Waar begin je mee als je wil emigreren=

Angie

New Member
Hallo iedereen,
Ik denk misschien te simpel, maar denkende als ik vanuit Nederland probeer te solliciteren in Australie (Nieuw Zeeland is ook nog een optie), via recruitment agencies als Sugarman en McArthur en www.seek.com.au, dan vindt ik op een gegeven moment wel een employer, die echt staat te springen om een social worker en kan ik een gesponseerde skilled visa aanvragen.
Wie helpt mij opstarten, tips geven, waar te beginnen, want om een bureau in te schakelen voor ons is te duur?
Heel veel dank alvast.
Angie

Hallo Angie,

Misschien is het een idee om een kansberekening te laten doen bij een bureau. Zij weten jullie vast wel te vertellen welke opties voor jullie mogelijk zijn. Je kan dan altijd nog besluiten om het zelf allemaal te regelen.

Welkom!

Groetjes,
Kathren

Hoi Angie, wel slim om eerst even heel goed dit forum door te spitten, want er staat ongeloofelijk veel info in.
Er zijn verschillende mensen die ook als social worker aan een visum/ baan willen komen.
i.i.g heel veel succes gewenst :up:

Hallo Kathren,
Bedankt voor je reactie. Wij zijn naar de emigratiebeurs geweest in Utrecht en daar hebben we een korte test ingevuld en als antwoord gekregen dat we een goede kans maken.
Mijn skill staat op de SOL en de ENSOL, en ik ben bijna 42. Er is mij geadviseerd om met RSMS binnen te komen. Heb je misschien nog ideeen over employers?
Groetjes,
Angie

Hoe dan ook, gezien je leeftijd is het noodzaak om snel duidelijk te hebben wat je opties zijn. Succes!

Weet je heel zeker dat ze je aannemen als je een employer visum hebt?

Zo niet, dan zou ik stoppen met een werkgever te zoeken en een skilled (state sponsored) visum aan vragen..... :oops:

Bijvoorbeeld samen met Move2Australia.

Ons werd (twee keer) verteld dat werkgevers pas echt interesse tonen als je ook laat zien een visum te hebben of in het laatste stadium ervan te zitten. (Ook op de beurs.)

Gezien je leeftijd zou en het feit dat je "gewoon" op de SOL staat zou ik er niet op gokken een werkgever te vinden.

Succes! :up:

Back