vriendinnenclubje in Sydney?

Maxx

Member
Eind mei zal ik eindelijk in Australie aankomen. Ik laat in Nederland een leuke groep vriendinnen achter die ik erg zal gaan missen. Natuurlijk zijn die niet zomaar te vervangen door nieuwe, maar toch zou ik het erg leuk vinden om andere Nederlandse meiden te leren kennen in de omgeving van Sydney. Zelf ga ik wonen nabij Penrith (45 min van Sydney). Bestaat er misschien al een leuke meidenclub of zijn er misschien meiden geïnteresseerd om eens af en toe samen te komen voor een gezellig avondje of dagje?

Groetjes
Maxx
 
Hee max ik ken het ja ! ik vertrek february naar Sydney en ik ga ook hele veel van m,n meiden missen dus ja ik denk zeker dat ik ook wel iemand nodig zal hebben!
goed hoe pakken we dit aan?
 
Hey Les!

Gelukkig eindelijk een reactie! Hopelijk volgen er meer maar er is vast een begin!
Hoe pakken we het aan? Ik denk elkaar leren kennen via email en dan verder! Ik vertrek zelf half mei al naar Australie. Voor jou duurt het wat langer, maar dat maakt niet uit. Tegen die tijd ben ik 'ingeburgerd' en kan ik je mijn ervaringen vertellen en je verwelkomen in Sydney met een bakkie.

Gaan we verder via privé-email?

Tot horens!

En voor alle dames die dit lezen: kom op! Je hebt nooit vriendinnen te veel!
 
helemaal goed!! ehm even kijken weetje we gaan gewoon lekker mailen ben zowizo een echte mail fan om lekker te schrijven moet ik je even prive mailen hierop heb geen flauw idee hoe dat moet zeg haha
 
hoi meiden,
wat een leuk idee. ook wij hebben emigratieplannen en als het allemaarl meezit komen we zomer 2008 naar Sydney. Ook wij willen in de buurt van Penrith gaan wonen omdat daar in de buurt de toekomstige wergever van mijn man zijn bedrijf heeft. Nu maar hopen dat het allemaal gaat lukken, we maken een goede kans. voor jullie is het al bijna zover. Geniet van de voorbereidingen en veel succes alvast.
groetjes Marga
 
Hoi Maxx,
Ik heb je pm ontvangen. Het bedijf waar mijn man (misschien) gaat werken ligt in Mt. Druitt, nog geeg 10 km van jouw man zijn werk. Wat voor bedrijf heeft hij?
Ik heb op googlemaps.com even gekeken waar jullie ongeveer komen te wonen.
Lekker ruim opgezet met veel land eromheen. Woon je nu ook op het platteland of in de stad?
Ik vertel je liever in een persoonlijke mail hoe of wat. Want je weet maar nooit, omdat onze plannen nog in een beginstadium zitten. We willen het nog een beetje stil houden tot dat we zekerheid hebben.
M'n familie in Australie weten er al wel van net als onze ouders.
In Tasmanie wonen ook nog een aantal neven nichten en een tante van mij. Verder heb ik dan nog familie in Melboune. NT en in Queensland. Een buurjongen van vroeger komt binnenkort met zijn Australische vrouw in Broome te wonen, haar geboortestad.  En al woon je dan soms duizenden km's van elkaar vandaan, gevoelsmatig heb je dan toch veel bekenden om je heen. Gek he?
Maargoed, als het allemaal meezit dan komen we in juli 2 weken naar Sydney om wat dingen te bespreken.
Ik kijk daar nu al naar uit al moeten we onze kids wel even missen. Het is voor een goed doel.
See ya, Marga
 
hoi Maxx klopt jouw prive adres wel?
Net een heel verhaal gemaakt maar ik krijg hem weer terug. Hoor van je.
Groetjes Marga
 
hoi Maxx
Ik heb hem weer terug gekregen, maar dat was m'n eigen foutje, moet je yahoo ook maar niet met een j schrijven. Als het goed is moet het zo lukken.
Marga
 
Hai Marga,

Ik heb mijn vriend verteld van het bedrijf van jouw man. Hij denkt ze te kennen. Is een van de partners misschien Henk? Zou grappig zijn als mijn vriend hem kende.

gr
Maxx
 
Hoi Maxx,
nou, toeval bestaat niet zeggen ze. hij heet inderdaad Henk. en als z'n vrouw Helma heet hebben we het vast over de zefde Henk. wat grappig is dit.

Groetjes Marga
 
dit is echt leuk, ik heb niet zo veel tijd op het moment want we gaan zo naar a'dam beurs v Berlage.

tot later
 
Hoi Marga,

Ja dit is erg grappig. Rob kent een aantal Nederlanders bij hem in de buurt, het is niet eens zo gek dat hij Henk en Helma kent. Waarschijnlijk komt dit doordat ze beiden eigen bedrijven hebben.

