Vraag mbt visum ophalen in Berlijn

_Maarten_

New Member
Hallo,

Ik heb gisteren de grant letter ontvangen van DIAC en ben van plan om 18 feb. naar de ambassade in Berlijn te gaan om het visum in mijn paspoort te laten plakken. Maar....:

- Moet je daarvoor een afspraak maken of kan je gewoon op maandagochtend naar binnen lopen?
- Kan je er ter plekke op wachten of kan je je paspoort pas een paar dagen later weer ophalen?

In de grant letter staat namelijk:
"Visa holders should allow at least five working days after presenting their passport to a departmental office for the evidencing process to be completed"

Maarten

Hoi,

Afspraak maken is wel handig omdat je dan wat minder lang hoeft te wachten. (de kallies hadden geen afspraak en hebben 4 uur moeten wachten.)
De kinderen hoeven niet mee.

gr.

Art

Idd,

Ik heb ook een afspraak gemaakt en dan ben je 5 a 10 minuten na je afspraak weer buiten. Als je geen afspraak maakt moet je een nummertje trekken en dat kan volgens mij erg lang gaan duren. Dus... even de ambassade bellen en een afspraak maken is mijn advies :)

En wbt kinderen; zoals ik ook al in een andere thread schreef; het is een soort wachtruimte als bij de tandarts of de huisarts waar allemaal mensen zitten te wachten tot ze aan de beurt zijn. Kinderen kunnen volgens mij gewoon mee naar binnen; ik zou niet weten waarom niet? :)

Het enige wat je daar moet doen is je papieren inleveren bij de mevrouw achter de balie en 5 minuten later krijg je je paspoort terug met sticker :)

En wbt kinderen; zoals ik ook al in een andere thread schreef; het is een soort wachtruimte als bij de tandarts of de huisarts waar allemaal mensen zitten te wachten tot ze aan de beurt zijn. Kinderen kunnen volgens mij gewoon mee naar binnen; ik zou niet weten waarom niet? 

Het ging er mij om of ik ze thuis kan laten ( effe een paar dagen zonder kinderen in Berlijn.....), hier in Nederland moeten ze erbij zijn als je een nieuw paspoort aanvraagt.

Sigrid

Wij zijn er ook naartoe gegaan. Via 4np had ik gehoord dat hij wel een afspraak had gemaakt. Wij hebben dat nog geprobeerd, maar er werd niet meer opgenomen op de dag dat ik belde. Toen maar zonder afspraak. En wij waren er om iets voor 9.00 uur op maandag. Om 9.25 uur stonden we weer buiten met de stickers in het paspoort. Het ligt er dus denk ik erg aan hoe laat je bent met het binnenkomen bij de ambassade en de wachttijd.

Volgens mij hoeven kinderen niet mee. Wij hadden het paspoort namelijk ook gewoon op kunnen sturen. Andere mensen op dit forum moesten wel de kinderen meenemen, maar dat kwam omdat ze op dat moment in Australië waren en de stickers op moesten halen BUITEN Australië. Jullie zijn al buiten Australië, dus kinderen hoeven niet mee. Als je dan toch lang moet wachten op je sticker, zou dit alleen maar vervelend zijn voor de kinderen.

Dank voor alle informatie. Begrijp dat je dus ook zonder afspraak kunt gaan. Heb inmiddels ticket geboek (2 maart) en ga maandagochtend 3 maart naar de ambassade. Hopelijk niet al te lange wachttijd dan.

Maarten

Succes _Maarten_....

Als je geen afspraak hebt gemaakt, zorg dan wel dat je er voor 9.00 uur bent. Anders kan de wachttijd wel heel lang worden.

Wij zijn zonder afspraak gegaan.
8.30 uur binnen en om9.45 weer buiten.
Het viel ons reuze mee,behalve Berlijn zelf daar vonden we niet veel aan (sorry)
Vergeet de traditionele foto's niet te maken van jezelf met je visum in je paspoort voor de ambassade.
Overigens het gebouw van de australische ambassade is wel mooi.

Groetjes Kees

Hoi allemaal,

Wij gaan er binnenkort waarschijnlijk ook een weekendje van maken. Wie kan een leuk, centraal gelegen hotel aanraden?

Thx!

Tampet (de nabubbelende..)

[quote author=tampet link=topic=8352.msg110917#msg110917 date=1202851317]
Hoi allemaal,

Wij gaan er binnenkort waarschijnlijk ook een weekendje van maken. Wie kan een leuk, centraal gelegen hotel aanraden?

Thx!

Tampet (de nabubbelende..)
[/quote]

Hoi Tampet,

We zijn net terug uit Berlijn. Wij zaten in het hotel Park Inn. Dit was aan het Alexander Platz. Goed hotel en niet ver van de Australische Ambassade. Vanuit het hotel loop je zo het U-bahn station in en twee haltes later stap je tegenover de ambassade uit. Binnen 5 minuten op de plek.
Als je geen afspraak maakt, dan inderdaad optijd aanwezig zijn. Wij waren er om 8.30 en er kwamen al snel meer mensen na ons. We waren als eerste aan de beurt en om 9.15 stonden we weer buiten.
Als je het openbaar vervoer wil gaan gebruiken, is een Welcome Card een idee. Voor €16,50 reis je door Berlijn. Vooral als je in Park-Inn zit kun je met de U2 lijn al veel belangrijke bezienswaardigheden. Wil je meer tips stuur maar een pm.

Demy

Hoi Tampet,

Ik heb het Park Plaza geboekt via www.booking.com. Niet duur en in dezelfde straat als de Australische ambassade. Lekker makkelijk en dan weet je zeker dat je er op tijd bent en niet te lang hoeft te wachten. Novotel en Art'otel liggen ook daar in de buurt.

Zijn er nog meer mensen van dit forum die op maandagochtend 3 maart het visum gaan ophalen?

Groet,
Maarten

Ik zou wel willen...  :grin:, maar moet helaas nog even wachten...

Veel plezier iig!

Cheers

Ik heb het Park Plaza geboekt via www.booking.com. Niet duur en in dezelfde straat als de Australische ambassade. Lekker makkelijk en dan weet je zeker dat je er op tijd bent en niet te lang hoeft te wachten. Novotel en Art'otel liggen ook daar in de buurt.

Bedankt voor de tip! We hebben gereserveerd bij Park Plaza voor 27 maart! ( 89 euro)

Groet Sigrid

Back