Vraag over rondtrek Australie

Jelle

New Member
Hallo iedereen,    :roll:

Zoals een hoop mensen wil ik na mijn school periode .. een jaar lang (als het mee zit) gaan reizen/werken in Australie.
Nu is de vraag die denk ik al meer is gesteld (maar die ik niet kon "searchen")  :?

- Hoeveel geld moet je minimaal het land mee in nemen..  :evil:
- En als je wil rondtrekken en werken wat voor visum is het best..

Ook zou ik graag willen weten of ze in Australie op zoek zijn naar scholieren die de MBO opleiding Zelfstandig ondernemer Groothandel hebben afgesloten.. (denk dan aan banen als verkoper/manager/exportmedewerker)

Want als daar eventueel een vraag naar zou zijn .. zou het niet moeilijk zijn om te beslissen of ik er eventueel wat langer zou blijven/of komen wonen..  :)

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen ..  :up:
alvast bedankt  :lol:

Jelle van Dijk

Als je een jaar wilt rondtrekken en werken als backpacker kun je heel goed een Work and Holiday Visum aanvragen. Je mag dan een jaar blijven en werken. Je hoeft volgens mij niet een bepaald bedrag mee te nemen.

Wat betreft je opleiding weet ik niet hoe het zit met baantjes. Als je er wat langer wilt blijven op basis van je opleiding zit je denk ik met het feit dat je werkervaring moet hebben in het beroep waar je voor geleerd hebt. Je moet dan ook een ander visum aanvragen en dat is niet zo 'simpel' als een WHV.

Heb ook eigenlijk geen idee of je een WHV na een jaar nog kunt verlengen om er zo langer te blijven, maar er zijn zat mensen die je hier meer over kunnen vertellen.

[quote author=Annemiek link=topic=4972.msg63292#msg63292 date=1150717681]

Heb ook eigenlijk geen idee of je een WHV na een jaar nog kunt verlengen om er zo langer te blijven, maar er zijn zat mensen die je hier meer over kunnen vertellen.
[/quote]

Ja kan een 2e WHV aanvragen als je aan de basis eisen van een WHV voldoet dus leeftijd enz.
PLUS je moet 3 maanden in de harvest trail hebben gewerkt.

Alles is te checken op de DIMA site, veel leesplezier

http://www.immi.gov.au/allforms/visiting_whm_detail.htm

Aah oke bedankt  :lol:
Heb het even door gelezen en ben er uit..
Als ik alles goed begrepen heb is een visum voor mij niet moeilijk te regelen.. (12 maanden visum)

Iedereen bedankt voor jullie hulp :roll:

Ik heb er zelf gereist op een working holiday visum. Ik moet zeggen dat ik zelf niet wist dat het mogelijk was om een tweede working holiday aan te vragen en dacht zelfs dat dat niet kon. Maar dat zal wel aan strenge eisen voldoen dan.
Qua geld ligt het helemaal aan je eigen levensstijl. Met een beetje zuinig aan doen, maar genoeg vervoer/ tours om helemaal rond te gaan, slapen op dorm rooms, zelf koken en zo af en toe eens stappen (maar niet elke avond) kom je met zo'n 800 a 900 euro per maand goed rond. Soms kun je het dan zelfs nog voordeliger. Ga je vaker uit of wil je luxer slapen (niet in dorms) ben je meer kwijt. Ook als je vaak ergens gaat eten enz. Eigenlijk kun je het zo duur/ goedkoop maken als je zelf wilt.

Qua banen kan het soms moeilijk zijn. Je mag maar max 3 maanden voor dezelfde werkgever werken op een working holiday visum. Als je ook genoegen neemt met banen als fruitplukken etc kom je wel aan werk, als je niet gelijk werk kunt vinden in jouw richting. Als je niet te kieskeurig bent is er in ieder geval altijd wel werk te vinden.

Heel veel succes, het is een ervaring om nooit te vergeten, maar wel om heimwee naar australie van te krijgen.

Vanaf 1 juli, kun je een visum krijgen voor 2 jaar. Dan moet je volgens mij wel min. 3 maanden gewerkt hebben.

[quote author=Annemiek link=topic=4972.msg63582#msg63582 date=1150895553]
minimaal 3 maanden in de fruitpluk dacht ik.
[/quote]

Dat is wat de meeste boeren zelf proberen af te spreken, maar dit is niet iets wat verplicht is. De meeste backpackers spreken dan een periode van 3 maanden af en vertrekken ook weer eerder.

Nee, de drie maanden seizoensarbeid is een voorwaarde om een tweede WHV aan te vragen. :wink:

[quote author=Lost link=topic=4972.msg63663#msg63663 date=1150972215]
Nee, de drie maanden seizoensarbeid is een voorwaarde om een tweede WHV aan te vragen. :wink:
[/quote]

Owkee

Hey Jelle,

Voor meer informatie over visums, kan je terecht op:

[Lost: Link verwijderd. De informatie die op die site stond was precies hetzelfde als hierboven al beschreven was.]

Hoop dat je er wat aan hebt!!

Back