vroeg boeken van een ticket

dick

New Member
hey mede forum leden,

wat ik graag eens wilde weten is in hoeverre jullie tickets hadden geboekt voor het vertrek naar australië.
en dan bedoel ik niet de prijs, maar meer het tijdsbestek voor vertrek.
hebben jullie dit weken, maanden of dagen in het voren geboekt.

:plane:
 
Om je eerlijk te zeggen: wij hadden onze tickets 8 maanden voordat ons visum werd afgegeven geboekt.

Eerst op een half jaars toeristenvisum hierheen (wel huis en haard verkocht, dus geen weg meer terug), en toen hier de medische keuring gedaan, het joepie-bericht gekregen, naar Nieuw Zeeland gevlogen en in Auckland onze visa opgepikt.

Was een gecalculeerd risico; op de medische keuring na kon er eigenlijk niks meer mis!

Ciao,
Marc
 
hoi,

wij hebben onze tickets in februari geboekt en 6 november gaan we weg. We hebben een studentenvisum (moeten we nog aanvragen) en dat zal niet zoveel problemen geven om te krijgen. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is is mijn ervaring. vandaar 10 maanden vooraf geregeld.

pascale
 
Wij hebben onze tickets ongeveer 5 maand op voorhand, maar toen we de vorige keer naar Oz gingen, dan hadden we ze al 7 maand op voorhand.

Sara
 
Wij hebben op 5 augustus '05 ons huis gekocht en toen de tickets geboekt. Zijn op 22 september '05 vertrokken. Goedkope tickets, aanbieding dus je hoeft niet vroeg te boeken als je goedkoop wilt reizen.

Erna
 
Singapore Airlines heeft sowieso af en toe leuke kortingen. Dat is dan inderdaad niet hoe vroeg je boekt, maar wanneer je boekt... Zo'n kortingenperiode kan bijvoorbeeld een paar maanden duren. Als je dan net in die periode zit kun je bij wijze van spreken 3 weken van te voren boeken en nog een goedkoop ticket hebben. Of er dan nog plaats is het vliegtuig is een volgende ;)
Het is ook al eens voorgekomen dat mensen vroeg geboekt hebben en duurder uitwaren dan mensen die in dezelfde periode vlogen, maar later hadden geboekt en van zo'n korting gebruik konden maken.

Je zou zo af en toe eens op de site kunnen kijken van Singapore. Of de andere maatschappijen ook zulke kortingen hebben weet ik niet, maar vast wel ;)
 
Geboekt begin februari, gevlogen op 5 april. Bij Singapore Airlines omdat ze (al weken lang) enkele reis tickets verkochten voor 500 (en een beetje) euros p.p., inclusief taxes. Veel goedkoper konden we sowieso niet vinden.

Reden om begin februari te boeken was dat op dat moment de ontbindende voorwaarden voor de verkoop van het huis verlopen waren (en toen konden we echt niet meer wachten ;-) .

M.vr.gr.
Perthpete
 
wij gaan dan wel op vakantie , maar ook wij hebben onze tickets al in huis terwijl we pas eind dit jaar gaan. Wij wilden niet het risico lopen dat we een tot een dure vlucht gedwongen werden omdat toch de goedkope stoeltjes eerst weg zijn  en met z'n zessen op 1 stoel lukt ook niet  :-D :-D

groetjes Manja :)
 
Waarschijnlijk boek ik 2 weken van te voren! Zou niet weten hoe ik het anders moest doen: ik weet niet precies wanneer visum wordt toegekend en ik vind het een risico om alvast te boeken! Stel dat ik een ticket boek op 9 september, maar visum is er pas op 11? dan is dat toch een probleempje.
Ik wil wel graag weten of het misschien een idee is om vast te gaan en dan vast woning te zoeken etc. en daar op ETA mijn visum op te wachten....

Is het dan een kwestie van opgeven aan dimia dat ik in Nieuw Zeeland visum op wil halen en wachten op een pre-grant letter en dan snel het land uit? Of zitten hier nog hele grote andere bezwaren aan?
Als ik hiervoor kies, zou ik dus al wel kunnen boeken.....
Ik ben van plan om in ieder geval per 1 augustus baan op te zeggen.......
Graag hoor ik iets meer ervaringen hierover.

Overigens kijk ik zo af en toe naar tickets binnen een tijdsperiode van 2 weken. En dat ziet er elke keer nog wel weer goed uit. Geen 500 euro, maar wel tickets rond de 700 euro, zoals bijv. met Emirates.

Henriette
 
Ik ga denk k ook op mijn gemakje doen je moet gewoon in een maand kijken en dan is er zat..
het goedkoopste wat ik nu op de site kon zien was 410  :-o
Maar dit is naar singapore  :p
Ik had verder nog niet gekeken komt wel..
Wij kunnen naar de oma's en opa's verblijven mocht het nodig zijn en in Australie ook nog een adresje  :up:
 
ik vraag ook af wanneer ik met boeken. Ik heb een Australisch paspoort, mijn partner moet nog een spouse visum aanvragen en anders gaat hij eerst mee op een toeristen visum. Dus dat wordt een enkeltje of retour. Als we het visum afwachten kunnen we pas omstreeks juli boken en we willen in oktober weg. Zou dat te kort dag zijn?
 
