Waar begin je?

Ruth

New Member
hoi,

nieuw hier! en na het eea gelezen te hebben moet ik eerlijk zeggen dat ik terugdeins van de info en de moed me wat in de schoenen zinkt..

ik ben Ruth, 42 jr en mijn vriend woont in WA South West Australie,
zeven jaar geleden ontmoette wij elkaar in nederland en daar bloeide een mooie vriendschap op

het waren maar een aantal dagen en toen ging hij weer terug..

skype en skype en skype en skype
was onze redding,..

daar waar hij (door omstandigheden) nog geen ruimte had voor meer dan vriendschap was het bij mij liefde op het eerste gezicht. we werden beste vrienden en ik legde me neer bij dat dat het was.

met een seizoen van lange tijd geen contact is inmiddels alles veranderd...

wij willen samen zijn, maar hoe regel je dat en wat is de handigste weg

en dat kakcorona dat het allemaal nog ingewikkelder maakt

het idee voor nu is dat ik naar hem toe wil en dat zouden dan via een Skilled Independent visa Subclass 189, proberen. ik heb nml de papieren voor social worker maar ben in de afgelopen jaren daarmee niet actief geweest

alle tips en adviezen zijn meer dan welkom,

wij staan nml echt mega aan het begin van dit alles

en zouden liever gisteren dan vandaag samen zijn!!

grt Ruth
 
Hi Ruth,

Is je partner Australian Citizen of Permanent Resident?
Dan kun je namelijk voor de makkelijkste weg gaan: een partnervisum. Offshore subclass 309, onshore subclass 820, of prospective marriage subclass 300.
Het is niet de snelste weg, en ook zeer zeker de allerduurste weg, maar er is nagenoeg geen kans dat het afgewezen wordt.. De 189 wordt dat wel heel vaak. Je moet wel een hele lange adem hebben en het vergaren van bewijs en documentatie is erg stressvol, maar door de bank genomen haalt iedereen de eindstreep, zeg 98 %. Gemiddeld gesproken heb je ook geen visumagent nodig, het is een k-proces maar eenvoudig genoeg om het zelf te doen als je geen bijzondere omstandigheden hebt. Dat scheelt een hoop gedoe en vooral heel veel geld.

Hier is meer info van het Dept of Home Affairs site. Kijk eerst eens wat je doelen precies zijn met de visa finder:


Kijk vervolgens eens onder Family and Partner Visa wat op jullie van toepassing is:

 
Last edited:
Hi Ruth,

Inderdaad is een partnervisum de makkelijkste weg en kan je makkelijk zelf doen. De belangrijkste hobbel is dat je kan aantonen dat je in een daadwerkelijke relatie bent. Het is wel wat werk om de informatie bij elkaar te krijgen maar zeker niet ingewikkeld en uberhaupt niet iets wat een duurbetaald visum bureau uit handen kan nemen.
Met andere visa heb je een hoop gedoe met erkenning van Nederlandse diploma's, het punten stelsel en een taal test.

Er is een speciaal subforum met betrekking tot het defacto/spouse visa mocht je meer informatie willen vinden. Bijvoorbeeld dit draadje https://xpdite.net/forum/threads/defacto-spouse-visa-309-100-aanvragen.13820/#post-210885
 
Hi Ruth,

Inderdaad is een partnervisum de makkelijkste weg en kan je makkelijk zelf doen. De belangrijkste hobbel is dat je kan aantonen dat je in een daadwerkelijke relatie bent. Het is wel wat werk om de informatie bij elkaar te krijgen maar zeker niet ingewikkeld en uberhaupt niet iets wat een duurbetaald visum bureau uit handen kan nemen.
Met andere visa heb je een hoop gedoe met erkenning van Nederlandse diploma's, het punten stelsel en een taal test.

Er is een speciaal subforum met betrekking tot het defacto/spouse visa mocht je meer informatie willen vinden. Bijvoorbeeld dit draadje https://xpdite.net/forum/threads/defacto-spouse-visa-309-100-aanvragen.13820/#post-210885
De inhoud van het draadje is verouderd, de genoemde formulieren bestaan niet meer. Maar het is een belangrijke richtlijn over hoe het proces van partnervisa werkt.