Rob zei me wel meteen dat je niet in Mt Druitt moet gaan wonen. Het lokale praatje gaat dat als je een hek om Mt Druitt zet, je geen gevangenis meer hoeft te bouwen :grin: Het is gewoon niet zo'n beste buurt om in te wonen kennelijk. Ik wist trouwens niet dat ze dat soort buurten in Australie hadden. In mijn kinderlijke naiviteit denk ik steeds dat er geen criminaliteit in Oz is  :wink:

Rob zei dat je Henk de groeten moet doen. Ze hebben elkaar al geruime tijd niet meer gesproken maar hij kent Rob vast nog wel. Henk schijnt trouwens Barneveld kippen te hebben  :smile:

Groetjes
Maxx
 
hoi Maxx,

ja hij heeft inderdaad Barneveld kippen en doet zelfs mee met wedstrijden. Erik zou de groeten doen zodra hij hem weer spreekt.
Ons plan is om 2 weken in juni naar Sydney te komen. In juli zitten de meeste vluchten al vol of zijn ze veel te duur.
we willen van 10 tot 22 juni komen, maar voordat we de vlucht bevestigen moeten we oppas geregeld hebben voor de kinderen. Oma van 70 vind 2 weken toch wel erg lang. Dus in afwisseling met onze schoonzus en zwager die ook twee kinderen hebben hopen we dat het gaat lukken. Anders maar een paar dagen korter als dat dan wel kan. We zien wel.
Henk vertelde een tijdje terug dat iets ten westen van mt.Druitt dat heet Kellyville redelijk geprijste huizen staan met goede school faciliteiten en shopping centres. Maar het is ook geen probleem om bv. zo'n 45 km van z'n werk te zitten.
Maar aangezien we toch eerst willen huren kunnen we rustig de tijd nemen voor dat we gaan kopen.
Ik hoop snel meer te weten want daar kun je wat mee.
Weet jij misschien of je getrouwd moet zijn, want in principe geven we daar niet zo veel om maar anders moet er toch getrouwd worden. Anders hoor ik het nog wel hier of daar.

groetjes Marga
 
Hoi Tanja,
We hebben oppas voor de kinderen, dus kan de vlucht bevestigd worden.
We willen tussen 10 en 23 juni naar Sydney komen. Dan zit jij er ook net, wanneer ga jij ook al weer?
Ergens eind mei toch?  Wij hebben er zo'n zin in. Ben je al een beetje zenuwachtig of kan je daar goed mee omgaan. Een primatoertje kan geen kwaad. (ik ben af en toe zo'n stresskip en dat komt er in het vliegtuig dan uit snap je.)  Maar wie weet gaat het goed en blijft alles binnen.

Heb jij veel familie in Noord Holland wonen want jou achternaam komt hier heel veel voor (West Friesland) in Noord Holland. Je woont toch niet 2 dorpen verderop, zal wel heel toevallig zijn.

Oja we kunnen bij Henk en Helma in hun gastenverblijf logeren die 2 weken. We willen dan een auto huren zodat we toch de vrijheid hebben om zelf nog wat te gaan doen.

Groetjes Marga
 
Hai Marga!

Leuk joh. Dan zitten jullie straks echt in de buurt! Tegen die tijd ben ik hopelijk al een beetje gewend. Ik vertrek 12 mei. Zenuwachtig? Ja wel een beetje. Het afscheid nemen begint al en als ik iets vervelend vind dan is het dat. Afscheid nemen, dingen loslaten, het onbekende instappen: allemaal megauitdagingen voor mij. Maar ik heb er ook erg veel zin in hoor!

Wanneer ga je je ticket boeken?

Groet,
Maxx

ps ik heb je een pm gestuurd
 
Hoi Maxx,

We hebben via een reisburo diverse opties laten uitprinten en er vervolgens 1 uitgekozen.
Want we wilden graag niet zo lang wachten tussen de vluchten door en het lieftst 's avonds aankomen zodat je lekker naar je bed kan.
Dit ticket staat vast voor ons tot en met 10 mei. Dus we moeten hem voor die tijd bevestigen en dan is het in orde. no worries dus.
Weet jij misschien of ze in Australie olieverf (eventueel op waterbasis) van het merk Van Gogh vekopen. Natuurlijk zullen ze daar ook wel goede verf hebbben, maar ja wat de boer niet kent..... anders zal ik hier een flinke voorraad kopen zodat ik de komende jaren lekker kan gaan schilderen. En de prijs daarvan want die tubes zijn in Nederland al niet goedkoop. Ook schildersdoeken enzo. Ken jij toevallig iemand of zal ik een nieuwe topic aanmaken.
Het lijkt me zo leuk om in de toekomst mijn schilderijen op de markt te verkopen of in een galerie te hangen (bv in de Rocks) wil ik eerst natuurlijk wel weten wat de mensen daar willen kan ik me daar op richten. En natuurlijk wat de touristen willen want dat zijn vaak goede klanten.
Dat is iets voor later, maar dat lijkt me erg leuk.

Groetjes Marga
 


OFX
Back
Top