vraag over visium

sweetlovely

Member
Hallo,


Een tijd geleden heb ik via deze site advies gekregen om eerst een tijd naar Australië te gaan voordat ik ga emigreren. Ik heb besloten om 1 jaar als Au Pair te gaan om zo ook echt de cultuur te leren kennen.
Mijn vraag is ik ga op WHV visium naar Australië. Ik wil na het jaar eignelijk met mijn goede vriendin nog 1 maand rondreizen, het liefst in Australië. Is het mogelijk om direct na het WHV visum
een toeristenvisum te krijgen in Australië? Ik dacht zelf dat het niet mogelijk was maar ik wil even weten of mijn gedachten kloppen.

Alvast hartelijk bedankt.
 
Dat lijkt me zeker mogelijk! Als je jonger bent dan 31 jaar en je kan aantonen dat je in de eerste periode ten minste drie maanden specifiek werk hebt verricht, zoals fruitplukken in een bepaalde regio’s, dan kan je WHvisum zelfs een jaar verlengd worden en kan je een tweede jaar blijven tijdens hetwelk je bv een maand met je vriendin kan rondtrekken. Doe je dit niet, dan kan je uiteraard vrijblijvend als toerist terugkeren. Denk ik he, best officiële instanties raadplegen om zeker te zijn:)
 
Ja even kijken bij de officiële instanties inderdaad. Want is hier indienen mogelijk en moet je dan (even) het land uit? OF mag je direct over op een toeristenvisum? En anders gewoon een maandje minder werken en in je WHV reizen.
Farmwork even als extra info. Op het moment is het wat lastiger om dat soort werk te vinden, bovendien moet je niet te veel eisen hebben. Het is vaak, maar niet altijd zwaar werk, lange dagen en wordt niet of slecht betaald. Soms valt het ook mee hoor. Maar ik zit nu tussen de zoekende backpackers en die hebben moeite met werk vinden. Denk er niet te gemakkelijk over.
 
Back
Top