Meer recent zijn de LaStaVaZa's van @Tim911, @Roels, @Jagermeester en @Emulate.
 
Ik denk dat een partnervisa hem ook niet wordt, want dan moet je wel meer zijn dan alleen vrienden, maar niet geschoten is altijd mis.
 
Hi Ruth,

Is je partner Australian Citizen of Permanent Resident?
Dan kun je namelijk voor de makkelijkste weg gaan: een partnervisum. Offshore subclass 309, onshore subclass 820, of prospective marriage subclass 300.
Het is niet de snelste weg, en ook zeer zeker de allerduurste weg, maar er is nagenoeg geen kans dat het afgewezen wordt.. De 189 wordt dat wel heel vaak. Je moet wel een hele lange adem hebben en het vergaren van bewijs en documentatie is erg stressvol, maar door de bank genomen haalt iedereen de eindstreep, zeg 98 %. Gemiddeld gesproken heb je ook geen visumagent nodig, het is een k-proces maar eenvoudig genoeg om het zelf te doen als je geen bijzondere omstandigheden hebt. Dat scheelt een hoop gedoe en vooral heel veel geld.

Hier is meer info van het Dept of Home Affairs site. Kijk eerst eens wat je doelen precies zijn met de visa finder:


Kijk vervolgens eens onder Family and Partner Visa wat op jullie van toepassing is:



My friend is australian Citizen maar wij hebben dus een relatie die (sinds 7 jaar) alleen gebouwd is op een online leven. dus het zal lastig zijn om iets te bewijzen en ms ook niet erkend worden als relatie.

Dankje voor een eerste reactie, ik ga inlezen en researchen als voelt het allemaal niet zo hoopvol..

to be continued
Ruth
 
Hi Ruth,

Is je partner Australian Citizen of Permanent Resident?
Dan kun je namelijk voor de makkelijkste weg gaan: een partnervisum. Offshore subclass 309, onshore subclass 820, of prospective marriage subclass 300.
Het is niet de snelste weg, en ook zeer zeker de allerduurste weg, maar er is nagenoeg geen kans dat het afgewezen wordt.. De 189 wordt dat wel heel vaak. Je moet wel een hele lange adem hebben en het vergaren van bewijs en documentatie is erg stressvol, maar door de bank genomen haalt iedereen de eindstreep, zeg 98 %. Gemiddeld gesproken heb je ook geen visumagent nodig, het is een k-proces maar eenvoudig genoeg om het zelf te doen als je geen bijzondere omstandigheden hebt. Dat scheelt een hoop gedoe en vooral heel veel geld.

Hier is meer info van het Dept of Home Affairs site. Kijk eerst eens wat je doelen precies zijn met de visa finder:


Kijk vervolgens eens onder Family and Partner Visa wat op jullie van toepassing is:


Dankje voor het antwoorden enn wat richting geven... Hij is dus Australian Citizen
hij legde nu meer focus op binnen komen via werk maar daar het niet om werk gaat maar om relatie leek mij dat ook wat onlogisch.

dankje ik ga de visa finder eens bekijken¬
 
Hi Ruth,

Inderdaad is een partnervisum de makkelijkste weg en kan je makkelijk zelf doen. De belangrijkste hobbel is dat je kan aantonen dat je in een daadwerkelijke relatie bent. Het is wel wat werk om de informatie bij elkaar te krijgen maar zeker niet ingewikkeld en uberhaupt niet iets wat een duurbetaald visum bureau uit handen kan nemen.
Met andere visa heb je een hoop gedoe met erkenning van Nederlandse diploma's, het punten stelsel en een taal test.

