Vraagje over vaccinaties hond

bono

XPdite Sponsor
Hallo,
Wij zijn begonnen metde procedure voor onze hond Ivar.
Gisteren heeft hij zijn rabies vaccinatie gehad, en zo'n mooi paspoort  :up:

In de info van AQIS(information package 4) staat dat het afgeraden wordt om een vaccinatie te geven tegen Leptospira interrogans (ziekte van weil), omdat dit testresultaten zou kunnen beinvloeden.
Deze vaccinatie zit standaard in z'n cocktail prik die hij elk jaar en ook dit jaar krijgt.

Onze dierenarts wist niet hoe verder en gaat dit uitzoeken.

Hoe hebben jullie dit gedaan, gewoon gevaccineerd en verder met het proces of............

Moet de hond in Australie ook elk jaar gevaccineerd worden en tegen wat?

Groetjes en bedankt,
Ineke

Hoi Ineke,

Gaat het dan eindelijk gebeuren? Het is je gegund! Wordt het nog steeds
Cairns of wordt het een andere plaats?

Hier heb je in ieder geval een australische link over pet health
http://www.petnet.com.au/dogs/doghealth.html misschien kan je daar
al wat antwoorden vinden.

groetjes Miranda

Hoi Miranda,
Ja, we mogen eindelijk.......als het huis verkocht wordt. Maar dat is bij jullie niet veel anders,he?
We vertrekken zo eind Oktober naar Adelaide.
Waarschijnlijk gaan we tijdelijk (maandje of 6) aan de kust onder Adelaide wonen, iets huren.

Dus nog geen Cairns, ivm SIR voor SA. Maar da's geen straf, het is daar ook ontzettend mooi...

K'heb delink bekeken, en inderdaad ook een cocktail elk jaar.
Bedankt!!

Wie weet nu nog het antwoord op de andere vraag??

Groetjes
Ineke

Klopt Adelaide is ook heel mooi, en Cairns..wie weet volgt het nog of niet omdat het je in Adelaide pirma bevalt!

Hier vond ik nog een post over je andere vraag, weet niet of het helpt, maar kijk maar

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=324287&highlight=weil

zoals ik het zie, mag je die prik wel geven, maar niet later dan 6 maanden voor vertrek of test? Zoiets dan toch, misschien weet
iemand anders het preciezer.

groetjes Miran

Hi

nou dat treft ik Hummer ( natuurlijk regelen mijn baasjes dat ) mag ook mee naar Australie.
Ik heb vorig jaar voor het eerst de rabbies test moeten doen omdat mijn baasjes dachten in dec 07 wel te kunnen vertrekken maar dat was valse hoop.

ze zijn ook volop info aan het verzamelen hoe en wat want de dierenarts heeft er ook geen ervaring mee.

nu zijn er 2 bedrijven uit AU die hebben gereageerd en een er van heeft een NL bedrijf aangeraden:

http://www.worldanimaltransport.nl/

nog geen reactie opgehad maar het was dan ook pas gisteren dat ze een email hebben gestuurd.

verwachting is dat we naar Adelaide gaan.....
lekker aan het strand  :?

grs
Hummer

ps misschien kunnen we elkaar mailen?

@Hummer,
Leuke hond, van welk type is deze?? Bordeaudog of Deense????

Hebben jullie al een offerte van de transporteur? Ik ben benieuwd hoe de kosten liggen bij WorldAnimalTransport.
Ken deze niet, heb zelf 2 offertes: DTC(Animals to fly) en VCK Live Animals Logistics.
Wordt de laatste denk ik.
Misschien kunnen Ivar en Hummer eens samen aan het strand rennen, Ivar is een witte herder( Bijnaam: de witte tornado)
Wanneer gaan jullie? Wij eind Oktober.

@Miranda
Goeie link is dat, heb hem aan de dierenarts doorgestuurd, kan ie z'n engels ophalen :lol:
Ik gok ook op de 6 maanden van tevoren max inenten.
Maar hoor dat hopelijk nog van de dierenarts.
Thanx!
Succes met de verkoop, zit er al schot in?

Groetjes
Ineke

Hoi

Ik zit ook te sukkelen met al het papierwerk.
Maar vanavond ga ik faxen en vanacht weer maar eens bellen met de aqis.
Overigens wel erg vriendelijk daar.
We zijn vandaag naar de official vet geweest voor twee stempels.
Volgens mij hebben onze honden gewoon de normale vacinaties gehad.
Alleen de rabies en deze week nog wat lepto huppeldepup.
Verwacht morgen de uitslag daarvan te hebben.

