Vraag IELTS

marisa

New Member
Hallo,

Door een ander topic hier, weet ik nu dus zeker, dat ik als aanhang van, ooit ook die test moet gaan doen. Nu vraag ik mij af, hoe hebben jullie je hier op voorbereid?
Ik kan wel engels, zou me aardig kunnen redden daar.
Ik heb dus best wel last van faalangst, en zit er nu al tegen aan te hikken, terwijl het nog lang niet zover is dat we naar Australie gaan, duurt nog wel een aantal jaren.
Ik ben bang dat ik het dan niet zou redden, en het hele verhaal niet meer door zal gaan, omdat ik dan zak voor die test...

Heb al eens die proef test gedaan, die hier te vinden is. Sommige onderdelen zijn goed te doen voor mij, maar die luistertest...gaat me toch echt te vlug, en dat kan ik niet behappen...mijn koppie zit te snel vol...

Ik kijk er niet bepaald naar uit....
 
Hoi Marisa,

Herken het allemaal. Ik heb mij helemaal niet voorbereidt en ben er blanco ingegaan. Ik ben geslaagd en was natuurlijk wel heel erg blij. Zag de bui ook al hangen, van tig keren overnieuw doen etc.  Je kan ook als het je echt niet lukt een verplichte cursus in Australie doen, maar die moet je op voorhand betalen en die kost ongeveer 2800 euro ofzoiets. Als je engels kunt, lees boeken en kijk bbc om de taal op te halen. Het is echt te doen, maar dat is mijn ervaring. voor anderen is het een crime.

In iedergeval heel veel succes.

Groetjes Jacqueline
 
Ik twijfelde ook over mijn niveau engels. Is dus het eerste wat ik ben gaan doen in het emigratieproces om te zien of ik het wel zou halen.
Ik moest voor engineers australia een 6 of hoger halen op alle onderdelen.
Ik heb me niet echt voorbereid, maar heb een engels boek gelezen en wat meer engelstalige tv zenders bekeken. Het viel me uiteindelijk best wel mee en ik ben eigenlijk heel ontspannen erheen gegaan van ik zie het wel wat er op me afkomt.
En inderdaad bij het luisteren moet je je goed concentreren en niet in paniek raken als je er een keer een antwoord mist.

Heel veel succes.

Groet Gerrit
 
Mischien een gerust stelende gedachte
Als je hem niet haalt in de tijd van de totale aanvraag van het visum is het voor de aanhang mogelijk hem af te kopen.
Wel moet je bij aankomst in Oz een soort van inburgerings cursus volgen.
Kosten weet ik zo even niet te noemen.
Er is dus niet echt een man over boord als het je werkelijk niet lukt, maar schelen in de kosten doet het wel.

Groetjes Kees
 
Wij hebben veel naar de BBC gekeken en geluisterd en op internet het Oz nieuws gekeken. Hier spreken ze allemaal redelijk verstaanbaar Engels en daar steek je een hoop van op. Ook de engelstalige spel en kijkprogramma's voor kinderen van oa de BBC waren nuttig.
 
Wat ook kan helpen is een dvd kijken zonder ondertitels. Die kun je bij elke (originele) dvd gewoon uitschakelen! Engelse boeken lezen is ook een goeie, desnoods kinderboeken. Als het nog een aantal jaren duurt kun je misschien ook een cursus engels volgen? Zijn er via internet van dat soort luistertesten te vinden zodat je het thuis kunt oefenen?

Een paar maanden geleden hebben wij de IELTS voor de tweede keer gedaan (de vorige was verlopen) en de luistertoets was helemaal niet moeilijk. Het is allemaal heel goed te volgen en mijn engels is helemaal niet supergoed. Je krijgt het heus wel voor elkaar!
 
Zelf vond ik de IELTS erg tegen vallen en idd vooral het luister gedeelte, maar het is te doen. Ik weet niet of je deze http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4110.0 link al was tegen gekomen op het forum, maar hier vind je een paar goede oefensites op. Een voordeel wat je nu wel hebt ten opzichte van een paar jaar geleden is dat je geen drie maanden wacht periode hebt tussen twéé examens  :grin:.

Cheers Sander
 
Wat ik zelf een goede oefening vond was: luister naar een Engels programma op de radio en probeer het dan in je eigen woorden terug te vertellen aan je partner. Ik dacht: eitje :D. Maar de eerste keer vond ik het best lastig om goed uit mijn woorden te komen. Ik heb niet de IELTS maar een test voor leerkrachten gedaan. Degene die het bij mij ging afnemen had dit als tip gegeven. Zij zei dat je het zelfs aan je planten in huis kunt vertellen :D. Maar die suggestie laat ik aan jezelf over ;).
 
Bedankt voor de tips.
Ik kijk al naar films zonder ondertiteling, en dat gaat goed, op sommige woorden na, dan vraag ik aan mijn vriend wat dat nou betekende. Als mijn vriend engels praat (zo sexy met australisch accent) volg ik het ook gewoon.
Maar ik had al eens een oefenluistertoets gedaan, en dat gaat zo snel. Dan zit ik me op die vraag te focussen en het antwoord hoor ik dan niet, en dan is het gesprek al haast op het eind ;-) Beetje overdreven natuurlijk, maar jullie begrijpen hem wel denk ik

@ Kees, wat is dat met het afkopen? Is zo een inburgeringscursus niet pittiger?

Ik ben ook al aan het miepen over dat intervieuw ooit in Berlijn. Ik klap dicht (ook eigen taal, ben onzeker tiepje) en kom soms niet eens op de woorden, laat staan in het engels haha..
Nu las ik dat je ook alle stukken kan opsturen, ontwijk ik dan dat intervieuw??
Ik vind al moeilijk engels te lullen tegen mijn partner, hij spreekt natuurlijk goed engels, en ik met mijn faalangst, durf  dan niet zo goed, en dan ook nog met zo een typisch hollands accent....grrrr,walgelijk
Ik probeer ook al wat australische woorden te zeggen, maar de klank is zo moeilijk.... :evil: :p
Vriendlief heeft er vertrouwen in dat het mij lukt...nu ik nog....
 
Hoi
Hier is wat meer te vinden over de ielts test
Ik hoop dat je er wat aan hebt

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/eligibility-english.htm

Groetjes Kees
 
Back
Top