Er is een speciaal subforum met betrekking tot het defacto/spouse visa mocht je meer informatie willen vinden. Bijvoorbeeld dit draadje https://xpdite.net/forum/threads/defacto-spouse-visa-309-100-aanvragen.13820/#post-210885
Dankje voor de tip Frits

al vraag ik me af wat we aan kunnen tonen daar we elkaar zeven jaar geleden in Nederland hebben ontmoet en sindsdien skypen en skypen en skypen en skypen... veel kunnen we dus niet aantonen

man man lange adem nodig dat weet ik maar als je dr zo net in stapt dan besef je dat helemaal
 
Denk dat dit de sleutel is. Hoe lang hebben jullie een (long distance) relatie. Hoe serieus is die, enz.

hoe toon je aan dat je een relatie hebt als je elkaar niet hebt ontmoet in die jaren.. de relatie is enorm serieus, maar omstandigheden maakte dat we elkaar niet eerder konden ontmoeten. we kennen elkaar zeven jaar ...
 
Ik denk dat een partnervisa hem ook niet wordt, want dan moet je wel meer zijn dan alleen vrienden, maar niet geschoten is altijd mis.
dat klinkt niet bemoedigend maar vooruit liever de realiteit die dan kennelijk is wat het is

maar hoe dan? hoe kom je dan wel bij elkaar? ik ga verder researchen en alle tips welkom
 
ben het forum nog aan het leren kennen, heb nu ieder persoonlijk reply gestuurd en dat kan vast gemakkelijker :)

erg bemoedigend dat jullie mee willen denken! dankje!!
 
dat klinkt niet bemoedigend maar vooruit liever de realiteit die dan kennelijk is wat het is

maar hoe dan? hoe kom je dan wel bij elkaar? ik ga verder researchen en alle tips welkom
its truth what you say: Time you spent dating or in an online relationship does not count as being in a de facto relationship.
 
7 jaar is heel wat. Normaal gesproken kun je je partner application doen als je aantoonbaar (bewijsbaar met documenten is doorslaggevend) 1 jaar een relatie hebt. Dat hoeft niet per se samenwonen te zijn (dat helpt altijd natuurlijk), maar als je dat jaar niet bewijzen kunt, wordt je application afgewezen totdat je het wel kunt.

Vormen van bewijs zijn, onder meer:
- je bent getrouwd of geregistreerd partners (dat kan ook al leef je niet samen, er wordt rekening gehouden met COVID-19). Je zou kunnen overwegen om dit op afstand te doen, ingewikkeld maar mogelijk.
- je kunt via Skype- en Messengeruitdraaien etc. aantonen dat jullie elke dag contact hebben en de bewijsbare intentie hebben uitgesproken om samen een toekomst aan te gaan. Het moet duidelijk zijn dat al jullie plannen daarop gericht zijn.
- Foto's van jullie samen, vakanties, gezamenlijke uitgaven en rekeningen, gezamenlijke bankrekeningen, vliegtickets, kadoos, kerstkaarten, telefoonrekeningen van gesprekken tussen jullie nummers, vrienden en familie van beide kanten die bereid zijn om jullie relatie te bevestigen op schrift.

Het ziet ernaar uit dat dat moeilijk voor je wordt op dit moment. Je zou het wel kunnen gaan voorbereiden dus nu al bewijs gaan verzamelen, maar het is inderdaad zo dat een van de eerste vragen bij de application is of jullie elkaar ook daadwerkelijk ontmoet hebben. Dat is het geval, dus je kunt die ontmoeting als bewijs opvoeren als je hem goed documenteert. De verwachting is voorlopig dat medio of laat 2021 de buitengrenzen weer opengaan. Dat hangt natuurlijk af van corona, en ook hoeveel buitenlanders er dan worden binnengelaten (zitten nu caps op), Aussies hebben voorrang. Je zou vervolgens op een toeristenvisum subclass 600 (dus niet de E-Visitor) 1 jaar kunnen overkomen, gaan samenwonen en aan het eind van dat jaar je application doen (de onshore 820). Dan krijg je per omgaand een Bridging Visa A en mag je blijven totdat er een beslissing is genomen over je partner- en permanent visum. Op de 600 mag je helemaal niks, niet werken, geen huis kopen, op Bridging A mag je werken.
 