Even een vraagje voor degene die afgelopen jaar in eind november, begin december zijn gaan vliegen. Wat waren de kosten voor een retour ticket en was dit met een aanbieding en lang van te voren geboekt of last minute?

groetjes Astrid
 
[quote author=marymary link=topic=4436.msg55662#msg55662 date=1144758368]
ik vraag ook af wanneer ik met boeken. Ik heb een Australisch paspoort, mijn partner moet nog een spouse visum aanvragen en anders gaat hij eerst mee op een toeristen visum. Dus dat wordt een enkeltje of retour. Als we het visum afwachten kunnen we pas omstreeks juli boken en we willen in oktober weg. Zou dat te kort dag zijn?
[/quote]

Volgens mij moet dat lukken hoor, oktober is toch ni echt hoogseizoen en er zitten toch wel een paar maand tussen.... Bel anders even naar een reisburo of airline, en vraag dat gewoon!

Sara
 
De twee keren dat ik eerder naar Australie ben gegaan (met Singapore Airlines in 2000 en 2003) heb ik beide keren de tickets ruim een half jaar vantevoren geboekt en betaald; 1200 euro retour.

Ook nu hebben we de tickets al een aantal weken thuis liggen, terwijl we pas in November (op vakantie) gaan.
We hadden geluk dat we in de aanbieding van Qantas vielen; 948 euro p.p., retour, inclusief taxes.

Ik had al maanden alle sites van de airlines afgesnuffeld op aanbiedingen, en deze kwam plots voorbij
 
Als je tickets voor rond de Kerst wilt boeken, doe dat dan nu, zou ik zeggen.

En ja, aanbiedingen die je net misloopt zullen er altijd zijn, maar over het algemeen is vroeger boeken goedkoper boeken.
 
[quote author=groentje link=topic=4436.msg55663#msg55663 date=1144758663]
Even een vraagje voor degene die afgelopen jaar in eind november, begin december zijn gaan vliegen. Wat waren de kosten voor een retour ticket en was dit met een aanbieding en lang van te voren geboekt of last minute?

groetjes Astrid
[/quote]

hoe langer de vlucht, hoe vroeger je moet boeken. Het omgekeerde van last-minute, zogezegd.

Voor een vlucht eind november hebben wij altijd in juni geboekt. Die ene keer dat we in juli boekten waren we EU200 pp duurder uit. Dit zowel bij Singapore Airlines als Quantas.
De goedkoopste stoelen zitten op ongeveer 980 en als die verkocht zijn beginnen ze aan het volboeken van de stoelen van rond de 1100 en daarna die van 1300, etc.

groetjes Annelies
 
eigenlijk klopt het ook weer niet helemaal: lange vluchten vroeg boeken.
De eerste keer dat ik naar het reisbureau ben gegaan (24 febr.) voor info kwamen de kosten op +/-  € 6.682,- voor 4 personen waaronder twee kinderen. De tweede keer (20 apr.) kwamen de kosten uit op +/- € 5.367,-  Dit was voor vluchten in juni dit jaar. En het leuke is, de planning staat op vertrekken in juni, Mark beginnen met zijn werk in Juli en we hebben nu nog geen tickets! We moeten eerst ons huis zien kwijt te raken. Aan de andere kant van de aardbol zijn ze ook bezig met het uitzoeken van de vluchten, dus misschien komen die nog goedkoper uit? We blijven vrolijk! :-D :-D :-D
 
Wij vertrekken 2 december naar Australie en hebben onze tickets eind februari vastgezet. Via Quantas.
Traject = Amsterdam, Londen, Singapore, Perth, Alice Springs, Adelaide, Melbourne, Singapore, Londen, Amsterdam.
Prijs voor het ticket € 884 + € 339 (tax) = € 1223 totaal per persoon. Inclusief dus twee binnelandse vluchten en diverse stopovers.
We komen 31 januari terug.

Erg vroeg van te voren, maar gezien de vakantieperiode in die tijd was het wel nodig. Als we hetzelfde ticket nu wilen boeken zijn we al € 2200 per persoon kwijt.

Succes ermee!

Groetjes,
Marjolein
 
Jongens nog even een dringende vraag aan degene die ervaring heeft met een JAARTICKET.

Jan en ik waren net bezig ons tijdschema op te stellen toen we tot de ontdekking kwamen dat ons jaarticket is afgegeven op 16 juni. Toen hebben we geboekt en betaald maar de tickets nog niet gekregen.

Omdat er de retourdatum niet verder naar voren geboekt kon worden dan zo'n zes maanden na vertrek is de datum op 2 juni 2006 gezet met de mogelijkheid deze 1 keer te verzetten. Die datum is 2 juni en deze willen we nu gaan verzetten naar juli of augustus.

Wij zijn 26 november 2005 vertrokken en vragen ons nu af of het ticket 1 jaar geldig is tot de issue datum of tot de vertrekdatum = 26 november 2006 ?????.

Is het eerste het geval dan is dat mooi shit want dan moeten we binnenkort (2 juni) OZ al weer verlaten.

Wie kan ons van de juiste informatie voorzien????

Annelies
 
Hoi,

Wij (man, vrouw en 2 kinderen) gaan 24 november aanstaande naar Brisbane en hebben ook onze tickets al gekocht. We vliegen met Malaysia van Amsterdam naar Kuala Lumpur en dan door naar Brisbane. Kosten om en nabij 2900 euro voor ons viertjes (enkele reis  :-D).
Onze ervaring tot nu toe is dat vroegboeken toch net ff goedkoper is en in ieder geval vaste plaatsten te boeken zijn. We zitten nu dus zeker naast elkaar ipv verspreid door het toestel!

Hgr, Jeanine
 
Back
Top