vraagje

sally

New Member
hey allemaal

heb een paar vraagjes over het emigreren

Ik zit nu nog op school maar zou na mn studie naar australie willen verhuizen,

-> maar welk soort visum moet ik dan nemen,
->hoe zit het dan met de huisvestiging moet ik eerst op hotel gaan ofzo,
-> hoe moet je die taal test nu juist doen? naar waar moet je die papieren sturen enzo?
-> kan ik nu al beginnen met de papieren in te vullen of moet ik wachten tot na mn school.

ok dat zijn de vragen voorlopig.

Welkom op het forum!

Ben jij dat nou op die foto? Als dat zo is zullen we je niet snel vergeten!  :loldevil:

Groeten Sander

Welkom Sally op het forum.

Kijk allereerst eens even hier:
http://www.immi.gov.au/index.htm

En gebruik tevens de searchbutton om tot een aantal antwoorden te komen. Hier kunnen we met deze info nog niet echt helpen met informatie. Misschien moet je toch meer over jezelf vertellen, hou oud ben je en hoelang moet je nog naar school bijvoorbeeld.

Groetjes Linda

He Sander nu maakjeemwelbond.  
Kijk jij dat geen HOME And AWAY?   :-o
Beste Show on Aussie TV, Nou beste????    :tvhappy:

Gr Ineke   :-D

m5:nee dat ben ik niet (spijtig  :wink:) dat is kate ritchie een aussie actrice uit h&a.

euhm ik word nu in okt 20 kheb al een diploma, ik kan een eigen zaak openen. Wat ik ook van plan ben als ik dit jaar ni zou slagen op school ( hoop voor mezelf van wel  :)) ik zou dan een bloemenwinkel willen openen in nsw.

heb juist één jaar gestudeerd als leerkracht plastiche opvoeding -< wat mij iuteindelijk niet zo lag dus ga ik vanaf sept iets anders doen, ben enkel nog aant twijfelen tussen kunst dat nog 4 jaar naar school gaan betekend en maatschappelijk werk dat nog 3 jaar studeren is.

maar was meer van plan om dit jaar nog school te gaan en moest het ni lukken dan wou ik naar Australie gaan.

Voor iemand die een eigen zaak wil beginnen in Australie, zijn er dacht ik twee visum opties:
- General skilled migration, kom jij denk ik nog niet voor in aanmerking omdat je minimaal 12 maanden recente werkervaring moet hebben.
- Een bepaald 'business owner' visum (geen idee hoe het heet), maar ook daarvoor moet je (jarenlange?) ervaring hebben in het opzetten en succesvol runnen van een bedrijf.

Als ik jou was zou ik de volgende tijdelijke visa overwegen:
- Working Holiday Visum, daarmee kun je een jaar lang door Australie reizen en af en toe werken om je reis te bekostigen. Kun je in ieder geval kijken of je inderdaad permanent in Australie zou willen wonen.
- Studeren in Australie. Is duur, maar je kunt al wel ervaren hoe het is om 3 of 4 jaar lang in Australie te wonen, en aan het eind kom je waarschijnlijk in aanmerking voor Student skilled migration waarvoor je geen werkervaring nodig hebt, dacht ik.

Heb wel 2 jaar stage gelope in verschillende winkels (

En weet iemand hoelang het duurt voor een aanvraag van zo'n zo'n working holiday visum?
en hoe zit het met die sponsers als je gaat studeren in in Aussie of is dat ook wanneer je een zaak wil opstarten?

Een working holiday visum is zo aangevraagd. Er zitten ook vrij weinig voorwaarden aan verbonden, dus ik vermoed dat het makkelijk is om daar aan te komen. Dan heb je ruim de tijd om dan tijdens dat jaar te netwerken in Australie.

Back