Voor een partnervisum willen ze dingen zien die bewijzen dat jullie minimaal 1 jaar duurzaam samen bent. Als bewijs daarvan geven ze als voorbeelden gezamelijke bankrekeningen, vliegtickets of hotel reserveringen die laten zien dat jullie samen weg zijn geweest, foto's van jullie samen, salarisstroken, uitdraaien van de gemeente die laten zien dat jullie op hetzelfde adres wonen etc. Die dingen hebben jullie helaas niet.

Ze vragen soms ook om een gedetaileerde beschrijving van jullie relatie en jullie zouden bijvoorbeeld uitdraaien van jullie chats kunnen gebruiken en kunnen kijken of jullie mensen in Australië hebben die voor jullie willen getuigen. Idealiter niet moeders of vrienden, maar bijvoorbeeld iemand die werkzaam is bij de politie. Iemand waarvan de getuigenis doorgaans iets serieuzer genomen wordt.

De garantie dat dit allemaal werkt is er helaas totaal niet. Ik denk dat een betere kans is dat hij bijvoorbeeld bij jou in Nederland komt wonen en dat jullie na een jaar dan naar Australië verhuizen. Of samen in een ander land, maar ergens waar jullie samen kunnen zijn en bewijzen kunnen verzamelen van jullie relatie die niet voornamelijk digitaal zijn.
 
Of je kijkt nog eens naar je originele 189 idee ;)

Als je wel voor partner visum wilt gaan is het dus een kwestie can nu bewijzen verzamelen van wat je al hebt. Of wat je nu kunt doen. Open bijvoorbeeld een gezamenlijke rekening waar je elke maand ieder een bedrag op stort (zeg 100 euro/dollar) dit is de rekening waarmee je je migratie en/of visum aanvraag samen van betaald. Dat is goed bewijs.

Anderen hebben vast nog meer tips
 
7 jaar is heel wat. Normaal gesproken kun je je partner application doen als je aantoonbaar (bewijsbaar met documenten is doorslaggevend) 1 jaar een relatie hebt. Dat hoeft niet per se samenwonen te zijn (dat helpt altijd natuurlijk), maar als je dat jaar niet bewijzen kunt, wordt je application afgewezen totdat je het wel kunt.

Vormen van bewijs zijn, onder meer:
- je bent getrouwd of geregistreerd partners (dat kan ook al leef je niet samen, er wordt rekening gehouden met COVID-19). Je zou kunnen overwegen om dit op afstand te doen, ingewikkeld maar mogelijk.
- je kunt via Skype- en Messengeruitdraaien etc. aantonen dat jullie elke dag contact hebben en de bewijsbare intentie hebben uitgesproken om samen een toekomst aan te gaan. Het moet duidelijk zijn dat al jullie plannen daarop gericht zijn.
- Foto's van jullie samen, vakanties, gezamenlijke uitgaven en rekeningen, gezamenlijke bankrekeningen, vliegtickets, kadoos, kerstkaarten, telefoonrekeningen van gesprekken tussen jullie nummers, vrienden en familie van beide kanten die bereid zijn om jullie relatie te bevestigen op schrift.

Het ziet ernaar uit dat dat moeilijk voor je wordt op dit moment. Je zou het wel kunnen gaan voorbereiden dus nu al bewijs gaan verzamelen, maar het is inderdaad zo dat een van de eerste vragen bij de application is of jullie elkaar ook daadwerkelijk ontmoet hebben. Dat is het geval, dus je kunt die ontmoeting als bewijs opvoeren als je hem goed documenteert. De verwachting is voorlopig dat medio of laat 2021 de buitengrenzen weer opengaan. Dat hangt natuurlijk af van corona, en ook hoeveel buitenlanders er dan worden binnengelaten (zitten nu caps op), Aussies hebben voorrang. Je zou vervolgens op een toeristenvisum subclass 600 (dus niet de E-Visitor) 1 jaar kunnen overkomen, gaan samenwonen en aan het eind van dat jaar je application doen (de onshore 820). Dan krijg je per omgaand een Bridging Visa A en mag je blijven totdat er een beslissing is genomen over je partner- en permanent visum. Op de 600 mag je helemaal niks, niet werken, geen huis kopen, op Bridging A mag je werken.
Nogmaals dank voor het delen van je eerste reactie en kennis! we gaan straks weer skypen en dan ga ik dat wat ik tegenkom met hem delen. zijn focus ligt op via werk omdat hij denkt dat ik het land dan misschien gemakkelijker inkom. daarbij is zijn zwager immigratieagent in ierland naar Australie dus die kan hij ook gaan raadplegen.

