is me komen uitzwaaien op het vliegveld en ik heb de halve reis gehuild :p. Maar alle nieuwe ervaringen die je hier meemaakt, alle nieuwe vrienden.. Het is het waard. En hou in gedachte, je kunt altijd terug als het te erg wordt. Maar gun jezelf de tijd om te wennen.

En ik dacht ook dat ik Nederland niet zou missen. Maar stiekum mis je het toch wel. Meer omdat alles zo vertrouwd is daar en je er zoveel herinneringen hebt.

Ik werk in het hoofdgebouw van de Queensland Police Service waar ik administratie en inkoop van ICT Hardware doe. Haha, niet allen werk ik dus voor de gemeente (waar over de hele wereld niemand iets uitvoert), maar ook nog eens in Australië waar het dus dubbel zo erg is. Hun motto.. :"No worries"

Welkom!
Hoop dat je hier lekker in het Nederlands met iedereen kan kletsen!
Hebben ze toevallig bij de politie daar ook bedrijfs maatschappelijk werk voor de medewerkers??  Ik ben namelijk op zoek naar een stage  :roll:

Welkom Marieke,

Even goed zoeken in de schappen van de supermarkt, dan zul je zien dat de speculaas ook in Australie verkocht wordt.

Groetjes Nien

Bedankt voor alle welkomsgroeten :)

Gwen, Als je hier via de gemeente wilt werken, moet je je aanmelden bij een uitzendbureau. De twee uitzendbureaus die je wilt zijn Sarina Russo Recruitment en Select appointments.

Succes en laat me weten hoe het afloopt! :)

[quote author=Marieke_v link=topic=9732.msg132007#msg132007 date=1234511055]
Bedankt voor alle welkomsgroeten :)

Gwen, Als je hier via de gemeente wilt werken, moet je je aanmelden bij een uitzendbureau. De twee uitzendbureaus die je wilt zijn Sarina Russo Recruitment en Select appointments.

Succes en laat me weten hoe het afloopt! :)
[/quote]

Wat apart!! Kun je bij de gemeentes dan ook geen vaste contracten krijgen? Of is het principe van een uitzendbureau in NL anders dan in AU?

Ik zal eens gaan kijken op de websites van die uitzendbureau's. Bedankt!

Mijn ervaring met uitzendbureau's is niet zo denderend, maar ik zou het zeker proberen Gwen!

Ik heb net even rond gesnuffeld op die 2 sites, maar heb niets denderends gevonden.
Ik wordt op dit moment goed geholpen door de Australian Association of Social Workers in WA.
Die had ik gemaild met de vraag of hun mij wat sites van grote social work instellingen konden mailen, en die mevr heeft mijn vraag doorgestuurd naar een UNI in WA, en die meneer heeft mij weer gemaild of ik wat meer kon vertellen over de stageplaats die ik zoek.
Ik hoop dat hij wat voor mij kan betekenen, maar we zullen zien.
Mijn contact in Adelaide loopt ook nog steeds, dus alles is nog mogelijk.

Maar ik zal even ophouden om dit draadje in te pikken  :grin:

Uitzendbureaus in Australië zijn verschrikkelijk. Je krijgt bijvoorbeeld geen ziektedagen en geen vakantie dagen. Niet werken = geen geld. Zo zijn er nog een aantal dingen. Maar het stomme is dat je dus echt via zo'n bureau bij de gemeente terecht komt. Er zijn wel directe banen, maar die zijn erg schaars. Kijk eens op http://www.jobs.qld.gov.au/ Hier vind je alle gemeente banen die er zijn. Ik hoop dat het helpt.

Back