Vrachtwagen rijbewijs

Familie S

XPdite Sponsor
Fokko heeft hier alle vrachtwagen rijbewijzen op gevaarlijke stoffen na.
Nu zegt het bedrijf waar hij de toets moet doen dat deze omgezet gaat worden naar een MR licence.
Dat is 3 stappen terug! We hebben het DIER al gemaild.

Wie heeft nog meer zijn vrachtwagen rijbewijs omgezet en welke werd het bij jullie??
En hadden jullie wel of niet een bus rijbewijs??
 
Leuke link
grin.gif
...Is dat het merk wat Fokko gebruikt?
 
Je mag al blij zij dat je je rijbewijs kunt omzetten. Volgens mij kan dat in NSW alleen voor een rijbewijs B. Voor alle anderen moet je examen doen. Busrijbewijs bestaat hier niet. Rijbewijzen zijn hier ingedeeld naar gewicht van het voertuig, niet naar de lading.
Ander land, ander systeem. Ik denk dus dat je gewoon examens moet gaan doen. Vervelend, maar als je de ervaring hebt is het een fluitje van een cent, of een piece of cake. :lol:

Groetjes,
Rixta
 
Hij moet hier ook examen voor doen, maar hij mag maar examen doen voor een MR licence en dat hadden we niet verwacht. :|
 
Probleem is opgelost, de verwarring zat hem die dat nieuwe CE1 rijbewijs.
Ze hebben contact gehad met de Europeese Unie.

Een CE1 rijbewijs staat gelijk aan een MR licence.
En een CE rijbewijs staat gelijk aan een HC licence.

En die laatste mag Fokko nu dus een assessment voor doen. :up:
 
Fokko zal inderdaad een assessement moeten doen, zowel theorie als praktijk.

Het theoriecertificaat is een examentje bij Service Tasmania, leerstof is gratis.
Dan krijgt hij zijn learner's license.

Met die learner license gaat hij naar een rijschool.
Om een unrestricted HC license te krijgen moet hij een assessement doen in een vrachtwagen met een ongesynchroniseerde versnellingsbak (dubbelklutsen).

Daarom zal hij waarschijnlijk een dag of 2 nodig hebben om hem klaar te stomen om te wennen aan de versnellingsbak.

Hier in Cambridge zit een bedrijf waar ik mijn rijbewijs heb gehaald.

Cheers,

Axel
 
Thanks voor de info. :up:
Wij hadden contact gehad met een bedrijf in Moonah, zal ook wel een goeie zijn??

Ik zal het doorgeven. Hij moet twee keer in de benzine roeren ipv 1 keer. :grin:


Edit: Fokko vroeg zich af waar hij het materiaal kon krijgen voor het theoriecertificaat.
En of het meerkeuze op open vragen zijn.
 
Het zijn meerkeuze vragen en gaan alleen maar over het HC rijbewijs.
Het theorie boek is gratis af te halen bij een service tasmania shop.
Zullen een boekie volgende week regelen.


Ik heb zelf mijn rijbewijs hier in Cambridge gehaald. Was zeer tevreden over ze.
En vanuit hier dichtbij.
 
Hoorde net dat Moonah ook lastig wordt, omdat ze HC hoofdzakelijk alleen in het noorden doen.

Ik zal Cambridge even mailen. :up:
 
Back
Top