het voelt wat dubbel om te gaan focussen op werk terwijl we samen willen zijn vanwege relatie..

ja het is me duidelijk dat de situatie moeilijk is.. ik dacht zelf ook al ms gewoon maar beginnen bij het begin en eerst een toeristenvisum... maar nu met corona wordt dat een hele lange adem voor we kunnen meeten

hij hoopt dat ik via de Skilled Independent visa Subclass 189, via hulp van zijn zwager toch een kans maak.. maar ik ben de afgelopen tien jaar niet actief geweest als social worker ... dus lijkt me niet logisch

dankje voor de tips.. fijn dat mensen beetje helpen zo!
 
Voor een partnervisum willen ze dingen zien die bewijzen dat jullie minimaal 1 jaar duurzaam samen bent. Als bewijs daarvan geven ze als voorbeelden gezamelijke bankrekeningen, vliegtickets of hotel reserveringen die laten zien dat jullie samen weg zijn geweest, foto's van jullie samen, salarisstroken, uitdraaien van de gemeente die laten zien dat jullie op hetzelfde adres wonen etc. Die dingen hebben jullie helaas niet.

Ze vragen soms ook om een gedetaileerde beschrijving van jullie relatie en jullie zouden bijvoorbeeld uitdraaien van jullie chats kunnen gebruiken en kunnen kijken of jullie mensen in Australië hebben die voor jullie willen getuigen. Idealiter niet moeders of vrienden, maar bijvoorbeeld iemand die werkzaam is bij de politie. Iemand waarvan de getuigenis doorgaans iets serieuzer genomen wordt.

De garantie dat dit allemaal werkt is er helaas totaal niet. Ik denk dat een betere kans is dat hij bijvoorbeeld bij jou in Nederland komt wonen en dat jullie na een jaar dan naar Australië verhuizen. Of samen in een ander land, maar ergens waar jullie samen kunnen zijn en bewijzen kunnen verzamelen van jullie relatie die niet voornamelijk digitaal zijn.

dankje voor t meedenken.. er zijn dus geen vliegtickets, gezamelijke rekening, foto's van samen want we zijn na ontmoeten zeven jaar geleden niet meer samen geweest.
waarom zou hetgemakkelijker zijn dat hij naar nederland zou komen? kan je dat aan me uitleggen?
 
Of je kijkt nog eens naar je originele 189 idee ;)

Als je wel voor partner visum wilt gaan is het dus een kwestie can nu bewijzen verzamelen van wat je al hebt. Of wat je nu kunt doen. Open bijvoorbeeld een gezamenlijke rekening waar je elke maand ieder een bedrag op stort (zeg 100 euro/dollar) dit is de rekening waarmee je je migratie en/of visum aanvraag samen van betaald. Dat is goed bewijs.

Anderen hebben vast nog meer tips
dankje voor het meedenken ik ga vanmid alles met hem delen en samen hopen we een weg te vinden, ... het openen van een rekening is ms wel een idee jah! ik geloof persoonlijk niet zo in de 189 daar ik al tien jaar niet meer actief in social work ben en al naar mn punten heb gekeken en die zijn ronduit niet veelbelovend

we gaan in ieder geval bewuster info bewaren waarmee we kunnen bewijzen dat er een relatie is
dankje en iedere tip welkom!
 
Ik denk dat een betere kans is dat hij bijvoorbeeld bij jou in Nederland komt wonen en dat jullie na een jaar dan naar Australië verhuizen.

Dit is net zo lastig en misschien nog wel moeilijker voor een Australier die geen 2e Europees paspoort heeft. Denk niet dat je NL zomaar even binnen wandelt ;) Maar ik lees graag je uitleg want misschien zie ik iets over het hoofd.
 


OFX
Back
Top