Vraagje over leeftijd tijdens visumaanvraag

Lenny

New Member
Ik heb een vraag, ik heb er eerst al op gezocht maar had moeite met de juiste trefwoorden en kon dus niets vinden.

Bij de puntentelling voor een Skilled Visum wordt ook gekeken naar leeftijd. 18 tot 29 jaar levert de meeste punten op (30). Maar aangezien het aanvragen van zo'n visum 1 tot anderhalf jaar duurt, vanaf wanneer geldt die leeftijd dan? Vanaf het moment dat je het aanvraagt? En maakt het dan niet uit als je in de tussentijd wanneer de aanvraag in behandeling is verjaart naar 30 jaar?

Nog een vraag: Als je dan een visum hebt gekregen, binnen hoeveel maanden moet je dan ook daadwerkelijk emigreren?

Bij voorbaat dank :up:

Volgens mij geldt de leeftijd bij aanvraag. je moet je visum dus voor je 30ste aanvragen.

Verder moet je op een gegeven moment je medicals doen en VOG aanvragen. De datum van de eerste aanvraag (dus of medicals of VOG) geldt, een jaar later, als wanneer je je visum moet valideren.

Ik heb mijn VOG bijvoorbeeld halverwege februari 2007 aangevraagd en mijn medicals in maart 2007 gedaan. Ik moet nu voor halverwege februari mijn visum valideren (= gebruiken) in Australie als het goed is.

Kleine aanvulling, leeftijd geldt inderdaad op het moment van de aanvraag, dwz de dag dat DIAC je aanvraag ontvangt(dus niet paar dagen voor je verjaardag opsturen :wink:)

Oke, dan snap ik ook dat aangeraden wordt zo lang mogelijk te wachten (tot de DIMIA erom vraagt) met die VOG en medicals, zodat je nog zo lang mogelijk de tijd hebt tot de "must enter date".
Thanks!

Nog even een kleine toevoeging misschien, je krijgt van de DIAC een confirmation dat je aanvraag binnen is. Die datum is de enige juiste datum voor de bepaling van de leeftijdsgrens, Dus hoe eerder je de aanvraag inlevert, hoe beter het is

[quote author=Wilbert67 link=topic=7112.msg90757#msg90757 date=1179837439]
Kleine aanvulling, leeftijd geldt inderdaad op het moment van de aanvraag, dwz de dag dat DIAC je aanvraag ontvangt(dus niet paar dagen voor je verjaardag opsturen :wink:)
[/quote]

[quote author=SV#1 link=topic=7112.msg90826#msg90826 date=1179908731]
Nog even een kleien toevoeging misschien, je krijgt van de DIAC een confirmation dat je aanvraag binnen is. Die datum is de enige juiste datum voor de bepaling van de leeftijdsgrens, Dus hoe eerder je de aanvraag inlevert, hoe beter het is
[/quote]

Okee, twee verschillende quotes, maar ook twee verschillende antwoorden. En welke is nu de juiste...

SV#1 suggereert dat de datum pas geldt op het moment dat de DIAC een confirmation stuurt. Wilbert67 geeft aan dat de dag waarop het bij hun binnen is geldig is. De confirmation arriveert volgens mij normaal gesproken minimaal 6 weken na aankomst van je aanvraag bij de DIAC. Die 6 weken kan voor sommigen essentieel zijn, dus wie heeft nu de goede quote?

Volgens mij is het de datum die Diac bij de acknowledgement geeft als datum van ontvangst.

In ons geval, we kregen op 14 maart bericht van Diac dat ze alles op 9 februari hebben ontvangen. 9 februari geldt dan als de bepalende datum.
Wij vroegen het ons ook af omdat wij net alles hadden verstuurd op de oude Dima formulieren toen ze Diac zijn geworden met nieuwe formulieren. Gemaild en ze stuurden terug dat ze alles behandelen zoals het was op datum van ontvangst, dus geen probleem voor ons.
Dan zal het toch ook wel zo zijn voor de leeftijd, niet?

groetjes,
An

Das mooi...

Dus effectief komt het er op neer dat de datum waarop het bij de DIAC ontvangen is maatgevend is.

Nee, niet helemaal, de datum die de DIAC aangeeft waarop ze het als ontvangen hebben geregistreerd is bindend. Dus als ze het vandaag ontvangen in de brievenbus maar pas dinsdag uit de brievenbus halen en registreren is dat de datum die ze in de brief naar jou zetten en is dat je peildatum voor de leeftijdsgrens

Als je het per koerier verstuurd, wordt er normaal gezien getekend voor ontvangst.
De meeste koerierbedrijven hebben een online tracking system waarop je alles mooi kan volgen en zien wanneer er getekend is.
Bij ons kwam die datum van tekenen voor ontvangst perfect overeen met de ontvangstdatum die Diac ons gaf.

groetjes,
An

Back