Vraagje aan mensen die (net) IELTS gedaan hebben

Rene & Ilse

Member
Hey allemaal,

Wij hadden even een kleine vraag over IELTS (gezien het feit dat we dat dit weekend af moeten leggen) de oefen opdrachten die je krijgt via het internet lijken ons meer over correctheid gaan over zinsopbouwen en woordkeus dan je goed verstaan baar te maken in het engels op alle 4 de vlakken (Reading, Writing,Speaking, Listening).

Is dat hetzelfde als je de test zelf doet of is dit inderdaad meer gericht op je goed verstaanbaar maken met de engelse taal ?


Ilse & Rene
 
ik snap niet zo goed wat je bedoelt eigenlijk? Kan je even verduidelijken

grtjes nesje
 
Hey Nesje,

Op het moment dat je ingeschreven staat voor een datum om the IELTS af te leggen krijg je een website met login gegevens om te oefenen.

Nu gaan meeste van de writing tests over de exacte woorden en correct gebruik van where/when etc.

Nu vragen wij ons af of dit ook exact zal zijn in de test als in de proef op het internet.

Aangezien we meer hadden vernomen dat het over de communicatie duidelijkheid gaat en niet zozeer het correct uitvoeren van de spelling en woordkeus

Ilse & Rene
 
hele goeie site met heel veel info is www.ielts-blog.com

moet je de general of academic doen? want ik heb nog goeie info voor de academic. Als je die wil moet je me effe een pm sturen met je email adrs en dan stuur ik het door.
 
Het gaat bij de IELTS inderdaad om beide volgens onze "IELTS juf"
Correct gebruiken is net zo belangrijks als je verstaanbaar maken.
Hoe zuiverder je taalgebruik hoe hoger je cijfer. :up:


SUCCES dit weekend!! :up: :up:
 
Het gaat bij de IELTS inderdaad om beide volgens onze "IELTS juf"
Correct gebruiken is net zo belangrijks als je verstaanbaar maken.
Hoe zuiverder je taalgebruik hoe hoger je cijfer. :up:


SUCCES dit weekend!! :up: :up:

Nog even een reactie: alleen op verstaanbaarheid beoordelen zal niet (snel) gebeuren. Want als eerste moet je duidelijk hebben, wat 'jezelf verstaanbaar maken' is. Dat is namelijk een hele vage term, wanneer ben je wel/niet verstaanbaar en nog belangrijker, wat is dan een 6, 7 of 8 etc. Die vraag is en blijft moeilijk te beantwoorden en leidt vaak tot heftige discussies en grote verschillen in beoordeling. Maw, je cijfer is (grotendeels) gebasseerd op hoe correct je taalgebruik is. Die fouten kun je immers tellen en becijferen..
 
bedankt voor jullie reacties! :)

Hmmm begrijpend schrijven en lezen is voor Rene wel een hele tijd geleden :eek:
Alhoewel hij beter Engels spreekt dan de gemiddelde engelsman :eek:

We zullen het zien :) nog even oefenen deze week en ja dan moeten we het maar zien :)


Ilse & Rene
 
Gister hebben wij beide de IELTS gedaan en het ging eigenlijk best wel makkelijk :)

nu nog even wachten op de resultaten!
 
Dank je :) ging allemaal wel toppie nu nog even de mail van Rob & Marijke afwachten dat onze papieren zijn aangekomen en dan gaan we naar het volgende onderdeel :)
 
Mooi werk!!
Gefeliciteerd! :up:

op wat voor een visum gaan jullie nu?
Word het toch omscholen naar loodgieter?

Groeten Steven
 
Mooi werk!!
Gefeliciteerd! :up:

op wat voor een visum gaan jullie nu?
Word het toch omscholen naar loodgieter?

Groeten Steven


Dank je Steven,

Wij gaan voor een skilled independant 176 :)

Ik heb me 7 jaar geleden al om laten scholen tot loodgieter ;) dus dat zit wel snor ;)


Rene
 
Ok! Dat word een eitje dan! :wink:

Al een voorkeur voor een staat?

Succes met de volgende stap!

Groeten Steven
 
Back
Top