Hoi Hannah,
Ik heb altijd begrepen dat South Australia de goedkoopste staat was om in te wonen en Adelaide (dus?) de goedkoopste stad. Die info is alleen wel wat verouderd, vermoed ik.
Kijk anders even op wat real estate sites en er is vast wel een site die eea met elkaar vergelijkt. Zoek ook even verder op dit forum, want er zijn genoeg berichtjes geweest over de woonlasten hier e.d..
Qua wonen maakt het verder uit waar je wilt zitten. Hoe dichter bij het CBD hoe duurder? En wat voor woning wil je. Vrijstaand, unit, maisonette, maakt allemaal uit
En dan staan de goedkopere woningen niet altijd in de fijnste wijken e.d. (waarmee ik je niet 'bang' wil maken ofzo, want overal zit goed en minder goed volk).
Qua boodschappen e.d. ervaar ik dat deze hier (aanzienlijk) duurder zijn geworden dan in NL. De grote supermarkten (Coles, Woolworths) lijken ook bepaalde merken te schrappen en te vervangen door duurdere merken. Ik kocht bijv altijd de blokken kaas bij de Woolies die zo rond de 9 dollar lagen (per kg). Die is er niet meer. Goedkoopste zit nu op 12 of 13 dollar.
Ik zoek gewoon naar alternatieven trouwens, voor zover dat kan. Kies voor goedkopere merken of koop bep dingen alleen als het in de aanbieding is, waarbij je ook op moet letten trouwens, want soms is het goedkoper om artikelen los te kopen, dan in een aanbieding van '4 voor een bep. bedrag' bijv.
Maar zoals gezegd: spit dit forum even door
Janka