Waar belastingaangifte doen?

Red dust

XPdite Sponsor
In oude draadjes (over M biljet en rekening openen in Australie) wordt wel gesproken over belastingaangiften in Oz en Nl maar mij is het niet helemaal duidelijk. Dat er een verdrag is tussen Oz en NL om dubbele aftrek te voorkomen, begrijp ik. Maar welk inkomen voer welke periode geef je waar aan? Er zijn vast veel meer forumleden die worstelen met gebroken jaren.
Ik geef maar ons voorbeeld. Wij vertrekken in mei naar Oz. We zullen daar tot 1/7 alleen een beetje rente krijgen. Later in het jaar wel inkomen in Oz. Omdat ik mijn eigen bedrijfje heb en verkoop, zal ik zeker in Nederland over 2014 aangifte moeten doen. Pak je in die aangifte in Nederland over heel 2014 dan in een keer al je inkomen, dus ook uit Australie, over periode mei-december mee? En moet je dan in Oz op een of andere manier melden dat je in over 2013/2014 geen aangifte in Australie doet maar in Nederland? Volgen jullie me nog?
Ben heel benieuwd of iemand het simpel kan uitleggen.
 
Heb je hier nog wat meer info over gekregen? Of is er iets of iemand waar je terecht kunt met dit soort vragen? Tax office ofzo?
 
Back
Top