waar betaalbaar?

de vonkies

New Member
hoi even een vraag:

Wat is een leuk stadje om te wonen met 2  kids, ergen langs de kust als het mogelijk is en dan
ook nog betaalbaar?
Groetjes, Marcel en Cindy.
 
Tja... wat is betaalbaar... Ik heb niet echt een idee hoe het zit met huizenprijzen buiten Brisbane. Misschien kun je iets vinden op een realestate pagina? Over leuke plaatsen kun je vast via google een hoop vinden. Misschien is er ook zoiets als www.queensland.com.au ofzo?
Ik vraag me alleen af of het langs de kust sowieso betaalbaar is. Vaak is het daar juist duurder, of is dat alleen in de grote steden zo?
 
tsja,

waar langs de meer dan 2000km lange kust (of hoeveel is het?) wil je zitten?

Hoe hoger, hoe goedkoper, over het algemeen.........

Marc
 
Dus als je hoger in Queensland bv gaat wonen is het goedkoper??
Dat is voor ons wel interressant want het plan was om ergens in Queensland (iets onder Cairns) wat te zoeken.
Ik ga maar eens snuffelen op de real estate sites.......
Scheelt het veel in de huurprijs als je meer van de kust af gaat zitten of maakt dat niks uit?
 
Yep, over het algemeen wel ja. Meer uit de kust, en meer van het centrum. Logisch toch eigelijk ook hè.
 
yo,

hoe verder landinwaarts, hoe goedkoper, zeker weten. Tenzij je in een of ander toeristisch interessant oord zit; dan gaan de prijzen meteen weer omhoog (kijk maar naar Alice Springs..........).

En in de buurt van grotere steden (zoals bijvoorbeeld Cairns en Townsville) zal het ook wel weer wat duurder zijn.

Zie het maar als een vraag-aanbod spel. Zoals Irene al zei, het is nogal logisch. Waar meer mensen willen wonen, moet meer betaald worden................ :cry:

Marc
 
:applaus: :lol1: :lol1: :prop: :tvhappy:                                      :baby:

Marc
 
Wat is betaalbaar en waar aan de kust inderdaad?
Velen zeggen dat ook plaatsen als Emu Park en Yeppoon (bij Rockhampton aan de Capricorn Coast) bijna niet meer betaalbaar zijn, maar voor wat wij gewend zijn is het natuurlijk nog steeds mooi wonen voor weinig geld!
Misschien wat ideeen voor "leuke" plaatsen aan de kust: Sunshine Coast, Bargara eo (Bundaberg eo), Agnes Waters, Gladstone eo (Discovery Coast), Capricorn Coast (Yeppoon eo), omgeving Mackay, omgeving Townsville, Bowen eo, hele strook van ongeveer Cardwell/Tully naar Cairns, Northern Beaches Cairns, Port Douglas..............
Tis natuurlijk allemaal wel wat kleinschalig. Ik weet niet wat je zoekt?
Succes!
 
Nou, de sunshine coast kan je wel afschrijven.

Een jaar of 5 terug was dat nog erg leuk winkelen voor een huisje, maar nu is het echt huilen.

Wij huren voorlopig maar even wat.............

Bij de weg: het is hier altijd nog wel wat goedkoper dan in NL, maar met een hypotheekrente % van rond de 7 tot 9 en geen hypotheekrente aftrek is het voor ons op dit moment allemaal niet echt betaalbaar.....

Marc
 
Back
Top