Als ik morgen meer nieuws heb kom ik er even op terug

Groetjes Kees

goh toch fijn dat er nog meer mensen zijn die het niet zo gemakkelijk vinden om het allemaal te regelen voor onze "vrienden"
naast Hummer kruizing Mastino Napolitano (moeder) & cane Corso ( vader ) van 4 jaar gaat onze Poes van 8 ook mee. Heb de offerte nog niet binnen maar zodra ik deze heb laat ik het weten.
Ik werk zelf bij een grote vervoerder en heb zodoende een beetje mijn twijfels en probeer overal de informatie te krijgen.
Google gaf op TNT aan dat zij in 2005 als beste uit de bus kwamen volgens DAF.
efin ik laat het weten zodra ik hem binnen heb. Overigens zonet wel een mail ontvangen uit AU van een vervoerder aldaar JETPETS heel vriendelijk en gaan me ook een deze dagen een prijs afgeven.

lekker aan het strand zal Hummer leuk vinden

wij hebben ons visum 136 nog niet maar zal toch niet lang meer duren we wachten nu al 5 wk op de grand letter.
gaan jullie de 17e naar A'dam ?
wanneer het een beetje meezit ( huis verkopen etc...) willen we in july vertrekken.

wat vroeg DTC en VCK ( de laatste werkt volgens mij met de vervoerder waar ik voor werk maar dat weet ik niet zeker aangezien het een andere vestiging is en ik op een ander soort van vervoersafdeling werk.

grs
Monja

Hi,

Mijn hond Niki heeft alle normale coktails gehad en had een goede antititertest, dus of het echt wat uitmaakt? I am not sure.

De tip van het jaar: ik sprak vandaag een voormalig KLM-medewerker en die vertelde dat je je huisdieren als overvracht kan meenemen. Dan kost het je alleen de extra kilo's (tenzij je heeeel licht pakt bij een grote hond bv). Dit scheelt heel wat kosten, de moeite waard van het nakijken lijkt me. Ik doe het niet van mijn lieve viervoeter gaat naar haar nieuwe baasje :(

Succes ermee, groet, Fae

Hallo,

Wij hebben 2 jaar geleden onze honden over laten vliegen met DTC.
Erg professioneel waren heel bezorgd. Hebben onze honden in Limburg
opgehaald in de middag zodat ze nog een rustig nachtje hadden bij
hun in de kennel voor de grote overtocht. Ook hebben ze al de gewone
cocktails gehad en geen problemen. Hier ben je niet verplicht om ze in
te enten. Wij zijn liever safe than sorry. Hier is het wel erg belangrijk
dat je ze inent voor hartworm, dit is dodelijk. Kan tegenwoordig met
een spuitje per jaar. Veel succes met het voorbereiden en het transport

Na wat heen en weer bellen ben ik al een stuk wijzer geworden.
Als ik alles klaar heb zet ik het wel in een exel bestand voor de liefhebbers.
(Zal over een maandje of misschien eerder wel klaar zijn)

super! wij hebben nog steeds geen echte offerte ontvangen wel mail etc maar goed .. geduld :lol:

@Hummer,
Wanneer had je de offerte aangevraagd? wij hebben ook nog steeds niks gehoord van WordlAnimalTransport. Terwijl de andere 2 (DTC en VKC) heel erg snel waren met reageren.
Bij DTC kom ik op ong. 1700excl kennel (hebben we al) en bij VKC op ong 1475 ook excl kennel.
Ben benieuwd wat WAT vraagt, als ze nog gaan reageren.......

Hoever zijn jullie, de quarantaine al geregeld?? Ik las dat jullie rond juli gingen?

@Fae,
Ik hoop dat ik je verkeerd begrijp.
Hond tussen de koffers in dan?? Lijkt me niet zo'n goed idee. Zeker als ik zie hoe ze met koffers omgaan.
Volgens mij moeten dieren ook met speciale bedrijven vervoerd worden, en niet met zomaar een lijnvlucht.
Dan maar veel geld kwijt, hij is het waard.

