Vraag over de IELTS

Noa1

XPdite Sponsor
Waarschijnlijk kan ik dit ergens opzoeken, maar ik weet zeker dat jullie dit wel weten:
mijn vriend heeft dus het skilled independent visum aangevraagd en mijn gegevens als partner ook meegestuurd. Nu is het ons niet helemaal duidelijk of ik de IELTS ook moet doen. Zelf denken we van niet, omdat ik evt. op zijn visum meelift. Is dit zo of moet ik ook de IELTS doen?
 
he hallo

iedereen die een visum aanvraagt of meelift bij iemand anders moet de ielts-test hebben gedaan.
de score van de 'meelifter' heeft een lagere drempel dan die van de hoofdaanvrager.
de score van de meelifter is volgens mij om er doorheen te komen minimaal een 4.5 op de overall score.

succes met alles!

greetzzz

pieter en sylvia
:up: :cool:
 
Hoi

Als je echt de IELTS om één of andere reden niet wilt of kan doen, hoeft het niet als meelifter, maar moet je een second installment betalen. En dan Engelse les volgen in Australie. Is wel een stuk duurder dan de IELTS test
Succes!
 
@ Pieter en Sylvia,

Ik neem wel aan dat het "moeten" doen van de IELTS voor permanente residentie is, toch?
Ik ben namelijk meegekomen op het 457 visum van mijn vrouw en ik heb echt niks hoeven doen en mag hier wel werken.

Sander
 
op: www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/eligibility-english.htm

staat het volgende:

English requirements for secondary applicants:

Secondary applicants, aged 18 years or over, who are included in your application must provide evidence of their current level of English.
 
Nou dan ga ik die test maar doen, het is 10 min. fietsen van mijn huis, dus dat komt wel goed.
Zou ik die testresults dan op kunnen sturen samen met de medicals etc.?
Mijn vriend heeft de aanvraag verder gedaan, dus dat is allemaal al weg.
 
Hallo allemaal,

Wij gaan ook voor een 457 visum. Mijn man is de hoofdaanvrager en ik lift mee met hem samen met de kinderen.
De visumaanvraag wordt grotendeels gedaan via het bedrijf waar mijn man gaat werken. En die besteden het weer uit via een advocaat daar en een emigratiebureau.
Ons is verteld dat alleen mijn man een IELTS test moet doen en ik niet. Wel hou ik er rekening mee dat ik hem misschien toch wel moet doen. Maar zij zullen het toch wel weten. Dus ik hoop dan maar dat zij gelijk hebben.
Zijn er meelifters die ook geen IELTS test hebben gedaan?

Groetjes Marga
 
Mijn vriend heeft gebeld naar de ambassade, en daar vertelde ze dat ik ook geen IELTS test hoef te doen, terwijl ik hier elke keer lees dat iedereen het moet doen...ik snap er dus helemaal niets meer van, en hou er dus gewoon rekening mee dat ik het wel moet doen...
 
Hoi Marisa,

Wij hebben sinds vorige week een visum voor een 457. Wij hebben allebei geen IELTS hoeven doen. Het heeft te maken met je inkomen. Wat de hoogte precies is, weet ik niet. Ik zal mijn man vanavond even vragen, je wat te schrijven.

Groetjes Lisette
 
Hi,
Als je een salaris verdiend dat hoger is dan 70.000 AUSD dan hoef je geen IELTS test te doen.visum Dit geldt in iedergeval voor het 457 visum.

Groet Magda
 
Hallo,

Dat zou dan niet op mijn slaan. Of kijken ze ook naar het inkomen van je partner? Want dan zou het kloppen. De een zegt dit, en de ander dat...via de ambassade hoorde we dat ik geen IELTS test hoef te doen, aan de ene kant heb ik dan zoiets ..als hun dat beweren, zal het wel zo zijn, maar dan snap ik niet dat zoveel andere mensen het wel moeten doen...spreekt elkaar behoorlijk tegen.Nou ja, we horen het tzt wel of het echt zo is..
 
Hallo Marisa,

Wij zijn op het werk van mijn man gegaan. en inderdaad omdat zijn salaris boven de 70.000 ligt, hoeven we allebei geen IELTS te doen.

Groetjes Lisette
 
[quote author=magda link=topic=7700.msg103489#msg103489 date=1196085643]
Hi,
Als je een salaris verdiend dat hoger is dan 70.000 AUSD dan hoef je geen IELTS test te doen.visum Dit geldt in iedergeval voor het 457 visum.

Groet Magda
[/quote]

Voel me een beetje suf, maar toch even een vraag, hoe zit dat dan?
Ten tijde van de aanvraag hier in NL, zal mijn vriend omgerekend naar Aus, dollar daar zeker aan komen...
Maar het is natuurlijk onbekend wat hij daar straks gaat verdienen...ze kijken dus naar wat je in NL verdiend toch..en nee, ben niet blond..maar vind het allemaal zo moeilijk, zoveel info, waar te beginnen en pfff...word er nu al gek van haha...
 
Hallo Magda,

Als je een sponsored visum hebt, moet je een contract hebben. In dat contract staat toch hoeveel je verdient.
 
Hoi Marisa ik denk niet dat ze rekening houden wat jullie nu verdient, maar wat je in Australie gaat verdienen.
:roll:

Athans dt zou ik logisch vinden toch!!!

Gr Bennie
 
Back
Top