vraagje welke omgeving/stad staat bekend om welke keuken/gerecht?

Bosco

New Member
vraagje welke omgeving/stad staat bekend om welke keuken/gerecht?

en wat zijn typische OZ gerechten?


groetjes,

Alex
 
Nu we het toch over eten hebben, ik ben namelijk benieuwd of er een nederlands-engels kookwoordenboek is. Hier moet dan onder andere de kruiden instaan en de kooktechnieken. Ik ga het nog even proberen via google, maar heb er weinig vertrouwen in. Wie kan mij helpen?

@Bosco
volgens mij is het een heel gevarieerde keuken, aangezien er ook heel gevarieerde mensen wonen. Dus of het nu engels, indisch, chinees, grieks, italiaans of nederlands is, het kan allemaal. En natuurlijk zijn een paar typisch australische gerechten welkom.
 
Hier in Alkmaar is gelukkig een Australische wining and dining toch maar een naar toe weet wel dat ze kangaroo biefstuk hebben :?
 
Nu we het toch over eten hebben, ik ben namelijk benieuwd of er een nederlands-engels kookwoordenboek is. Hier moet dan onder andere de kruiden instaan en de kooktechnieken. Ik ga het nog even proberen via google, maar heb er weinig vertrouwen in. Wie kan mij helpen?

Ik heb wel een Nederlands-Engels kookboek. Maar geen N-E kookwoordenboek. Is een heel leuk boek, ik zal je het ISBN nr doorgeven als je geinteresserd bent?
 
Hoi

In Adelaide bij het treinstation staat 'savonds een soort patatkraam welke een 'piefloater' verkoopt.
Dit is een upsidedown pie in dikke erwtensoep.

Sidonia
 
Back
Top