waar is de outback in de buurt van brisbane

sylvia en rob

XPdite Sponsor
Hi

we zitten nu 4 maanden iets ten noorden van brisbane( scarborough ), maar we willen een keer een dagje(met z,n 2en) weg de natuur in ( of de outback)
Graag een hotelletje pakken of een tentje ergens opzetten zo,n 200 km ten westen van brisbane.
iemand suggesties want we weten hier de weg nog niet laat staan iets te vinden :thinking: :tent:

cheers rob
 
Outback is er niet op zo'n korte afstand. Best bet might be Bunya Mountains (maar niet tijdens school holidays).

Als je een 4WD huurt, mét National Park permit, dan kan je in de 4WD guide (verkrijgbaar in boekenwinkels) vast ook een paar leuke ideeën opdoen, maar misschien moet je iets langer dan 2 dagen er voor nemen als je zuidwaarts zou gaan.

Wel verslag doen hè ;-)
 
Als je naar de [size=6pt]real[/size] :p outback gaat zet ik alvast koffie :up:

Jack :evil:
 
rainbow beach was een top plek, wel goede mozziebestendige tend meenemen. Ik kon de volgende dag naar het ziekenhuis met over 200 muggen en sandfly steken  :| Maar ja, had dus geen goed net, waaide steeds eraf, plus ik ben allergisch voor die twee beestjes (hoefde alleen antihistamine gelukkig). Maar wel een mooie plek, je kan met een 4wd rond de kaap rijden, wel goed opletten op de getijden dan. Ook mooie wandeling enzo.

verder ken ik de regio niet zo goed.

veel plezier
 
Wij zijn laatst twee dagen in Girraween national park geweest. Niet echt outback, maar wel errrug mooi. 2 hele mooie campings, veel wildlife recht voor je tent, en je loopt zo een van de (goed aangegeven) wandelpaden op. Permit koop je bij de ingang van de camping, $5,20 per tent per nacht als ik me niet vergis.

Aan national parks in die omgeving trouwens geen gebrek. Bekijk deze sites eens:
http://www.epa.qld.gov.au/
http://www.environment.nsw.gov.au/

Wij zijn inmiddels verslingerd aan deze NP's. Geweldige omgeving, geweldige (eenvoudige) campings, goedkoop, geen zwembaden met gillende kinderen (sorry ouders!).
 
[quote author=SandRebel link=topic=8942.msg119445#msg119445 date=1213499633]
... geen zwembaden met gillende kinderen (sorry ouders!).
[/quote]

Jullie zijn niet de enigen die er zo over denken hoor !    :up:  :up:
 
[quote author=Jack link=topic=8942.msg119366#msg119366 date=1213356925]
Als je naar de [size=6pt]real[/size] :p outback gaat zet ik alvast koffie :up:

Jack :evil:
[/quote]
liever een XXXX :up:
 
[quote author=perthpete link=topic=8942.msg119450#msg119450 date=1213504212]
[quote author=SandRebel link=topic=8942.msg119445#msg119445 date=1213499633]
... geen zwembaden met gillende kinderen (sorry ouders!).
[/quote]

Jullie zijn niet de enigen die er zo over denken hoor !    :up:  :up:
[/quote]

Hey, hoe bedoelie?
Onze kinderen zijn heel lief en gillen noooooit.

Enne Jack, wij zitten in de echte outback maar hebben toch zelf maar een bakkie koffie gezet. :lol:
 
Perth, the outback of Australia. :lol:

Tenminste dat zeggen de Ozzies uit het oosten van het land.
 
Zijn dat de ozzies van het westen niet ,of zeggen dat de Queenslanders over Perth.

Tsjee , pas je op,  je weet toch wat daar gaande is.

Jack :evil:
 
De South Burnett is erg mooi, maar nee, niet echt outback. Dat start zo ongeveer bij Roma!
Wel kun je rondom Yaraman mooie plekjes vinden, oa. de Bunya Mountains natuurlijk, maar ook een waterhole, meer (verder naar het noorden) en rondom Kingaroy wat leuke wineries. (en een aantal B&B's).

De weg via Toowoomba, en dan voorbij, en rechtsaf (bij Jondaryan woolshed) naar de Bunya Mountains is erg mooi. Met Southern Cross windmolens, single lane roads, grote farms etc. Geeft je wel een beetje een idee........

Henriette
 
Back
Top