voorstelrondje: L en E

EvelineS

New Member
Hi all,

Ook wij zijn aan het onderzoeken of we in AUS willen gaan wonen. Man, vrouw, dochter (2,5) en zoon(1). Op dit moment onderzoeken we een optie via de RAN, de Australische Marine. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Op dit moment zijn we druk met het zoeken naar info over het proces, wat we wanneer moeten laten testen, aanvragen en indienen.

spannende tijd..

Welkom! Ik heb nog niemand langs zien komen die het via de marine probeerde, maar dat betekend niet dat het niet kan ;)

Hey, welkom!
Ozzy navy,... nooit eerder gehoord maar wel origineel en interessant!

Keep us posted!!!!!!

Ja, welkom!

Mijn enige vraag bij de RAN: moet je dan geen PR hebben of staatsburger zijn?
Maar interessant!

Succes!

Als je wil starten bij R.A.N. zonder ervaring wel. Mijn man is op dit moment werkzaam bij de Nederlandse marine en zou op een specifieke functie aangenomen worden waar in AUS een tekort aan is.

En heel spannend ja!!

Ehhhh. Mag dat? Stoppen bij de NL marine en dan een betrekking aangaan bij een buitenlandse strijdkracht? Ik weet dat het bij sommige overheids-betrekkingen niet is toegestaan....
ff checken misschien?

@HardCore: Dat gaan we zeker nog checken maar verwacht daar geen probleem.
Bedankt voor de kritische noot iig. Alles lijkt nu zo voorspoedig te lopen, iets over het hoofd zien is dan wel een valkuil..

Spannend! Lekker salaris ook zeker :cool: Mijn Australische vriend is militair en schijnbaar is de Australian Defence Force één van de best betaalde ter wereld. Heb ook het idee dat Ozzies over het algemeen wat anders aankijken tegen het leger dan wij hier in Nederland. Met wat meer waardering en ook ten aanzien van hun militaire geschiedenis met wat meer betrokkenheid. In Nederland wordt militair zijn denk ik meer als beroep gezien en in Australië toch meer als 'serving the country' Enig idee waar in Australië jullie willen wonen, of is dat nog niet aan de orde?
En wat doe jij eigenlijk? Of wat ben je van plan om daar te gaan doen?

Succes!!

salaris is nog niet bekend, maar verwacht wel ok idd :). En we verwachten Perth maar hangt van plaatsing af. Ik ben nu thuis bij de kindjes en wil dat voorlopig nog even doen. Geen concrete plannen om te gaan werken daar. Eerst even alles op de rit krijgen :). En waar verwacht jij heen te gaan, na deze plaatsing?

Nu zit mijn vriend nog in Darwin en ik hoop me daar in augustus of september bij te voegen en vanaf dan is het weer één grote verrassing waar we heen gaan eind 2014/begin 2015. Dat wil zeggen, we hebben als voorkeur opgegeven 1. Canberra, 2. Canungra QLD (vlakbij de Gold Coast) en 3. Wagga Wagga.
Maar dat wordt meestal pas een maand of 5 van tevoren bekend gemaakt.

Back