Vraagjes.. Skilled/Interdependent Visum

Anoukie1983

New Member
Ik ga dit jaar na de zomervakantie een opleiding volgen tot onderwijs assistente, deze duurt 3 jaar en daarna wou ik graag naar Australia emigreren.. Nou word ik dus van die lijst met alle beroepen niet echt veel wijzer.. Staat onderwijs assistente op die lijst met beroepen? En zo ja, hoeveel punten is dat en hoeveel punten zijn er in totaal nodig om een visum aanvraag te kunnen gaan doen? Hoeveel werkervaring moet ik hebben?

Na deze opleiding kan ik, als onderwijs assistente op de lijst staat tenminste, op 2 verschillende manieren aanvraag doen voor een visum: namelijk Skilled Work en Interdependent Partner, ik heb namelijk een vriendin in Australia.. Maar welk visum is het makkelijkt (om zo maar te zeggen) te verkrijgen, en welke word er door jullie aangeraden?

Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.. Hier of via de e-mail..

Alvast bedankt..

Groetjes,
Anouk

PS: Ik heb 2 jaar in Amerika gewoont en heb zonder problemen een visum kunnen krijgen voor 5 jaar.. Kan dit in mijn voordeel werken om een visum naar Australie te krijgen?

In principe zijn de partner visums makkelijker dan de skilled visums... Ik neem aan dat je met 'een vriendin' je partner bedoelt? Mits je voldoende bewijs hebt voor je relatie (en je partner is een citizen/permanent resident in Aus) dan is een partner visum mogelijk.

Ik denk niet dat je visums voor Amerika enige hulp zijn voor een visum naar Australië. Wat je tegen die tijd wel nodig zult hebben is een politie verklaring uit Amerika...dat je het alvast weet.  :wink:

Back