Groetjes
Ineke

sorry sorry ik zit nu af en toe op het werk op het forum te kijken.( internet is thuis al afgesloten en enkel prepaid (duur)  :roll:
we hebben nog altijd geen reactie mogen ontvangen. ben wel op de beurs meer te weten gekomen
VKC oa maar geen lekker gevoel bij
die andere ben ik ff de naam kwijt maar daar heb ik de dierenarts gesproken en die ga ik het weekend ( proberen ) te mailen. krijg ik tussentijds offertes laat ik het weten!
we hebben ons visum nog niet dus hopelijk gaat july nog lukken  :|
waar heb jij de kennel gekocht?

grs
Hummer

Waarom had je geen goed gevoel op de beurs bij VCK, ik ben erg benieuwd.
Wij hadden ook een offerte aangevraagd bij http://www.zoologistics.nl maar daar hebben we nog steeds niks van gehoord.
Schijnt nl. een trend te zijn, veel beloven en niks doen. :|
Vond trouwens de babbel ook wel erg glad, en ze gaven heel erg af op VCK, vind ik ook niet netjes.
Wij hadden een goed gevoel na het gesprek (en nog veel emails) met Monique van VCK en gunnen hen dan ook de opdracht.

ps.
Die andere waar we een offerte hadden aangevraagd (world animal transport) horen we ook niks van.
Jullie wel?

succes
Ineke

nee, overigens wel van de bedrijven die in AU zitten maar ja dat is eigenlijk gekkenwerk aangezien die dan weer een bedrijf in NL kiezen en zaken mee doen alleen betaal je de rekening in AU ( tenminste dat denk ik ) ben er niet mee verder gegaan.
ben jij al wat verder overigens?
zoals bloedtesten etc... bij eigen dierenarts laten doen of bij 1 van de bedrijven?

ik had er niet zo'n goed gevoel over omdat ze gelijk aangaven niet te weten of ik problemen kan verwachten met het invoeren van Hummer vwb zijn kruising. en ik dacht dat ze met DHL samen werkten maar dat is niet het geval ze zijn juist gestopt en verder gegaan als VCK. Verder was het gewoon een gevoel misschien dat de persoon mij niet zo lag  :|

heb jij de vergunning al aangevraagd of wil je dat via het gekozen bedrijf doen?

De bloedafname is door de eigen dierenarts gedaan. hij stuurt het bloed naar de CIDC in Lelystad. Met de uitslag ga je naar de VWA in amsterdam:

Officiele uitslag +RNATT +aanvraag import permit naar VWA
adres: Hoogte Kadijk 401 1018 BK Amsterdam
tel 020-5244600 ma/woe/vrijmiddag​

als alles ingevuld is kan je het aanvraagformulier naar de AQIS sturen, dan krijg je van hun de importpermit en een certificaat A en B.
Alles op certificaat A kan je eigen dierenarts doen.
Met de importpermit kan je de quarantaine reserveren (let op: is 6 maanden geldig) en de vliegreis regelen.

ps wij hebben de kennel op marktplaats gekocht, scheelt je heeeeel veel geld. Even de borstel en hogdrukspuit erover en klaar.

Groetjes
Ineke

Hier ben ik dan weer
2 Maanden geleden zei ik dat ik er even op terug zou komen.
Er bleek dus even een bloedtestje vergeten te zijn voor de sandvlieg hier in oz, of hij daar tegen kon of zo iets, maar het moest gebeuren.
Dus laten doen en wat denk je NIET GOED.
Dus 6 weken wachten en weer laten doen, en ja hoor eindelijk in orde.
Gisteren zijn ze naar de off vet geweest om alle papieren in orde te maken zodat ze eindelijk met 6 weken vertraging kunnen vliegen.
Wij zitten dus al 6 weken in Oz en de honden in Nederland.

Mijn advies dus: ben er zeker van wat er moet gebeuren en dat je dierenarts dit ook weet, ik was er te makkelijk in en vertrouwde te veel op de dierenarts.

Groetjes Kees

Hoi Kees,

Balen zeg dat je honden nog in Nederland zitten.
Hoelang moeten ze nu nog in quarantaine?

Weet je de officiele benaming voor dat zandvliegprikje?
Dan kan ik in het schema kijken wanneer hij daarvoor moet.

Succes.
Groetjes
Ineke

Bono, die ziekte van weil was bij ons in NL altijd een aparte vaccinatie. Ik weet dus niet hoe dat zit je met jaarlijkse cocktail maar ik zou gewoon doorgaan hoor. Mocht het niet goed zijn komt dat er uit in stap 13 denk ik.

Dat zandvlieg verhaal snap ik ook niet helemaal hoe dat bij Kees is gegaan. Denk dat dat ook een bloedtest is van stap 13. Dan worden ze getest op 3 dingen en 1 daarvan wordt onderzocht in Londen. Voorheen werd dit gedaan in NL maar daar waren te veel problemen mee omdat het NL lab niet goed onderzocht, of alles te makkelijk nam. Misschien is dat bij Kees ook gebeurd.

Back