vraag over partner visum

Butterfly2311

New Member
Hallo allemaal, ik woon vanaf december jl samen met mijn Australische verloofde in Sydney. Ik heb mijn (toen voor 3 maanden) holiday visum verlengt in maart tot eind september. Nu hebben wij van de week mijn partner visum aangevraagd en kreeg ik meteen mijn bridging visum. (Op dat visum mag ik werken). Vandaag bij de immigratiedienst geweest en die zeggen dat ik moet wachten tot eind september omdat dan mijn holiday visum vervalt. Heeft iemand hier ervaring mee? Wij waren in de veronderstelling dat het bridging visum het holiday visum zou vervangen. Einde van dit jaar gaan wij trouwen in Nederland. Dit hebben wij ook vermeld op mijn visum. Als iemand mij hiermee kan helpen, heel graag!

Alvast bedankt

Ik ben geen expert, maar ik neem aan dat de immigration department precies weet wat de regels zijn. Dus nog even 5 maanden vakantie vieren :p

Als ik hier lees , dan is het inderdaad zo dat een bridging visum begint vanaf het moment dat je holiday visum (substantive visum) verloopt tot aan het moment dat je uitsluitsel krijgt over je partner visum.

Hou er ook rekening mee dat je niet op elk bridging visa mag werken...
Hi Kim, dank je wel voor je reply. Ja dat weet ik, maar op mijn bridgingvisum staat dat ik wel mag werken. Ik heb gisteren mijn medische test gehad dus zit wel in de molen nu... Ik moet het gewoon even afwachten... Maar bedankt nogmaals voor je bericht!

Gewoon aanvragen in NL en op laten sturen naar iemand in NL, zodat die het aangetekend kan versturen naar jou hier in Oz, je wilt het namelijk niet kwijt raken ergens onderweg.
oja en welkom natuurlijk :)

Bij ons was het geen probleem om een gescande kopie van het VOG aan te leveren. Dus je kan het laten toezenden aan iemand in NL die het voor jou scant en emailed.
Als ze om het origineel vragen, kan je het altijd nog laten opsturen.

Gewoon aanvragen in NL en op laten sturen naar iemand in NL, zodat die het aangetekend kan versturen naar jou hier in Oz, je wilt het namelijk niet kwijt raken ergens onderweg.
oja en welkom natuurlijk :)
Dank je wel voor de tip! Ik had deze alleen helaas al op mijn adres hier aangevraagd. Maar komt vast goed! Soms vraag ik me wel af of wij niet beter voor het aanvragen van mijn partnervisum hadden kunnen trouwen.... Of maakt dat niet uit? Groetjes en bedankt!

Bij ons was het geen probleem om een gescande kopie van het VOG aan te leveren. Dus je kan het laten toezenden aan iemand in NL die het voor jou scant en emailed.
Als ze om het origineel vragen, kan je het altijd nog laten opsturen.
Ja dank je wel Frits.... Alleen had ik het al aangevraagd op mijn adres hier... Komt vast goed! Groetjes en fijne dag!

Back