Vraagje over medicals

KC

Member
Stel, ik wil een afspraak maken voor de medicals.

Dan lees ik op de site van de Ambassade in Berlijn:

Medical examination(s) with one of our panel doctors.
(You and your dependent family members included in your application) should attend a medical and X-ray examination with one of our panel doctors whose names are shown on the enclosed list. Children under the age of eleven are not required to undergo the X-ray examination. HIV testing is required for all applicants aged 15 and over. Please present two passport photographs of each family member to the panel doctor together with your valid passport(s)/ID card(s) and this letter for identification purposes

Over welke brief hebben ze het eigenlijk? De planning is om persoonlijk naar Berlijn te gaan dus ik moet de medische gegevens voor die tijd rond hebben. Moet ik eerst een brief hebben om de medicals te doen?

KC

KC said:
Stel, ik wil een afspraak maken voor de medicals.

Dan lees ik op de site van de Ambassade in Berlijn:

Medical examination(s) with one of our panel doctors.
(You and your dependent family members included in your application) should attend a medical and X-ray examination with one of our panel doctors whose names are shown on the enclosed list. Children under the age of eleven are not required to undergo the X-ray examination. HIV testing is required for all applicants aged 15 and over. Please present two passport photographs of each family member to the panel doctor together with your valid passport(s)/ID card(s) and this letter for identification purposes

Over welke brief hebben ze het eigenlijk? De planning is om persoonlijk naar Berlijn te gaan dus ik moet de medische gegevens voor die tijd rond hebben. Moet ik eerst een brief hebben om de medicals te doen?

KC

Normaal krijg je een brief van DIMIA waarin ze je vragen om je medicals te doen (en een VOG aan te vragen). Bij deze brief zitten ook alle formulieren en op deze formulieren zitten dan weer de foto's die je bij je visumaanvraag moet meesturen. Maar dat is voor front loading een beetje lastig natuurlijk.

Dus.... bel de dokter op, deze stuurt jou dan de formulieren voor de X-ray en allerlei andere formulieren en informatie.

Zorg er wel voor dat je twee identieke foto's hebt. De foto op het x-ray formulier moet namelijk dezelfde zijn als op het formulier dat de dokter invult.

hoi KC,

ik heb een aantal weken geleden mijn pros.marriage visum aanvraag ingediend en heb mijn medicals ook vóór de aanvraag gedaan. heb één van de paneldoctors gebeld voor een afspraak, uitgelegd waar het voor was, en hij bleek de papieren gewoon in huis te hebben. dus geen brief van de ambassade ofzo...hetzelfde verhaal bij de GGD voor de longfoto's overigens. kreeg daarna van de arts een verwijsbriefje om bloed te laten prikken.

heb mijn medicals overigens in breda gedaan, weet dat rob ze in maastricht op deze manier gedaan heeft en simone (of pascal) weer ergens anders, dus ik zou gewoon ff bellen met een van de artsen.

zou je ook ernstig (!!) willen aanraden om de aanvraag inderdaad persoonlijk in berlijn te doen - de mensen die ik tot dusver gesproken (liever gezegd, gemaild) heb hierover, hadden stuk voor stuk hun visum dezelfde dag nog in hun paspoort. ik wacht al zes weken en ben er net achter gekomen dat het nog NIET EENS in behandeling is....je kunt je wel voorstellen hoe lang de dagen dan duren, zeker als je partner in australië zit en jij hier.... :cry:

succes ermee!

groetjes, tanja

Ja! Pascal heeft ook gewoon de docter(in Zwolle) gebeld, en alles gekregen. Ging allemaal heel makkelijk en duidelijk.

Ohh, Tanja, nog niet eens in behandeling!! :shock: Fingers crossed dat ze nu opschieten!!!

tanja,
Ben jij bij Reedt-Dortland geweest? Hoe lang heb je erover gedaan om al je gegevens te verzamelen? Moet je nog naar Berlijn?
Veel vragen, maar ik zit denk ik in hetzelfde schuitje, ook in Breda. Vandaar.
Groetjes,
Marina

[quote author=marina link=topic=560.msg28129#msg28129 date=1127027480]
tanja,
Ben jij bij Reedt-Dortland geweest? Hoe lang heb je erover gedaan om al je gegevens te verzamelen? Moet je nog naar Berlijn?
Veel vragen, maar ik zit denk ik in hetzelfde schuitje, ook in Breda. Vandaar.
Groetjes,
Marina
[/quote]

Hoi Marina,

Tanja is inmiddels alweer een tijd in Perth. Ze komt denk ik nooit meer op het forum...
Misschien een idee om haar te emailen(via haar profile).

groetjes

Simone

Back