Vorige visa

stephennathkids

New Member
Ik was net eens aan het bekijken wat ze allemaal vroegen voor de visa-aanvraag (47SK) en zie dat ze onder punt 52 vragen of je ooit al eens een visum kreeg om te reizen in Australië.

Nu waren wij al 2x eerder in Australië.
De eerste keer kregen we een visum sub class 676 waarmee we 3 maanden mochten blijven (maar we waren er maar 1 maand)
De tweede keer kregen we een visum sub class 686 waarmee we 6 maanden mochten blijven.
Nu zijn wij die tweede keer wel 1 dag te lang gebleven en werd ons visum ongeldig verklaard.

Zal dit eventueel een probleem kunnen vormen bij DIMIA?

Wij hebben die paspoorts nog wel omdat we die als souvenir wilden behouden. Maar ik weet nog toen we ons tweede paspoort (omdat het eerste vervallen was) aanvroegen, de beambte ons oude paspoort wilde. Maar toen wij zeiden dat we het graag wilden behouden als souvenir (omdat er naast het eerste visum ook nog wat andere stempels instonden) heeft zij op iedere blz 'ongeldig' gestempeld.
Maar dus kan het feitelijk wel zijn dat je je vervallen paspoorts niet houdt. Hoe kan je dan het visum-nr invullen?

Grtjs
Nath

Elke keer dat ik een nieuw paspoort kocht, moest ik mijn huidige inleveren. Dat vind ik ook wel logisch. Dat jij toch oude paspoorts hebt mogen bewaren, vind ik echt verbazingwekkend. Gelukkig ben ik altijd zo slim geweest om de visa pagina's te scannen. En zo heb ik dus ook nog een prachtige scan van mijn WHV van jaren geleden.

Ik denk dat als je gewoon even belt of mailt met DIMIA, en je geeft alle noodzakelijke persoonlijke details, dat je wel achter de nummers van visa kunt komen. Men kan immers toch niet verwachten van een willekeurige applicant dat deze alle visa nummers nog heeft.

:bike:

Die vraag is al beantwoord op het forum, even de search button gebruiken,
en bijna alle vragen worden behandeld.
Over je visa nummers zijn niet belangrijk alleen de datum van je verblijf.
Alles staat geregistreerd bij de DIMIA.

Gr Ineke

Ja, ik weet dat ze sowieso wel aan die nummers zouden geraken maar ik zit er mee in dat ze een probleem zullen maken dat wij de laatste keer 1 dag langer in Australië bleven dan dat we eigenlijk mochten!! In de luchthaven moesten we een apart bureautje in en daar vroegen ze waarom ons visum al 1 dag verlopen was en wij nog altijd in Australië waren. tJa, onze vlucht was voor die dag geregeld en wij antwoorden doodleuk 'omdat wij het hier zo leuk vinden'. Fout antwoord dus en meteen een grote stempel dwars door ons visum.

Dus mijn vraag is eigenlijk: kan DIMIA ons hierdoor eventueel weigeren?

Grtjs
Nath

Dat zou ik niet weten, maar als ik jouw was zou ik een mailtje naar de
DIMIA sturen en het ze vragen wat de gevolgen zijn van die stempel
die ze je gegeven hebben.

Gr Ineke

De raad van Ineke opgevolgd en vandaag dus een mailtje gestuurd naar DIMIA. Bah, nu dus in spanning afwachten. Ik kan bijna niet eten van de zenuwen. Ik mag er niet aan denken dat ze hierdoor je visum zouden kunnen weigeren en onze droom in diggelen zou vallen.
Toch al een klein lichtpuntje ontdekt : op immi.gov.au een item ontdekt waar ze over 'onwettig verblijf' praten. Ze zeggen hier als je 28 dagen te lang bleef, je de komende 3 jaar niet meer binnen mag in Australië en dan opnieuw een aanvraag moet doen en de eventuele kosten van de 'uitzetting' moet betalen.
Al bij al waren wij maar 1 dagje (feitelijk maar een aantal uren) te lang, hebben wij uit eigen beweging het land verlaten en is dit alles toch alweer 6 jaar geleden.
Of ben ik nu alweer te optimistisch?
Afwachten dus... Ik laat het wel weten wat het antwoord van DIMIA was.
Bedankt Ineke voor de tip.
Grtjs
Nath

Ikzelf ben ooit met een WHV 3 dagen te laat vertrokken, had zo´n open ticket, maar alle vluchten zaten vol. Was naar de stad geweest (Melbourne) om daar alles uit te leggen. Kreeg daar een heel verhaal over me heen dat het eigenlijk niet kon. Moest voordat mijn visum verlopen was het land uit ( Jaaaaaaaaaaa, dat ging dus niet). Kon dan toch weg, kreeg ik te horen. Op het vliegveld kreeg ik weer een hele uitbrander dat we 3 dagen over het visum heen waren.............. Eenmaal terug in Nederland gelijk een permanent residency visum aangevraagd, geen enkel probleem. Je moet wel precies alle data opgeven aan DIMIA en daar niet zelf in "creatief" veranderen. DIMIA weet precies wanneer je  en hoelang je in Australie bent geweest.
Niet zenuwachtig of druk over doen, komt allemaal goed, was bij ons ook geen probleem.

Willem

Hey Willem,
Nog altijd geen mailtje gekregen van DIMIA dus jouw berichtje doet me wel goed.
Want wachten duurt toch altijd zo verschrikkelijk lang hé.
Bedankt.
Nath

Vandaag een berichtje van DIMIA gekregen dat ze het zullen bekijken bij de visumaanvraag maar dat het waarschijnlijk geen negatieve invloed op onze aanvraag zal hebben.

Ik ben zelf goed 2 jr geleden op een WHV naar Oz gekomen, na 362 dagen het land verlaten naar NZ en weer terug naar Oz op een toeristen visa, na 2.5 mnd visa verlengt (online) en 2 dagen voordat ie verliep met alle papieren naar de DIMA voor weer een verlenging. Kreeg daar te horen dat ik een NO LONGER STAY op mijn naam had staan omdat ik al een verlenging had, vieg ticket geregeld naar KL en een dag te lang in OZ, ´s morgens vroeg naar de DIMA probleem uitgelegt en een bridging visa gekeregen. Na 35 dagen weer terug naar OZ en met problemen bij de customs omdat ik weer Oz in wilde. Hun netjes uitgelegd dat ik genoeg geld terbeschikking heb en dat ik uiteraard weet dat ik niet mag werken,bla bla bla, ook uitgelegt dat ik diverse geprekken heb met bedrijven die me willen sponsoren.

Geen probleem dus.

Cheers vanuit nat en koud Perth

[quote author=AJ link=topic=3079.msg35081#msg35081 date=1131309462]
Elke keer dat ik een nieuw paspoort kocht, moest ik mijn huidige inleveren. Dat vind ik ook wel logisch. Dat jij toch oude paspoorts hebt mogen bewaren, vind ik echt verbazingwekkend.
[/quote]

Je kan je oude paspoort houden, ze maken hem dan ongeldig. Bij mij hebben ze dat gedaan door er 2 of 3 gaten in te maken, door iedere pagina van het paspoort.

Back