Vrachtwagen chauffer in Australië

arnold

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Ik ben nu 5 jaar chauffeur in nederland, maar wil graag mijn beroep voortzetten in Australië.
Nederland word te druk.
Wat zijn de kanzen daar?, hebben ze chauffeur nodig?

Groeten,
Arnold (24 jaar)

Kijk even op de site www.immi.gov.au en dan de SOL lijst: daar staan alle beroepen op waar een tekort aan is en op basis waarvan je eventueel een visum aan kunt vragen.

Succes!

Gr. SAb

Hoi Sabien,

Bedankt voor de link naar de website,
maar kan het niet goed vinden over chauffeur, wel veel andere beroepen.
Worden ze dan niet gezocht?

Groeten,
Arnold

Ik heb wat gevonden :)
http://jobs.careerone.com.au/js.php?pbt=careeronecategoryaviation;cbt=Transport;bs=1

Groeten,
Arnold

Ha Arnold,

Als je voor een Skilled Visa gaat (dat gaan de meeste) zal je beroep op de SOL of MODL lijst moeten staan. Daarnaast worden er nog wat voorwaarden gesteld aan opleiding, leeftijd en je beheersing van de Engelse taal. Meer info over dit Visa vind je in het Skilled Visa Forum.

Succes.  :up:

Arnold,

zoals Bacchus al aangaf: het maakt niet uit of je werk kunt vinden in Oz, om te mogen werken moet je eerst een visum hebben, en dat wordt afgegeven op basis van een beroep waar tekort aan is, en deze staat in de SOL lijst......als je beroep hier niet op staat, ik begrijp dat je zelf hebt gekeken op de SOL, houdt helaas een skilled visum op voor je......

Tenzij je nog andere kwaliteiten of diploma's hebt, voordat je chauffeur bent geworden? Zijn natuurlijk ook nog andere visa opties, maar een skilled visum is het meest voor de hand liggende, of je moet heel veel geld hebben, of familie in oz....?

Gr. SAb

Ik ben cchaufeur & werk ook op een kwekerij en heb een diploma daar van.

Groeten,
Arnold

Hoi,

Nou ik zou zeggen spit die SOL lijst door en booklet 6, mocht je nog vragen hebben kijk dan eerst op het forum, hier staat al heel veel info (zoeken met search....), mocht je je antwoord niet vinden stel dan een vraag in het daarvoor bestemde onderwerp, bijv. skilled visa....... :up:

Gr. SAb

Arnold,

Chauffeurs zoeken ze niet echt. Ik heb ook mijn diploma's (alles) voor vrachtwagenchauffeur maar forget it! Dat zoeken ze niet. Ik ben eigenlijk geen full-time trucker, ik heb nog andere diploma's in de automotivebranche en daar zijn meer kansen. Wil je blijven trucken? Probeer Canada eens! Daar zoeken ze onwijs veel truckers en Hollanders worden daar erg goed ontvangen. Hollandse chauffeurs zijn hoog opgeleid, rijden voorzichtig (geen rausdouwers of lompe idioten) en een Hollander geniet soms zelfs voorkeur tov een Canadees!
Wil je toch naar Australië, probeer het niet met trucken maar met iets anders! Het is niet anders man. :cry:

Hoi

Ik zat de lijst nog even door te kijken, en toe kwam ik GREENKEEPER tegen 60punten.
Ik heb een 2jarige opleiding gehad met diploma.
Het was de opleiding kwekerij medewerker en onderhoud, maar je moet veel weten over de planten.
Messhien kan ik daar mee proberen.

Groeten,
Arnold

Kijk, zoek en je zult vinden!
Alleen dan zou je werkervaring wel eens het prbleem kunnen worden aangezien je de laatste jaren niets anders dan chauffeur bent geweest, en om voor deze skill(greenkeeper) in aanmerking te komen moet je behalve je diploma's ook werkervaring op dit gebeid of in ieder geval een ander beroep dat OOK op de sol-lijst staat kunnen aantonen!

Ik ben eerst chauffeur, en nog en ik werk op de kwekerij als er weinig te doen is (3,5 jaar).
Ik breng de bloemen (lelies) naar de veiling.

Groeten.
Arnold

Tip:

ga even naar de site van de betreffende assessing authority die in de SOL lijst vermeld staat achter het beroep GREENKEEPER. Dan wordt je wellicht wijzer wat de eisen zijn betreffende opleiding e.d.

Gr. SAb

Super bedankt Syl :up:, staat een hoop info en adressen op.
Ik geen wat info inwinnen daar.

In de skill lijst staat,

asco                              points    assessing
                            code        sol  ssassl    for skill    authority      ensol
Greenkeeper      4622-11    Y      n            60            tra            y

Gr,
Arnold

Back